ГАРМОНІЧНИЙ РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ (УЧНЯ) ЗА Й. А. КОМЕНСЬКИМ

Автор(и)

  • П. Вансач

DOI:

https://doi.org/10.24144/2077-6594.1.1.2022.254633

Ключові слова:

особистість учня, дитячий розвиток, учитель, сім’я

Анотація

Мета. Все своє життя Коменський присвятив невтомному письменництву. У Пансофії він вимагав всебічної освіти (pampaedia) — загальної і всебічної освіти кожної людини в усіх її здібностях. Освіта має бути основним інструментом для виправлення світу і людських відносин. Це вирощування людини за образом Божим. Це має вести до гармонії душі, суспільства і світу. Метою нашого внеску було вказати на те, як Коменський сприймав дітей і як вчителі, батьки та вихователі повинні керувати вихованням дитини.
Методи. Як метод дослідження ми використали контент-аналіз документів Й. А. Коменського.
Результати. У даній роботі ми аналізуємо особистість учня в контексті виховання та принципів морального виховання. На думку Й. А. Коменського, у вихованні та навчанні необхідно наголошувати на тому, хлопчик це чи дівчина, на організованому розумі – подобатися Богу й людям, розвивати тіло, душу й дух.
Висновки. Й. А. Коменський підкреслював незамінну роль батьків у житті дитини, де діти мають бути для них дорожчими за срібло, золото та дорогоцінне каміння.

Посилання

Abd-ru-shin. Vo Svetle Pravdy. 3. vydanie, Stuttgart: Publishing house Stiftung Gralsbotschaft, 1998. s. 998 s.

Komenský, J.A. Velká didaktika. In: Vybrané spisy Jana Amose Komenského. sv 1, Praha: SPN, 1958, 450 s.

Komenský, J. A. Pravidla chování. In: Vybrané spisy Jana Amose Komenského, sv. 2. Praha: SPN, 1960, 487 s.

Padyšák, M. Aktuálny odkaz Komenského Veľkej didaktiky, Záverečná práca, Žilinská univerzita v Žiline 2002, 55 s.

Soukupová K. Pojetí žáka v díle J. A. Komenského, Diplomová práce, UNIVERZITA KARLOVA v PRAZE Pedagogická fakulta katedra primární pedagogiky, Praha 2006, 73 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-23