ЕФЕКТИВНЕ СПІЛКУВАННЯ З ПАЦІЄНТОМ ЯК ЧАСТИНА МЕДСЕСТРИНСЬКОЇ ДОПОМОГИ

Автор(и)

  • М. Поповічева
  • М. Беловічова

DOI:

https://doi.org/10.32782/2077-6594.3.1.2021.240808

Ключові слова:

комунікація, медсестринська допомога, медсестра, пацієнт

Анотація

Основою надання допомоги є три аспекти. Першим аспектом є лікар, який забезпечує медичною допомогою, другим аспектом – медсестри, які забезпечують сестринський догляд. Третя складова – це пацієнт. Між цими трьома аспектами необхідний взаємозв’язок, який може бути встановлений тільки шляхом комунікації та комунікаційного процесу. Саме тому в цьому дослідженні ми аналізуємо поточний стан комунікації медичних сестер в сфері охорони здоров’я погляду пацієнтів, а також визначаємо рівень дотримання етичних аспектів комунікації медичних сестер під час їхньої взаємодії із пацієнтом. Методи. Для перевірки гіпотез ми використали інструменти індуктивної статистики за коефіцієнтом кореляції Спірмена. Ми вважаємо значимою різницю, що базується на обчислювальному значенні та рівні значимості 0,05.
Результати. Аналізуючи результати, ми зрозуміли, що суб’єктивне сприйняття етичних аспектів комунікації залежить від віку. Старші пацієнти оцінюють поведінку медичних сестер більш позитивно, ніж молодші пацієнти. Водночас більш освічені пацієнти сприймають етичну поведінку більш негативно. Суттєвої різниці між чоловіками й жінками в оцінці етичного аспекту нема, а задоволеність комунікацією залежить від віку – що старший пацієнт, то більш задоволеним він є.
Висновки. Неправильна комунікація і підхід без емпатії призводить до відмови пацієнтів взаємодіяти, до відчуття тривожності, страху, недовіри та агресії. Забезпечення сестринською допомогою пов’язане з різноманітними ускладненнями.

Посилання

Nemčeková, M. et al. 2008. Etika v ošetrovateľstve. 1. vyd. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity, 2008. pp. 142. ISBN 978-80-8068-812-7.

Kutnohorská, J. 2007. Etika v ošetřovatelství. 1.vyd. Praha : Grada Publishing a.s., 2007. pp. 164. ISBN 978-80-247-2069-2.

Kičinková, A. 2016. Etické aspekty komunikácie sestry s pacientom : diplomová práca. Bratislava : VŠZaSP sv. Alžbety, 2016. pp 92.

Bačišinová, J. – Bačišinová, A. 2005. Dôsledky nedostatočnej komunikácie medzi sestrou a pacientom. In MOLISA 2 : Medicínsko-ošetrovateľské listy Šariša. Zborník. Prešov :Prešovská univerzita, 2005. pp. 9–10. ISBN 80-8068-369-7.

Vozárová, J. 2011. Komunikácia sestry s geriatrickým pacientom. In Sestra. 2011, roč. X., č. 7-8, pp. 40. ISSN 1335-9444.

Morovicsová, E. – Semančíková, N. 2003. Využívanie komunikačných zručností v práci sestier. In Sestra. 2003, roč. II., č. 9, pp. 9-10. ISSN 1335-9444

Bystřická, J. 2011. Odlišnosti v komunikaci a v přístupu k seniorům : diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, 2011. s. 117.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-24