ПЕДАГОГІЧНІ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ САМОРЕГУЛЯЦІЇ ТА ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ПРОГРАМАХ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2025-8-34Ключові слова:
саморегуляція, емоційний інтелект, фізична культура, педагогічні стратегії, університетська освіта, психологічна стійкістьАнотація
У статті розглядаються сучасні педагогічні стратегії розвитку саморегуляції та емоційного інтелекту студентів у контексті університетських програм фізичної культури. Проаналізовано теоретичні засади інтеграції психоемоційних компонентів у фізичне виховання та представлено результати емпіричних досліджень щодо впливу спеціалізованих педагогічних інтервенцій на розвиток навичок саморегуляції та емоційного інтелекту.Запропоновано комплексну модель впровадження інноваційних педагогічних стратегій у практику університетської фізичної культури та обґрунтовано їх ефективність у формуванні психологічної стійкості та соціально-емоційних компетенцій студентів.
Посилання
Андрєєва О., Степанюк В., Кенсицька І., Івчатова Т. Взаємозв’язок якості та рівня задоволеності життям у здобувачів вищої освіти . PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, 1(1), 413–420. https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).56
Демченко В. Особливості професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури. Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Серія: Педагогічні науки. 2014. 131: 66–70.
Клочко В. М., Кухтін К. В. Управління професійною працездатністю засобами акменаправленого самовдосконалення. Методичні рекомендації для практичних занять і самопідготовки студентів Академії з дисциплін «Фізична культура»,«Фізичне виховання»,«Управління професійною працездатністю» (для студентів 1-го та 3-го курсів усіх спеціальностей). Харк. нац. акад. міськ. госп-ва; ХНАМГ. 2011. 91.
Ковальчук В., Мосьпан М. Формування професійної компетентності майбутніх тренерів з урахуванням саморегуляції психічної стійкості. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2019. 3: 87–91.
Міцкевіч Н. І. Психологічні аспекти фізичного виховання і спорту. Наукові конференції Харківської державної академії фізичної культури. 2015. 307–308.
Carvalho A., Araújo D. Self regulation of learning in sport practices: An ecological dynamics approach. Asian Journal of Sport and Exercise Psychology. 2022. Vol. 2, № 1. P. 3–7. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ajsep.2022.03.003
Chin M. K., Edginton C.R., Tang M. S., Phua K. W., Yang J. Z. Chapter 26 School and Community Based Physical Education and Healthy Active Living Programs: Holistic Practices in Hong Kong, Singapore, and the United States. Global Perspectives on Childhood Obesity: Second Edition / під заг. ред. Debasis Bagchi. – Academic Press. 2019. P. 325–337. DOI: 10.1016/B978 0 12 812840 4.00026 8.
Kolovelonis A., Goudas M., Dermitzaki I. The effect of different goals and self recording on self regulation of learning a motor skill in a physical education setting. Learning and Instruction. 2011. Vol. 21. № 3. P. 355–364. DOI: https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2010.04.001.
Li W., Chong Z. Y., Mao Y., Zhang W., Xu W., Li M., Wang Y., Xiong H. The Impacts of a Teaching Personal and Social Responsibility Intervention on Social and Emotional Competence in Physical Education: A Quasi Experimental Study. International Journal of Mental Health Promotion. 2025. Vol. 27. № 2. P. 161–177 DOI: https://doi.org/10.32604/ijmhp.2025.059090.
Merino-Campos C. Emotions in motion: A literature review of emotional experiences in physical education through video game practices. Social Sciences & Humanities Open. 2025. Vol. 11. DOI: https://doi.org/10.1016/j. ssaho.2025.101415
Miller J. J., Mayo Z., Podlog L. A qualitative analysis of undergraduate sport management student skill and awareness development at an international sports event. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education. 2022. Vol. 30. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jhlste.2021.100345.
Sezer B. S., Tutal V. Examination of the correlation between emotional intelligence and prosocial behavior of physical education and sports school students doing individual and team sports. Acta Psychologica. 2025. Vol. 256. DOI: https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2025.105007





