ЗНАЧЕННЯ ПСИХОГІГІЄНИ У ВПЛИВІ НА ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я МЕДСЕСТЕР У ПЕРІОД ПАНДЕМІЇ

Автор(и)

  • В. Іванкова
  • М. Беловічова

DOI:

https://doi.org/10.32782/2077-6594.2.1.2022.258925

Ключові слова:

пандемія COVID-19, фактори ризику пандемії, робота медичних сестер, психічне здоров'я медичних сестер, психогігієна медичних сестер

Анотація

Мета: ми хочемо підкреслити важливість турботи про психічне здоров’я медичних сестер та необхідність частішого застосування принципів психогігієни, які є важливими для їх психічного здоров’я, особливо в період пандемії. Наш досвід практики вказує на розвиток психічного напруження у медичних сестер і підтверджує відсутність ефективних стратегій управління навантаженням.
Методи: використовуючи анкету власного дизайну, ми визначили рівень психогігієни медичних сестер під час пандемії COVID-19.
Результати та обговорення: у цій статті ми вказуємо на те, як медсестри сприймають вплив пандемії на свою роботу, як вони справляються зі стресом і які методи релаксації використовують.
За словами медсестер, під час пандемії підвищене навантаження та нестача персоналу є найпоширенішими причинами психічного виснаження, яке також пов’язане із загальним виснаженням та дратівливістю. Значна кількість респондентів відчула втрату мотивації, порушення сну, головні болі, відчуття тривоги та зниження концентрації. Психогігієна має важливе значення в роботі медичних сестер під час пандемії. Серед медичних сестер найбільш відомі та використовувані стратегії боротьби з психічним навантаженням: сон і відпочинок, прогулянки на природі, позитивний робочий клімат, фізична активність і спорт. Як інші способи подолання психологічного стресу респонденти згадали розваги та розслаблення, підтримку оточення та медитацію.
Висновок: результати показують, що використання ефективних психогігієнічних стратегій медсестрами може зменшити стрес під час пандемії COVID-19 та запобігти вигоранню.

Посилання

Bartunkova, S. 2010. Mechanisms. 1st ed. Prague: Karl University in Prague, 2010. p. 137. ISBN 978-80-2446-1874-6.

Brodsky, S. 2020.There Are 7 Types of Rest, According to a Therapist – It's More Than Physical and Mental. 2020. https://www.popsugar.co.uk/fitness/seven-types-of-rest-therapist-explains 47941595?utm_medium=redirect&utm_campaign= US:SK&utm_source=www.google.com.

Durdiak, L. 2010. Psychohygiene – the way to mental health. [online]. [cited 2022-20-02]. p. 3-5. Available online: https://www.zzz.sk/clanok/9298-psychohygiena-cesta-k-dusevnemu-zdraviu.

Fernandez, R., Lord, H., Halcomb, E., Moxham, L., Middleton, R., Alananzeh, I., Ellwood, L. 2020. Implications for COVID-19: A systematic review of nurses’ experiences of working in acute care hospital settings during a respiratory pandemic. In International Journal of Nursing Studies, 111, 103637. https://doi.org/10.1016/j.ijnurstu.2020.103637.

Chen R, Sun C, Chen JJ, Jen HJ, Kang XL, Kao CC, et al.2021. A large-scale survey on trauma, burnout, and posttraumatic growth among nurses during the COVID-19 pandemic. Int J Ment Health Nurs. (2021) 30:102–16. doi: 10.1111/inm.12796.

Illnerova, H.2013. The doctrine of hours in us [online]. 2013, 16. 11. 2013. Available online: www.ceskatelevize.cz/ specialy/hydepark-civilizace/16.11.2013/.

Lee, M. 2019. Calming Your Nerves and Your Heart Through Meditation. (2019). Available online: https://sitn.hms.harvard.edu/flash/2009/issue61/ (accessed May 7, 2021).

Maben, J., Bridges, J. 2020. COVID-19: Supporting nurses’ psychological and mental health. In Journal of Clinical Nursing, 29, 2742– 2750. Available online: https://doi.org/10.1111/jocn.15307.

Mo, Y., Deng, L., Zhang, L., Lang, Q., Liao, C., Wang, N., & Huang, H. 2020. Work stress among Chinese nurses to support Wuhan for fighting against the COVID-19 epidemic. In Journal of Nursing Management, 28(5), 1002–1009. https://doi.org/10.1111/jonm.13014.

Pappa S, Ntella V, Giannakas T, Giannakoulis VG, Papoutsi E, Katsaounou P. 2020. Prevalence of depression, anxiety, and insomnia among healthcare workers during the COVID-19 pandemic: a systematic review and meta-analysis. In Brain Behav Immun. (2020) 88:901–7. doi: 10.1016/j.bbi.2020.05.026.

Riedel, B., Horen, S. R., Reynolds, A., Hamidian Jahromi, A. (2021). Mental Health Disorders in Nurses During the COVID-19 Pandemic: Implications and Coping Strategies. Frontiers in public health, 9, 707358. Available online: https://doi.org/10.3389/fpubh.2021.707358.

Shahrour, G., Dardas, L. A. 2020. Acute stress disorder, coping self-efficacy and subsequent psychological distress among nurses amid COVID-19. Journal of Nursing Management, 28(7), 1686– 1695. https://doi.org/10.1111/jonm.13124.

Sun, N., Shi, S., Jiao, D., Song, R., Wang, H. 2020. Qualitative study of the psychological experiences of caregivers of patients with covid-19. In American Journal of Infection Control, 48 (6), 592–598. https://doi.org/10.1016/j.ajic.2020.03.018.

Sehularo, L. A., Molato, B. J., Mokgaola, I. O., & Gause, G. 2021. Coping strategies used by nurses during the COVID-19 pandemic: A narrative literature review. Health SA = SA Gesondheid, 26, 1652. https://doi.org/10.4102/hsag.v26i0.1652.

Vavrova, P., 2013. Psychohygiene (not only) as a prevention of burnout syndrome in health care management: Relaxation. [online]. [cit. 2022-02-02]. p. 5-6. Available online: https://www.prolekare.cz/en/journals/occupational-medicine/2013-1-2/psychohygiene-not-only-as-prevention-of-the-burn-out-syndrome-in-medical-management-41198.

Venglarova, M., 2011. Nurses in need: burnout syndrome, mobbing, bossing. 1st ed. Prague: Grada, 2011. p. 192. ISBN 978-80-247-3174-2.

Yang, J. W. et al. 2020. Corticosteroid administration for vital pneumonia: COVID-19 and beyond. In National Library of Medicine. [online]. [cit. 2022-02-06]. p. 2-3. Available online: https://www.prolekare.cz/casopisy/pracovni-lekarstvi/2013-1-2/psychohygiena-nejen-jako-prevence-syndromu-vyhoreni-u-zdravotnickeho-managementu-41198.

Zhou, WJ, Turale, S., Stone, TE, Petrini, MA. 2015. The experience of Chinese nurses with the help of two earthquakes: Implications for disaster education and policy development. In Education of nurses in practice, 15 (1), 75–81. https://doi.org/10.1016/j.nepr.2014.06.011.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-22