ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ ДЛЯ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2025-10-23

Ключові слова:

англійська мова за професійним спрямуванням, студенти-юристи, професійна  компетентність, міжкультурна комунікація, інноваційні методи, інтерактивне навчання, цифрові технології,  глобалізація

Анотація

У статті проаналізовано особливості викладання англійської мови за професійним спрямуванням майбутнім юристам у контексті глобалізаційних процесів, європейської інтеграції та зростання потреби в підготовці висококваліфікованих, конкурентоспроможних і міжнародно компетентних фахівців у галузі права. Підкреслено, що володіння англійською мовою сьогодні є невід’ємним елементом професійної культури юриста, необхідною умовою ефективної комунікації та співпраці в міжнародному правовому середовищі. Зазначено, що головною метою навчання англійської мови за професійним спрямуванням є не лише розвиток мовних знань і навичок, а й формування здатності застосовувати їх у реальних професійних ситуаціях – під час судових засідань, ділових переговорів, підготовки процесуальних документів, укладання договорів, надання консультацій іноземним клієнтам тощо. У статті окреслено методичні й педагогічні підходи, що інтегрують лінгвістичний, правовий і культурний аспекти навчання, сприяючи розвитку професійної комунікативної компетентності. Значна увага приділена використанню інтерактивних методів навчання, зокрема кейс-стаді, рольових ігор, ділових ігор, дебатів, моделювання судових процесів, а також міждисциплінарних занять, які поєднують іноземну мову з фаховими дисциплінами юридичного циклу. Використання автентичних юридичних матеріалів – міжнародних угод, судових прецедентів, договорів, законодавчих актів – сприяє опануванню професійної термінології, формуванню аналітичних, логічних і аргументативних навичок студентів. Окремо наголошено на впровадженні сучасних освітніх технологій: цифрових платформ, онлайн-курсів, мобільних застосунків, чат-ботів та елементів штучного інтелекту, які дозволяють персоналізувати навчальний процес, підвищити його ефективність, мотивацію студентів та створити умови, максимально наближені до реальної професійної комунікації. Зазначено, що розвиток міжкультурної компетентності має вирішальне значення у професійному становленні юриста, оскільки дає змогу майбутнім фахівцям розуміти правові системи, етикет, традиції та стилі спілкування представників інших країн, що забезпечує їхню успішну інтеграцію у світовий правовий простір. Отже, навчання англійської мови за професійним спрямуванням у підготовці студентів- юристів є одним із ключових чинників формування сучасного фахівця нового покоління – компетентного, культурно свідомого, здатного до аналітичного мислення та ефективної участі у міжнародній правовій співпраці.

Посилання

Лєбєдєва М.О. Особливості викладання англійської мови професійного спрямування студентам юридичного факультету. Сучасні методи викладання іноземної мови професійного спрямування у вищій школі. Київ. 2013. С. 204–213.

Савка І. В., Яремко Т. І. Особливості викладання іноземної мови за професійним спрямуванням для майбутніх фахівців у галузі права. Теорія і методика професійної освіти. Інноваційна педагогіка. Вип. 21. Т. 3. 2020. С. 102–104.

Яковлєва М. Упровадження інтерактивних методів навчання при вивченні іноземної мови у вищому юридичному навчальному закладі. Наукові записки. Вип. 132. 2014. С. 231–234.

Byram M., Wagner M. Making a difference: Language teaching for intercultural and international dialogue. Foreign Language Annals. 2018. 51(1). Р. 140–151. https://doi.org/10.1111/flan.12319

Klimova B. Mobile phones and/or smartphones and their apps for teaching English as a foreign language. Education and Information Technologies. 2018. Вип. 23. Р. 1091–1099. https://doi.org/10.1007/s10639-017-9655-5

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-12-01

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ