КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ МЕДСЕСТРИНСТВА У ДВНЗ «УжНУ» В КОНТЕКСТІ ПОБУДОВИ НОВОЇ МОДЕЛІ МЕДСЕСТРИНСТВА В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2077-6594.3.2019.191643Ключові слова:
магістри медсестринства, охорона здоров’я, професійні компетентності, освітня програма, інноваційні методи навчанняАнотація
Метою роботи було проаналізувати та узагальнити особливості змісту освітніх програм підготовки магістрів медсестринства в контексті формування у них професійних компетентностей та здійснення професійної діяльності.
Об’єкт дослідження – професійна підготовка магістрів медсестринства в умовах побудови нової моделі функціонування медсестринської галузі в Україні.
На основі теоретичного аналізу і узагальнення фахової літератури з проблеми встановлено, що побудова нової моделі функціонування медсестринської галузі в Україні вимагає інноваційних підходів до підготовки магістрів медсестринства, передбачає формування спеціаліста якісно нового рівня професіоналізму, компетентності, загальної культури, творчої ініціативи і правових знань. Освітні програми магістратури з медсестринства повинні пропонувати студентам елементи принаймні чотирьох сфер знань: медицина, управління, педагогіка, основи наукових досліджень і забезпечувати формування комплексу якостей лідера, організатора, менеджера, психолога у сфері ділових і людських стосунків, здатного забезпечувати впровадження пацієнт-орієнтованого підходу в систему охорони здоров’я, а також займатися педагогічною діяльністю та проводити наукові дослідження.
Посилання
Совершенствование методов организации и управления повышения качества профессионального образования медсестер в первичном звене здравоохранения / И. Р. Галяутдинова, М. X. Тешабаева, Д. К. Камалова, М. Б. Курбанова // Молодой ученый. – 2014. – № 5. – С. 138-140.
Махновська І. Р. Професійна підготовка магістрів сестринської справи в умовах ступеневої освіти : дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І. Р. Махновська. – Житомир, 2015. – 312 с.
Гордійчук С.В. Якість формування професіоналізму майбутніх фахівців в умовах магістратури шляхом стандартизації медичної освіти / С.В. Гордійчук // Нові технології навчання: наук.-метод.зб. / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України. – Київ, 2016. – Випуск 89. – Частина 1. – С. 98-103.
Кадрові ресурси системи охорони здоров’я в Україні. Ситуаційний аналіз / Д. Богдан, А. Бойко, А. Васильковата та ін. / Проект USAID «Підтримка реформи охорони здоров’я». – Київ, 2019. – 133 с.
Ястремська С.О. Теорія і практика професійної підготовки майбутніх магістрів сестринської справи засобами дистанційного навчання у вищих медичних навчальних закладах: моногр. / С.О. Ястремська. – Тернопіль: Укрмедкнига, 2017. – 398 с.
Ястремська С.О. Інноваційний освітній процес підготовки майбутніх магістрів сестринської справи / С.О. Ястремська // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. – 2017. – Вип. 16. – С. 190–193.
Уперше в Україні з’явилась інституція, що дбатиме про розвиток медсестринства [Електронний ресурс] / Із сайту Міністерства охорони здоров’я України. – Режим доступу: https://moz.gov.ua/article/news/upershe-v-ukrainiz%e2%80%99javilas-institucija-scho-dbatime-pro-rozvitok-medsestrinstva.
Ніколаєв Євген. Система освіти для медичних сестер в Україні / Є. Ніколаєв [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.skeptic.in.ua/wp-content/uploads/Nursing-education-in-Ukraine-2019-report.pdf.
Шатило В.Й. Удосконалення підготовки медичних сестер в Україні / В.Й. Шатило, В.З. Свиридюк, П.В. Яворський // Україна. Здоров’я нації. – 2013. – № 3 (27). – С. 93-96.
Broome M. Building the science of nursing education : vision or improbable dream / Marta Broome. – Nursing Outlook. – 2007. – № 57. – Р. 177-179.
Бабенко Т.П. Формування дослідницьких умінь і навичок студентів медичного коледжу у процесі проектної діяльності: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.09 «Теорія навчання» / Т.П. Бабенко. – К., 2015. – 20 с.
Доброскок І.І. Особливості професійної підготовки майбутніх магістрів медсестринства в Україні [Електронний ресурс] / І. І. Доброскок, С. О. Ястремська, С. С. Доброскок // Професійна освіта: методологія, теорія та технології . – 2018. – Вип. 7. – С. 104–122.