ІННОВАЦІЇ У МІЖКУЛЬТУРНІЙ ОСВІТІ: ДОСВІД ВІРТУАЛЬНИХ ОБМІНІВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2024-7-14Ключові слова:
віртуальний обмін, міжкультурна комунікація, цифрові інструменти, колаборативне навчання, міжнародне середовищеАнотація
Стаття присвячена аналізу потенціалу та методологічних аспектів впровадження віртуальних обмінів у процес іншомовної підготовки студентів технічних спеціальностей. В умовах глобалізації й цифровізації освіти віртуальні обміни набувають все більшого значення як інструмент міжкультурної комунікації, професійного зростання та розвитку мовних навичок. У ракурсі проблематики статті постає необхідність комплексного аналізу методології віртуального обміну, його впливу на розвиток професійних компетенцій, міжкультурної комунікації та готовності до роботи в міжнародному середовищі. Ці проєкти дозволяють студентам співпрацювати зі студентами з інших країн у рамках міжнародних віртуальних обмінів, вирішуючи реальні професійні завдання. Особливу увагу приділено моделям таких обмінів, як COIL (Collaborative Online International Learning) та телеколаборація, які забезпечують розвиток міжкультурної компетентності та ключових професійних навичок. Дослідження базується на аналізі наукової літератури, документів, а також інтерв’ю з викладачами, які реалізували такі проєкти. На основі аналізу наукової літератури виявлено переваги віртуальних обмінів: розширення світогляду, покращення комунікативних навичок, підготовка до роботи у глобалізованому світі, розвиток професійних компетенцій і технічних навичок. Водночас визначено ключові виклики, серед яких технічні проблеми, мовні бар’єри та потреба у підготовці викладачів. Виокремлено основні етапи підготовки та проведення віртуальних обмінів. Результати дослідження свідчать, що для ефективного впровадження віртуальних обмінів необхідно забезпечити якісну методичну підготовку викладачів, інтеграцію цих проєктів у освітні програми та створення національної платформи для координації обмінів. Не менш важливим є вибір актуальних тем для проєктів,а також можливості їх масштабування та довготривалого впливу на освітній процес. Зазначені рекомендації спрямовані на розвиток ключових компетенцій у студентів як майбутніх фахівців, здатних до співпраці у міжнародному середовищі.
Посилання
Донченко В. М. Віртуальна мобільність як форма інтернаціоналізації вищої освіти. Подолання мовних та комунікативних бар’єрів: освіта, наука, культура: матеріали VIII Міжн. наук.-практ. конф., Київ, 20–21 лист., 2020 / НАУ. Київ, 2020. С. 76–79.
Пічик К.В., Гуменна О. В., Човнюк Л. Ю. Віртуальна мобільність як інноваційний підхід у навчанні. Економічний журнал Одеського політехнічного університету. 2020. 4 (14). С. 42–52. DOI: 10.15276/EJ.04.2020.6
Barbier R., Benjamin E. From ’CoCo’to ’FloCoCo’: the evolving role of virtual exchange (practice report). Telecollaboration and virtual exchange across disciplines: in service of social inclusion and global citizenship. 2019. P. 23–29. https://doi.org/10.14705/rpnet.2019.35.936
Elliott-Gower S., Hill K. W. The Soliya Connect Program: two institutions’ experience with virtual intercultural. eJournal of Public Affairs. 2015. 4(1). P. 114. https://doi.org/10.21768/ejopa.v4i1.66
Guadamillas Gómez M. V. Building global graduates and developing transnational professional skills through a telecollaboration project in foreign language education. In C. Álvarez-Mayo, A. GallagherBrett, & F. Michel (Eds), Innovative language teaching and learning at university: enhancing employability. 2017. P. 49–58. https://doi.org/10.14705/rpnet.2017.innoconf2016.654
Helm F., Guth S., Shuminov E., Van der Velden B. Erasmus+ virtual exchange. Journal of the European Higher Education Area. 2020. 37(1). P. 91–109. https://hdl.handle.net/11577/3396216
Krasulia A. V., Pistor P. Virtual internationalisation – how COIL and other models can support cross-border exchange. The Internationalisation of Higher Education Perspectives from the THEA Ukraine Project and Beyond. 2021. P. 98–108.
Lewis T., O’Dowd R. Online intercultural exchange and foreign language learning: A systematic review. Online intercultural exchange. 2016. P. 21–66.
O’Dowd R. From telecollaboration to virtual exchange: state-of-the-art and the role of UNICollaboration in moving forward. Journal of Virtual Exchange. 2018. № 1. P. 1–23. https://doi.org/10.14705/rpnet.2018.jve.1
O’Dowd R., O’Rourke B. New developments in virtual exchange for foreign language education. Language Learning & Technology. 2019. 23(3). P. 1–7. http://hdl.handle.net/10125/44690
O’Rourke B. Models of telecollaboration (1): eTandem. Languages for Intercultural Communication and Education. 2007. 15. P. 41.
Rubin J. Nautical musings on local and global innovation and change: the disruptive pedagogy of COIL. Global and local internationalization. 2016. P. 75–79.
Rubin J., Wimpenny K., Portillo B. G., Besana G., Haug E., Leibowitz J.,... O’Brien R. Taking Coil Virtual Exchange to Scale: 2004 to 2020. The Guide to COIL Virtual Exchange. 2022. P. 152–184.