ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2025-8-28

Ключові слова:

інноваційні технології, підготовка студентів, педагогічна практика, цифрові технології, технології проєктної діяльності, кейс-технологія, мікровикладання

Анотація

У статті здійснено аналіз інноваційних технологій в контексті підготовки студентів-філологів до педагогічної практики. Враховуючи швидкі зміни в освітньому процесі, авторки наголошують на важливості інтеграції сучасних методик та технологій у педагогічну підготовку майбутніх учителів. Основним завданням є розробка та реалізація нових підходів, що сприяють розвитку педагогічної компетентності, критичного мислення та готовності студентів до практичної діяльності в умовах сучасної школи. Більш детально описано кілька інноваційних технологій, зокрема технології проєктної діяльності, кейс-технології, мікровикладання.Авторки аналізують проблеми традиційної системи підготовки студентів, серед яких переважання теоретичних знань над практичними навичками, відсутність інтеграції з реальними умовами сучасної освіти, а також недоліки у використанні новітніх освітніх технологій. Визначено, що інноваційні технології дають змогу значно підвищити ефективність підготовки майбутніх педагогів, сприяють розвитку їхніх комунікативних і творчих навичок, а також формують готовність до роботи в умовах цифровізації освіти. У статті також обґрунтовано важливість впровадження нових методик, які забезпечують реалістичне моделювання педагогічної діяльності, зокрема через використання методів проєктів, кейс-методів і мікровикладання, що дають можливість студентам не лише оволодіти професійними навичками, але й підготуватися до викликів, з якими вони можуть зустрітися в реальному шкільному середовищі. Висвітлено, як ці методи сприяють розвитку критичного мислення та самоосвіти у студентів.

Посилання

Артьомов І. В., Студеняк І. П., Головач Й. Й., Гусь А. В. Інновації у вищій освіті : вітчизняний і зарубіжний досвід : навч. посібник. Ужгород : ПП «АУТДОР-ШАРК», 2015. С. 69–108.

Баханов К. О. Навчання історії за проєктною системою. Історія в школах України, 2000. № 3. С. 14–20.

Бібік Н. М. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи. Київ : К.І.С. 2005. 112 с.

5. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 376 с.

Дичківська І. Готовність до інноваційної діяльності у структурі професійно-особистісної підготовки педагога, 2011. URL: https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2011/5_2011/4.pdf.

Інноваційність розвитку вищої педагогічної освіти: від теорії до практики : колективна монографія. / За заг. ред. Л. Л. Хоружої. Київ : Видавництво Ліра-К, 2024. 232 с.

Кадемія М. Ю., Косянчук М. С. Формування цифрової компетентності майбутніх учителів початкових класів. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. Вип. 61. 2021. С. 13–19. [7]

Красюк І., Пильнік І. Інноваційний підхід до навчання майбутніх педагогів – стратегія сучасної української школи. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2021. № 3 (107). С. 153–165.

Морзе Н. Опис цифрової компетентності педагогічного працівника (проєкт). Відкрите освітнє есередовище сучасного університету. 2019. Спецвип. С. 1–53.

Толмач М. Цифрові технології в освіті: можливості й тенденції застосування. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері. 2021, Том 4 № 2. С.159–171.

Педагогічна майстерність : підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін. Київ : Вища школа, 2014. 422 с.

Пометун О. І., Пироженко, Л. С. Сучасний урок: інтерактивні технології навчання : науково-методичний посібник. Київ : А.С.К. 2004. 192 с.

Шелестова Л. В. Педагогічні технології як засіб розвитку творчих здібностей учнів в умовах профільного навчання. Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія і практика : збірник наукових праць. Київ, 2018. Вип. 1 (20). С. 24–36.

Dewey J. Experience and Education. New York : Macmillan. 1938.

Kilpatrick W. H. The Project Method: The Use of the Purposeful Act in the Educative Process. Teachers College Record, 19(4), 1918. P. 319–335.

Kuzmenko O. S., Savchenko I. M., Demiannko V. B., Savchenko Y. V. The fundamentality of the laws of innovation processes in the educational eco environment: The aspect of teaching physics on the basis of STEM. Scientific Notes of Junior Academy of Sciences of Ukraine, 3(28), 2024. P. 114–125.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-30

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 4 ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА НАВЧАННЯ