ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2024-7-9

Ключові слова:

англійська мова за професійним спрямуванням, індивідуалізація, студент, освіта, заклад вищої освіти

Анотація

У сучасному світі, де англійська мова стала глобальним засобом комунікації, підготовка конкурентоспроможних фахівців потребує впровадження інноваційних підходів, які враховують індивідуальні особливості студентів. У контексті навчання англійської мови індивідуалізація набуває особливої ваги, оскільки володіння мовою потребує не лише знання граматичних правил чи лексичного запасу, а й розвитку комунікативних навичок, критичного мислення та здатності адаптуватися до різних мовних ситуацій. Метою статті є дослідження та обґрунтування значення індивідуалізації навчання англійської мови у закладах вищої освіти як одного з ключових чинників ефективного формування мовних та комунікативних компетенцій студентів. Ііндивідуалізацію навчання визначено як освітній підхід, спрямований на врахування індивідуальних особливостей студентів під час навчального процесу. Вона полягає в адаптації змісту, методів, темпу та форми навчання до особистих потреб кожного студента, що дозволяє максимізувати його потенціал для досягнення успіху в навчанні. Впровадження індивідуалізованого підходу у навчанні англійської мови за професійним спрямуванням у закладах вищої освіти має як переваги, так і створює виклики. До преваг належать підвищення мотивації студентів, оптимізація навчального процесу, покращення результатів навчання, зниження стресу та тривожності, розвиток автономії та самостійності студентів. До викликів:необхідність високої кваліфікації викладачів, витрати часу та ресурсів, ризик нерівномірного прогресу студентів,технічні проблеми та якість доступності до ресурсів. Індивідуалізація не означає повного відокремлення студентів один від одного, тому важливо зберігати баланс між індивідуальними завданнями та груповою діяльністю. Практичні рекомендації викладачам щодо адаптації навчального процесу до індивідуальних потреб студентів навчання англійської мови у закладах вищої освіти: індивідуальний підхід до планування навчального процесу, різноманітність навчальних методів, створення мотиваційного середовища, розвиток самостійності студентів, застосування технологій, що дозволяє кожному студенту рухатися в межах власних можливостей і потреб та забезпечує більш ефективне та осмислене засвоєння матеріалу у закладах вищої освіти.

Посилання

Барановська О. В. Розвиток творчої особистості в умовах диференційованого навчання. Райдуга творчості : Практично зорієнтований посібник / Гол. ред. В. І. Сафіулін. К. : Освіта України. 2010. С. 53–60.

Грицай І. С. Основи індивідуалізації процесу навчання іноземних мов. 2015. URL: https://kamts1.kpi.ua/sites/default/files/f iles/hrytsai_osnovy_indyvidualisatsii.pdf.

Демчук О. Дидактичний потенціал змішаної форми організації освітнього процесу щодо індивідуалізації навчально-пізнавальної діяльності студентів. Освіта. Інноватика. Практика. Вип. 12(3). 2024. С. 14–19.

Дніпровська Т.В., Кондрашова О.В. Методика індивідуалізованого навчання студентів закладів вищої освіти англійської мови за професійним спрямуванням. Інноваційна педагогіка. Вип. 68. Т. 1. 2024. С. 138–141.

Осадча О. Індивідуалізація процесу вивчення іноземних мов у закладах вищої освіти через застосування стратегій множинного інтелекту. Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип. 71, Т. 2. 2024. С. 308–313.

Патлайчук О., Брюховецька І. Індивідуалізація освітнього процесу у закладі вищої освіти в умовах змішаного навчання. Grail of Science. Вип. (37). 2024. С. 375–377.

Bray B., McClaskey K. Personalization vs Differentiation vs Individualization Report (PDI) v3. 2012. URL: https://www.slideshare. net/bbray/personalization-vs-differentiation-vs-individualization.

Kostolányová K. Nedbalova S. Individualization of Foreign Language Teaching through Adaptive eLearning. International Journal of Distance Education Technologies, 2017. 15(2). P. 1–17.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-26

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 4 ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА НАВЧАННЯ