РОЛЬ КЕЙС-МЕТОДУ В НАВЧАННІ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2024-7-12Ключові слова:
кейс-метод, навчання іноземної мови, навчання майбутніх менеджерів, формування іншомовної компетенції, розвиток soft skillsАнотація
Метою статті є дослідження ролі та доцільності використання кейс-методу під час навчання майбутніх менеджерів іноземній мові. Дослідження базується на роботі вчених, які зробили внесок у вивчення теми впровадження методу та його впливу на розвиток як мови, так і навичок спілкування студентів під час навчального процесу. У ході дослідження виявилося, що існує багато різних думок щодо доцільності впровадження кейс-технологій у навчальний процес української вищої школи. Деякі вчені заперечують таку доцільність,мотивуючи це тим, що студент не може працювати, використовуючи декілька видів навчальної діяльності одночасно або працюючи одночасно з цілим пакетом навчальних матеріалів. Інші стверджують, що такий вид навчання мотивує навчальну діяльність студентів, формує в них позитивний інтерес до навчання. Тому основними завданнями статті є розкриття сутності кейс-технології; та розробка основних положень щодо впровадження кейс-технології в процес навчально-пізнавальної діяльності під час підготовки майбутніх менеджерів з гуманітарних дисциплін, зокрема іноземних мов, як засобу формування професійної компетентності вищезазначених суб’єктів. навчального процесу. У результаті зроблено висновок, що кейс-метод за своєю природою є інтенсивним методом, має добрі перспективи застосування в процесі навчання іноземної мови студентів вищої освіти, водночас потребує ґрунтовної творчої підготовки обох викладачів. та студентів. До кейсів можуть залучатися студенти різного рівня, але найбільш ефективна робота відбувається на середньому та високому рівнях володіння іноземною мовою. Серед недоліків можна відзначити ситуацію з недостатньою професійною підготовкою здобувачів молодших курсів, яким, як правило, викладається професійний курс іноземної мови.
Посилання
Arboleda-Arboleda A., & Castro-Garcés, A. Y. Fostering Language Learning in the University EFL Class-room through Literature: A Task-Based Approach. Gist Education and Learning Research Journal. No. 19 (July – December, 2019). P. 101–127.
Cinque М. Soft skills development in European countries. Tuning Journal. 2016. № 2. С. 389–427.
David Thomas, Case studies for ELT: a source of motivation. Approches pratiques de l’enseigement des langues de spécialité. Vol. XXII. # 2. 2003. P. 59–37. URL: https://journals.openedition.org/apliut/3730?lang=en
Haselberger D. Mediating Soft Skills at Higher Education Institutions: Guidelines for the design of learning situations supporting soft skills achievement. California: Modes, 2012. 133 с.
Mosquera I. Ideas to bring soft skills into the English classroom.British Council. Teaching English 2019: веб-сайт. URL: https://www.teachingenglish.org.uk/blogs/
Сурмін Ю. П. Кейс-метод: становлення та розвиток в Україні. Вісник НАДУ. 2015. № 2. С. 19–28.