ДЕЯКІ АСПЕКТИ РЕПРОДУКТИВНОГО ЗДОРОВ'Я СУЧАСНИХ ПІДЛІТКІВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2077-6594.1.1.2022.254638Ключові слова:
репродуктивне здоров’я, дівчата-підлітки, фізіологія підліткового вікуАнотація
Мета роботи – оцінити та проаналізувати стан репродуктивного здоров’я сучасних підлітків.
Матеріали та методи. Проведено аномімне анкетування дівчат-підлітків, віком 15-18 років, яке проводилось за спеціально розробленою анкетою. Дослідженням охоплено 60 респондентів. Методами дослідження слугували: медико-статистичний, соціологічний, структурно-логічний аналіз.
Результати. Серед опитаних 86,7% знають, що таке репродуктивне здоров’я, 63,3% респондентів отримує інформацію про репродуктивне здоров’я з засобів масової інформації, 43,3% отримують інформацію від друзів та знайомих, 46,7% – в навчальних закладах, з газет та журналів отримує інформацію 15% респондентів, інформацію з науково-популярних книг про здоров’я обирають 35% респондентів, 18,3% – отримують інформацію у лікарів.
За результатами аналізу 13,3% дівчат-підлітків у віковій когорті 15-16 років живуть статевим життям, а підлітки у 17-18 років – 36,6%. Виявлено прямий взаємозв’язок між частотою статевого життя у групі дівчат-підлітків та наявністю захворювань статевих органів. За даними анкет порушення менструального циклу відмічали 68,3% респонденток. Аналіз продемонстрував, що у підлітків 15-16 років низький рівень використання контрацепції з доведеною ефективністю – 23,3%.
Висновки. Застосування анкет дозволяє виявити основні чинники порушень репродуктивного здоров’я дівчат-підлітків, запобігти ранньому початку статевого життя, небажаній вагітності, поширеності ІПСШ та удосконалити механізм формування знань щодо здорового способу життя.
Посилання
Бялик О.В. Стандарти сексуальної освіти в Європі: погляд вітчизняного дослідника. Вісник Черкаського університету, серія: Педагогічні науки. № 3 (336). 2015. С. 88–92.
Васюта О. І. Розвиток репродуктивної культури студентської молоді. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. 2015. Вип. 124. С. 132-135.
Гнатко О. П., Чубати А. І., Семенюк Л. Л. Вплив соматичної та гінекологічної патології на репродуктивне здоров’я дівчат-підлітків. Акушерство. Гінекологія. Генетика. 2016. № 1. С. 52–55.
Маруненко І. М., Тимчик О. В. Медико-соціальні основи здоров'я: Навчальний посібник для студ. вищ. навч. закл. К.: Київськ. ун-тет ім. Бориса Грінченка, 2013. 317 с.
Паничок Т.Я. Принцип мультидисциплінарності як основний принцип організації статевого виховання у навчальних закладах Німеччини. Вісник психології і педагогіки. Збірник наук. праць. Випуск 12. К., 2013. С. 47-52.
Фощенко Л. А. Медико-соціальні аспекти репродуктивного здоров’я молоді, в тому числі сучасного студентства. Український науковий журнал Освіта регіону: політологія, психологія, комунукації Вид. №3, 2013. С. 278.
Цушко І.І. Формування навичок захисту і збереження репродуктивного здоров’я учнівської і студентської молоді. К., Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2013. 105 с.
Штогрин О. П. Сучасні підходи до завдань державного управління у сфері репродуктивного здоров’я населення. Ефективність державного управління. 2014. Вип. 39. С. 264-271.
Patton G., Temmerman M. Evidence and Evidence Gaps in Adolescent Health. The Journal of Adolescent Health. 2016. Oct.; 59 (4 Suppl). Р. 1–3.