РОЗВИТОК ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ У СТУДЕНТІВ НЕМОВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2024-7-17Ключові слова:
діалогічне мовлення, мовний матеріал, комунікативні навички, структура діалогуАнотація
Європейський ринок праці потребує висококваліфікованого спеціаліста, який має серед низки професійних якостей, ще й уміння застосовувати діалог, вести бесіду з колегами, партнерами, роботодавцями. Сучасна освіта дає можливість створити умови для формування у студентів необхідних вмінь, так змоделювати майбутні ситуації, де можна спробувати застосувати набуті знання. Навчальний діалог – це творча співпраця всіх учасників навчального процесу, під час якої постійно розвивається запитальна діяльність. Стаття присвячена навчанню діалогічного мовлення під час уроків англійської мови. Вільне володіння іноземною мовою передбачає вміння реагувати на всілякі ситуації справжньої реальності. У зв’язку з цим кінцевою метою навчання іноземної мови є оволодіння навичками непідготовленого мовлення як монологічного, так і діалогічного. Розглядаючи мову як засіб живого спілкування, слід звертати увагу на максимальне розвиток непідготовленої діалогічної взаємодії. На основі результатів теоретичного дослідження було визначено психологічні особливості діалогічного мовлення (ситуативність, непідготовленість), а також виокремлено психологічні процеси, що впливають на зміст та характер діалогічного спілкування: сприйняття мови співрозмовника та орієнтування у ситуації; формування змістовної сторони висловлювання; мовне оформлення думки та сприйняття реплік партнера. Було представлено методи та прийоми, які використовуються зі студентами немовних спеціальностей для ефективного засвоєння навчального матеріалу, розвитку навичок діалогічного мовлення та здатності до швидкого реагування у реальних ситуаціях спілкування. Для ефективного застосування діалогу як у навчальній так і у професійній діяльності важливо оволодіти дискурсивною поведінкою, яка виявляється в інтелектуальній, емоційній та вольовій сферах особистості.
Посилання
Nefedchenko O.I., Aleksakhina T.O. Formation of students’ dialogue skills during learning a foreign language. Інноваційна педагогіка. Випуск 55. Том 3, 2023. С. 182–186
Лазарєв М., Козлова О. Особливості професійно-творчої самореалізації майбутнього педагога у персоналізованій евристичній освіті. Пізнавально-творча і професійна самореалізація особистості в евристичній освіті. СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019. С. 92.
Нефедченко О.І. Розвиток технологій евристичної освіти в українській вищій педагогічній школі. Суми: Сумський державний університет, 2023. С. 252.
Нефедченко О.І., Плохута Т.М., Нефедченко В.Ф. Впровадження технологій евристичної освіти в закладах вищої освіти України. Інноваційна педагогіка. Випуск 50, том 2, 2022. С. 158–161