ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ФІЗИЧНА ТЕРАПІЯ»

Автор(и)

  • Ануш Геннадіївна Cігова Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая https://orcid.org/0009-0002-3703-1655
  • Юлія Володимирівна Копочинська Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая https://orcid.org/0000-0001-5018-3747

DOI:

https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2025-8-14

Ключові слова:

фізична терапія, педагогічний супровід, практична підготовка, професійна компетентність, інклюзивна освіта, клінічна практика, наставництво, дитиноцентризм, міждисциплінарна команда, симуляційне навчання

Анотація

У статті розкрито значення педагогічного супроводу у процесі практичної підготовки студентів спеціальності «Фізична терапія» в умовах трансформації вищої медичної освіти. Актуалізується потреба в методичній, психологічній та організаційній підтримці майбутніх фахівців, зважаючи на їхню роботу з вразливими категоріями населення, включаючи дітей з особливими освітніми потребами. Встановлено, що ефективний педагогічний супровід базується на персоніфікованому підході, поетапній підтримці, залученні клінічних наставників і використанні активних навчальних методів. У дослідженні застосовано комплексну методику: спостереження, анкетування та аналіз умов проходження практики. Виокремлено основні складові супроводу: рефлексивне навчання, наставництво, міждисциплінарна взаємодія. Окрему увагу приділено практичним рекомендаціям щодо моделювання клінічних ситуацій, супроводу студентів у клініках і впровадження елементів симуляційного навчання. Визначено, що педагогічний супровід є важливою умовою формування професійної ідентичності, етичної відповідальності та готовності до практичної діяльності згідно з міжнародними стандартами фізичної терапії.

Посилання

Будзин В. Р. Підготовка майбутніх фахівців фізичної терапії до роботи в інклюзивному освітньому середо-вищі. Вісник Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. 2023. № 2. т. 56. С. 45–49.

Базильчук О. Професійна підготовка майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до роботи з відновлення здоров’я спортсменів: теоретично-методичний аспект : монографія. Хмельницький : ПП Монускрипт. 2018. 534 с.

Гарвасюк О. В., Ткачук С. С., Малайко С. С. Сучасні підходи до організації практичної підготовки майбутніх фізичних терапевтів. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури. 2023. № 3К (154). С. 19–24.

Подаваленко А. П., Зеленська Л. Д., Білера Н. В. Інноваційні освітні технології в підготовці фахівців фізичної терапії: досвід впровадження. Актуальні проблеми педагогіки і психології. 2023. № 1. С. 112–118.

Пахомова Т., Базиляк Н., Роменська Т. Педагогічний супровід професійної підготовки студентів у галузі фізичної терапії: дослідницький аспект. Освіта та розвиток обдарованої особистості. 2024. № 4. С. 89–93.

Якименко С., Лазаренко Л. Формування міжпрофесійної взаємодії у процесі практичної підготовки студентів спеціальності «Фізична терапія». Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2023. № 1. С. 144–150.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-30

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ОСВІТА ТА ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ