ШКІЛЬНИЙ СПЕЦІАЛЬНИЙ ПЕДАГОГ В СЕРЕДОВИЩІ ДИТЯЧОГО САДКУ СЛОВАЦЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ
Ключові слова:
учитель спеціальної школи, дитячий садок, діагностика, скринінг, стимуляціяАнотація
Метою статті є інформування професійної спільноти про нову робочу позицію «Шкільний спеціальний педагог», яка вперше з 2018 року вводиться в Словацькій Республіці в умовах дитячого садка в рамках національного проекту PRIM – Проект Інклюзія в дитячому садку. Робота шкільного спеціального педагога в дитячому садку спрямована на оптимізацію освітнього та особистісного розвитку дітей (з акцентом на дітей з особливими освітніми потребами).
Ключова роль педагогів є здійснення інклюзивної діагностики дітей в дитячому садку до вступу в 1-й клас загальноосвітньої школи. Рік початкової школи за допомогою інструментів діагностики поетапної орієнтації і подальшої ефективної стимуляції сприятиме прискоренню розвитку дітей дошкільного віку з інвалідністю та соціально незахищених, що відповідає основам державної філософії інклюзивної освіти.
Посилання
ŠILONOVÁ, V. – KLEIN, V. – ŠINKOVÁ, P. A. 2018. MANUÁL K DEPISTÁŽI pre deti predškolského veku pochádzajúce zo sociálne znevýhodneného prostredia – INOVOVANÁ ČASŤ. Metodicko-pedagogické centrum v Prešove, 2018a. ISBN: 978-80-565-1434-4. s. 107. [online]. [cit. 2019-04-01]. Dostupné na internete: <http://npsov.mpceduk/files/articles/riaditeliazs/Manu%C3%A1l%20k%20depist%C3%1%C5%BEi%202018_pracovn%C3%A1%20verzia_1518698098.pdf>.
ŠILONOVÁ, V. – KLEIN, V. – ŠINKOVÁ, P. A. 2018. MANUÁL K STIMULAČNÉMU PROGRAMU pre deti predškolského veku pochádzajúce zo sociálne znevýhodneného prostredia – INOVOVANÁ ČASŤ. Metodickopedagogické centrum v Prešove, 2018b. ISBN: 978-80-565-1432-0. s. 140. [online]. [cit. 2019-04-01]. Dostupné na internete: <http://npsov.mpcedu.sk/files/articles/riaditeliazs/Manu%C3%A1l%20k%20stimula%C4%8Dn%C3%A9mu%20programu%20%20inovovan%C3%A1%20%C4%8Das%C5%A5_NP%20%C5%A0OV_1521802534.pdf>.
ŠILONOVÁ, V. – KLEIN, V. 2019. Metodická príručka inkluzívneho predprimárneho vzdelávania. [online]. [cit. 2019-04-01]. Dostupné na internete: <https://www.minv.sk/swift_data/source/romovia/np_docs/np_prim/pre_pre_materske_skoly/Metodicka_prirucka_inkluzivneho_vzdelavania_NP%20PRIM%20_2018.pdf>.
ŠILONOVÁ, V. – KLEIN, V. – ŠINKOVÁ, P. A. 2019. Depistážno-stimulačný program pre 3-4 ročné deti v materskej škole. [online]. [cit. 2019-05-24]. Dostupné na internete: <https://www.minv.sk/swift_data/source/romovia/np_docs/np_prim/pre_pre_materske_skoly/Depistazno-stimulacny%20program_3_pracovna_verzia.pdf>.