ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ ПІДПРИЄМСТВ ПОШТОВОГО ЗВ’ЯЗКУ: ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2025-9-18

Ключові слова:

професійна культура, майбутні менеджери підприємств поштового зв’язку, організаційно-педагогічні умови, професійна підготовка, мотивація, інформаційно-освітнє середовище, змішане навчання

Анотація

У статті обґрунтовано організаційно-педагогічні умови формування професійної культури майбутніх менеджерів підприємств поштового зв’язку в умовах цифрової трансформації освіти. Визначено ключові умови, що забезпечують ефективність цього процесу, зокрема, формування стійкої мотивації до управлінської діяльності, що ґрунтується на усвідомленні значущості професії, її соціальної місії та особистої відповідальності. Підкреслено роль мотиваційних практик, інтерактивних методів, ситуацій успіху та залучення рольових моделей у формуванні внутрішньої професійної мотивації. Другою умовою визначено удосконалення змісту навчально-виховного процесу шляхом інтеграції культурологічних тем у фахову підготовку, що сприяє формуванню етичної свідомості, соціальної відповідальності, професійних цінностей і міждисциплінарного мислення. Третьою умовою є створення інформаційно-освітнього середовища, орієнтованого на професійні цінності. Підкреслено значення цифрових платформ, професійно орієнтованого контенту та ролі викладача як модератора ціннісного діалогу. Четвертою умовою виступає поєднання аудиторної, позааудиторної та самостійної роботи студентів у межах змішаного навчання, що забезпечує гнучкість освітнього процесу, розвиток самостійності, критичного мислення та адаптацію навчання до індивідуальних потреб. Узагальнено, що реалізація зазначених умов створює цілісну систему формування професійної культури майбутніх менеджерів поштового зв’язку, яка відповідає сучасним вимогам професійної освіти та сприяє підготовці компетентного, етично зрілого й соціально відповідального фахівця. Результати дослідження мають практичне значення для удосконалення професійної підготовки менеджерів підприємств поштового зв’язку.

Посилання

Веремчук О. В. Педагогічні умови формування професійної культури майбутніх документознавців : дис. … канд. пед. наук. 13.00.04. Рівнен. держ. гуманітар. ун-т. Рівне, 2016. 297 с.

Гончар Л. В. Теоретичні і методичні засади формування культури професійної діяльності майбутніх менеджерів в освітньому середовищі університету: дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет». Словʼянськ, 2021. 538 с.

Гриньов С. Я. Розвиток професійної культури майбутніх менеджерів з управління проектами в умовах магістратури: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. Кіровоград, 2015. 283 с.

Гуревич Р. С., Гордійчук Г. Б., Коношевський Л. Л., Коношевський О. Л., Кусій М. І., Драчук М. І. Змішане навчання як сучасна форма побудови навчального процесу. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2023. Вип. 69. С. 14–35. DOI: 10.31652/2412-1142-2023-69-14-35.

Кухаренко В. М., Березенська С. М., Бугайчук К. Л., Олійник Н. Ю., Олійник Т. О., Рибалко О. В., Сиротенко Н. Г., Столяревська А. Л. Теорія та практика змішаного навчання : монографія / за ред. Кухаренка В. М. Харків : «Міськдрук», НТУ «ХПІ», 2016. 284 с.

Кушнір Н. С. Формування професійної культури майбутніх фахівців економічних спеціальностей: дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Хмельницький національний університет, Міністерство освіти і науки України. Хмельницький, 2019. 263 с.

Мартиненко Л. В. Формування професійної культури майбутніх фахівців сфери ресторанного сервісу у вищих професійних училищах і коледжах: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна Національної академії педагогічних наук України, Київ, 2021. 327 с.

Okolie U. C., Igwe P. A., Elom M. E. et al. Enhancing TVET Teacher Education Curriculum for Sustainable Development in Sub-Saharan Africa. International Journal of Educational Development. 2021. Vol. 82. Article 102375. DOI: 10.1016/j.ijedudev.2021.102375

Prokopyshyn-Rashkevych L., Danyliuk I., Kovalchuk H. Coaching as a Tool for Developing Managerial Competencies in Higher Education. Advanced Education. 2018. № 10. С. 45–50. DOI: 10.20535/2410-8286.143364

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-25

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ