ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У ПРОЦЕСІ ІНШОМОВНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2025-10-10Ключові слова:
інноваційні технології, іншомовна освіта, підготовка майбутніх учителів, цифрова компетентність, гейміфікація, змішане навчання, проєктна діяльність, професійна підготовкаАнотація
У статті проаналізовано сучасні підходи до використання інноваційних технологій у процесі підготовки майбутніх учителів засобами іншомовної освіти. Розкрито сутність, функціональні можливості та педагогічний потенціал інноваційних технологій, зокрема їхню роль у формуванні іншомовної, цифрової та методичної компетентностей. Схарактеризовано основні види інновацій: змішане та дистанційне навчання, гейміфікація, мобільне та автономне навчання, інтерактивні електронні ресурси, проєктна діяльність, формування електронного портфоліо. Акцент зроблено на практичних аспектах їх застосування у процесі фахової підготовки майбутніх учителів. Визначено переваги впровадження інновацій ‒ активізація мотивації, розвиток комунікативних навичок, формування професійної самостійності, здатності працювати з цифровими освітніми інструментами. Виявлено труднощі, пов’язані з недостатнім рівнем цифрової грамотності, фрагментарністю методичного забезпечення, а також обмеженим доступом до технічних ресурсів у частини закладів вищої освіти. Обґрунтовано необхідність оновлення освітніх програм, створення внутрішніх систем підтримки викладачів, розвитку цифрової інфраструктури та підвищення методичної готовності студентів до використання інновацій у майбутній професійній діяльності. Запропоновано конкретні рекомендації щодо вдосконалення іншомовної підготовки з опорою на інноваційні технології. Перспективи подальших досліджень охоплюють вивчення ефективності окремих технологічних рішень, апробацію інтегрованих навчальних моделей і розробку індикаторів оцінювання сформованості інноваційної педагогічної компетентності. Одержані результати можуть бути використані у практиці викладання в закладах вищої освіти, а також для оновлення змісту професійної мовної підготовки з урахуванням вимог сучасної освіти та цифрової трансформації навчального процесу.
Посилання
Вербівський Д. С. Застосування інноваційних технологій в підготовці майбутніх вчителів інформатики. Педагогічна Академія: наукові записки. 2024. (7). DOI: https://doi.org/10.57125/ pedacademy.2024.06.29.11
Вознюк О., Дубасенюк О. Перспективні напрямки підготовки майбутніх вчителів до інноваційної педагогічної діяльності. Нові технології навчання: збірник наукових праць 2020. Вип. 93. С. 50−57.
Глузман О. В. Інноваційні освітні технології в умовах реформування системи вищої освіти. Теорія і практика управління соціальними системами. 2013. No 2. С. 86−92.
Гордієнко Ю. А. Формування педагогічної толерантності майбутніх учителів іноземних мов початкової школи: автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.04. Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2017. 20 с.
Ковальчук В. І. Впровадження інноваційних технологій навчання у процесі професійної підготовки студентів закладів вищої освіти. Молодий вчений. 2018. No 3. С. 543−547.
Комар А. О., Орлова О. О. Дидактичні особливості професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов. Інноваційна педагогіка. 2019. Випуск 14. Т. 1. С. 91–95. DOI: https://doi.org/10.32843/2663-6085- 2019-14-1-18
Пінчук І. О. Інноваційні технології навчання іноземних мов у процесі підготовки майбутніх учите- лів початкової школи. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка: Педагогічні науки. 2018. № 3. С. 39–46.
Семеновська Л. Інноваційні технології у підготовці майбутніх фахівців до професійно орієнтованого іншомовного спілкування. Педагогічні науки. 2022. (79), 54–59. DOI: https://doi.org/10.33989/2524-2474.2022.79.264541
Соломаха А. В., Лобода О. В. Сучасні тенденції іншомовної підготовки майбутніх учителів початкової ланки освіти угорщини. Інноваційна педагогіка. 2020. Випуск 24. Т. 2. С. 119–124. DOI: https://doi.org/10.32843/2663-6085/2020/24-2.24
Терлецька Л. Сучасні аспекти іншомовної підготовки майбутнього вчителя початкової школи. Педагогічна інноватика: сучасність та перспективи. 2025. № 9. С. 32–36. DOI: https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2025-9-5
Шевченко Л. С. Підготовка майбутніх учителів до інноваційної педагогічної діяльності: контекстний підхід. Інформаційні технології в освіті. 2017. Вип. 1. С. 180–190.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.





