УМОВИ ЕФЕКТИВНОГО ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ СТРАТЕГІЙ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2024-7-8

Ключові слова:

іншомовна підготовка, інноваційні стратегії, інтерактивні платформи, мультимедійні ресурси, гейміфікація, комунікативні компетенції

Анотація

У статті здійснено детальний аналіз умов ефективного впровадження інноваційних стратегій у процес іншомовної підготовки здобувачів вищої освіти. Особлива увага приділяється використанню мультимедійних ресурсів, інтерактивних платформ і гейміфікації, які протягом першого курсу навчання демонстрували високий рівень ефективності. Результати анкетування, проведеного на початку другого курсу, показали, що інноваційні стратегії значно підвищують рівень знань, сприяють формуванню комунікативних компетентностей і стимулюють мотивацію до навчання. Інтерактивні платформи та мультимедійні ресурси визнано найбільш дієвими інструментами, які дозволяють адаптувати навчальний процес до індивідуальних потреб здобувачів. Водночас ідентифіковано основні виклики, серед яких недостатнє технічне забезпечення, брак підготовки викладачів до використання інноваційних технологій і проблеми доступності ресурсів. У статті підкреслено, що для ефективного впровадження новітніх стратегій необхідно розробляти комплексні моделі, які враховуватимуть технічні, методичні та організаційні аспекти. Крім того, важливо адаптувати найкращі міжнародні практики до українського контексту, враховуючи особливості вітчизняної системи освіти. Інноваційні підходи є ключовими для підвищення якості іншомовної підготовки, особливо в умовах глобалізаційних змін та зростання вимог до професійної мобільності. Отримані результати мають значний практичний потенціал, оскільки вони можуть бути використані для розробки рекомендацій з удосконалення освітніх програм, підготовки викладачів і покращення технічного забезпечення в закладах вищої освіти. Таким чином, стаття робить вагомий внесок у теорію та практику іншомовної підготовки, створюючи основу для подальших наукових досліджень і впровадження інновацій.

Посилання

Азарова Л.Є. Лінгвоінформаційний підхід як базисна форма дослідження складних номінацій на структурному рівні. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». 2015. Вип. 53. С. 13–16.

Бондарчук Ю.А. Інноваційні стратегії іншомовної підготовки студентів: аналіз мотиваційних чинників та ефективних підходів. Академічні студії. Серія «Педагогіка», 2024. Вип. 2. С. 3–11. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.2.1

Бондарчук Ю.А. Стратегії викладання іноземних мов у закладах вищої освіти. Освіта. Інноватика. Практика, 2024. Том 12, № 1. С. 32–38. https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol12i1-005

Бондарчук Ю. Стратегічне удосконалення навчання іноземних мов у закладах вищої освіти: інноваційні підходи в умовах динамічних змін. Педагогічна Академія: наукові записки, 2024. Вип. 6. https://doi.org/10.57125/pedacademy.2024.05.29.09

Гуржій А.М. Мультимедійні технології та засоби навчання: навчальний посібник. Нілан-ЛТД, 2017.

Клак І.Є., Яценюк Н.І. Формування іншомовної комунікативної компетентності майбутніх учителів іноземної мови засобами мультимедійних технологій навчання. Інформаційні технології і засоби навчання, 2020. Том 76, № 2. С. 163–176. https://doi.org/10.33407/itlt.v76i2.2691

Коробейнікова Т.І. Формування англомовної компетентності в діалогічному мовленні майбутніх учителів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Автореф. дис. ... канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теорія і методика навчання іноземних мов: германські мови». Київ, 2013.

Огляд популярних інтерактивних платформ. Training.qatestlab.com. 2023. https://training.qatestlab.com/blog/technical-articles/overview-of-popular-interactive-platforms/

Ставицька І.В., Куценок Н.М., Корбут О.Г., Свиридова Л.Г. Особливості застосування інтерактивних ігор в умовах дистанційного навчання. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи, 2021. Вип. 79, т. 2. С. 126–129. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.2.27

Тимощук Н. Гейміфіковані елементи на заняттях з іноземної мови професійного спрямування. Актуальні питання гуманітарних наук, 2020. Вип. 28, т. 4. С. 147–151. https://doi.org/10.24919/2308-4863.4/28.208823

Триус Ю.В. Комбіноване навчання як інноваційна освітня технологія у вищій школі. Теорія та методика електронного навчання, 2012. Вип. III. С. 299–308.

Холод І.В. Методика викладання англійської мови: навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Умань: Візаві, 2018. 165 с.

Шелудченко С.Б., Корень А.М. Інструменти гейміфікації як мотиватор при навчанні англійської мови. Академічні студії. Серія «Педагогіка», 2024. Вип. 2. С. 44–50. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.2.7

Erben T. Teaching English Language Learners Through Technology. Castaneda. New York, 2009. 220 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-26

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 4 ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА НАВЧАННЯ