РОЗВИТОК КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗА ДОПОМОГОЮ МЕТОДУ «МОЗКОВИЙ ШТУРМ» В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ЛАТИНСЬКОЇ ТА АНГЛІЙСЬКОЇ МОВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2024-7-16Ключові слова:
освітній процес, іноземні мови, інновації, латинська мова, англійська мова, методика навчанняАнотація
У статті авторами проаналізовані дефініції «креативність» та «креативне мислення», порівнюються різні підходи до їх визначення. Зазначено, що у контексті вивчення іноземних мов, креативність відіграє особливу роль, сприяючи кращому засвоєнню матеріалу, розвитку комунікативних навичок та підвищенню мотивації до навчання. Дослідження базувалося на комплексному аналізі психолого-педагогічної літератури, що включав опрацювання наукових доробок, статей та інших джерел інформації з подальшим синтезом, систематизацією та формулюванням ключових понять. Зазначено, що в умовах динамічних змін у суспільстві та стрімкого розвитку технологій, проблема розвитку креативності у сучасних здобувачів вищої освіти стає надзвичайно актуальною. Адже саме креативність, як здатність до нестандартного мислення та генерування нових ідей,є ключовою компетенцією, необхідною для успішної адаптації та самореалізації у сучасному світі. Ця проблема набуває особливої ваги в контексті реформування освітнього простору, спрямованого на формування всебічно розвиненої та успішної особистості. Проаналізовані умови та особливості впровадження різних методів «мозкового штурму» у процесі вивчення іноземних мов, а саме латинської та англійської. Встановлено, що мозковий штурм є сучасним освітнім викликом, що сприяє розвитку творчого, креативного та критичного мислення, мотивації та інноваційних навичок, на відміну від традиційного навчання, орієнтованого на репродуктивне засвоєння знань. Виділено основні методи «мозкового штурму», що застосовуються у процесі вивчення іноземних мов, а саме груповий мозковий штурм, круговий мозковий штурм, рольовий мозковий штурм, брейнрайтинг (письмовий мозковий штурм). Встановлено, що мозковий штурм може бути ефективно використаний на різних етапах вивчення латинської та англійської мов для активізації лексичного запасу, розвитку граматичних навичок, стимулювання усної та письмової комунікації, розвитку перекладацьких навичок.
Посилання
Галецький С. М. Комунікативна компетентність майбутніх викладачів іноземних мов як предмет наукових досліджень. Інноватика у вихованні, 2019. вип. 9, с. 327–338.
Дроздова І.П. Розвиток креативності як необхідної якості особистості професіонала у процесі навчання студентів ВТНЗ засобами українського мовлення. Науковий вісник Херсонського державного університету, 2008, 50, с. 108–113.
Козинець І. І. Мозковий штурм як одна з форм колективного обговорення проблем. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні наук, 2015. Вип. 1. С. 99–103.
Кузьмін В., Хміль О., Воронюк І. Технології мозкового штурму як інструмент для підвищення мотивації до навчання здобувачів вищої освіти. Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Педагогіка. Психологія», 2023. 4. Doi: 10.32782/academ-ped.psyh-2023-4.11
Пометун О. І. Критичне мислення як педагогічний феномен. Український педагогічний журнал, 2018, 2, с. 89–98
Постоєва Л. Формування іншомовної комунікативної компетенції майбутніх перекладачів методом «Мозкового штурму». Актуальні проблеми філології: мовознавство, літературознавство, методика викладання філологічних дисциплін, 2010. Т. 2. С. 368–371.
Редько В. Інтерактивні технології навчання іноземної мови. Рідна школа, 2011. № 8–9. С. 28–36.
Телемуха С. Б. Мозковий штурм як метод реалізації інтерактивного навчання. Український науково-медичний молодіжний журнал, 2014. 1(79), С. 169–171. URL: https://mmj.nmuofficial.com/index.php/journal/article/view/531 (дата звернення 15.01.2025)
Хомуленко Т. Зміст та розвиток креативності в освітньому просторі. Теорія і практика управління соціальними системами, 2016. № 4. https://doi.org/10.20998/%25x