ЕРГОТЕРАПІЯ, ЯК МЕТОД СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ПСИХОФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • К.Ю. Гойдош
  • О.П. Романів

Анотація

Основними завданнями реабілітації дітей за допомогою ерготерапіїз порушеннями психофізичного розвитку є забезпечення , насамперед, досягненнямаксимальної незалежності в самообслуговуванні, всебічного розвитку дитини,що включає в себе соціальне функціонування, емоційний, інтелектуальний, і фізичний розвиток і розкриття максимального її потенціалу до навчання. Також наступним, не менш важливим, є попередити вторинні дефекти у дітей з особливими потребами. Причиною проявів яких можуть стати невдалі спроби попередити первинні дефекти, підібравши непідходящий медичний, терапевтичний чи навчальних вплив, або при певних міжособистісних проблемах дитини і її сім’ї, через те що у батьків виникають навиправдані сподівання, стосовно навчання дитини.
Дуже важливим при ранній психосоціальній реабілітації дитини з особливими потребами є також і адаптації сім’ї, в якій вона проживає, для того аби максимально ефективно задовільнити потреби дитини.
Отже, за допомогою ерготерапії, як психологічно-соціальної реабілітації, у дітей з особливими потребами покращуються і набуваються навички, які необхідні їй для життєдіяльності , покращується психоемоційний стан, зменшуються прояви негативних емоційних реакцій, у дитини формується позиція активного члена соціальної діяльності.

Посилання

Мурза В. П. Психолого-фізичнареабілітація: [підручник] / В. П.Мурза. – К.: Олан, 2005. – с. 7-26.

Бочелюк, В. Й. Психологіялюдини з обмеженимиможливостями :навч. посіб. [Електронний ресурс] / В. Й. Бочелюк, А.В. Турубарова. – К. : Центр учбової літератури, 2011. – 264 с.

Мухін В. М. Фізична реабілітація: [підручник] / В. М. Мухін. – К.: Олімпійська література, 2010. – с. 16-67; 89-94.

Реабілітаційний супровід навчання неповносправних дітей: методичний посібник / А. Луговський, М. Сварник, О. Падалка. – Львів: Колесо, 2008. – 144 с.

Вовканич А.С. Вступ у фізичну реабілітацію (матеріал лекційного курсу): навч. посіб. / А.С. Вовканич. – Львів: НВФ “Українські технології”, 2008. – 200 с.

Синьов В.М. Психологія розумово відсталої дитини: Підручник / В.М. Синьов, М.П. Матвєєва, О.П. Хохліна. - К.: Знання, 2008. - 359 с.

Соціальна педагогіка : мала енциклопедія / за заг. ред. проф. Д. Звєрєвої - К. : Центр учбової літератури, 2008. – 336 с.

Соціальна медицина та організація охорони здоров’я; за заг. ред. Ю.В. Вороненка, В.Ф. Москаленка. – Тернопіль: Укрмедкнига, 2000. – 680 с.

Дегтяренко Т.М., Вавіна Л.С. Корекційно-реабілітаційна робота в спеціальнихдошкільних закладах для дітей з особливими потребами С.: Університетська книга, 2008.

Холостова Є.І. Технології соціальної роботи: Підручник / за загальною ред. Проф. Холостовой Є.І. - М: ИНФРА, 2004. - 400 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-03