СТАТИСТИЧНЕ ОПРАЦЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ПЕДАГОГІЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ ФОРМУВАННЯ ЛІДЕРСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ – ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2025-10-20Ключові слова:
лідерська компетентність, майбутній офіцер, наукова гіпотеза, педагогічний експеримент, процес, формуванняАнотація
У науковій статті висвітлені результати констатувального і формувального етапів педагогічного експерименту формування лідерської компетентності майбутніх офіцерів – фахівців фізичної культури і спорту (далі – МОФФКіС) в процесі професійно-педагогічної підготовки у вищих військових навчальних закладах (далі – ВВНЗ), а також представлений статистичний аналіз та інтерпретація отриманих даних педагогічного експерименту. Для статистичного підтвердження отриманих експериментальних даних та доведення їх достовірності використано такі непараметричні критерії: – критерій знаків G, який дозволяє порівняти незалежні вибірки та визначити, чи існує статистично значуща різниця між ними; – Т-критерій Вілкоксона, застосовують для визначення відмінностей в експериментальних даних, зафіксованих за двох різних умов у межах тієї самої вибірки респондентів у різні проміжки часу. Значення T-критерію Вілкоксона підтверджують достовірність результативності запровадження педагогічних умов формування лідерської компетентності МОФФКіС. Педагогічний експеримент проходив у період 2022 – 2024 років з МОФФКіС навчально-наукового інституту фізичної культури та спортивно-оздоровчих технологій Національного університету оборони України, генеральна сукупність на етапах дослідження складала 10 респондентів третього та 10 респондентів четвертого курсів.Результати проведеного формувального етапу педагогічного експерименту засвідчили про позитивну динаміку сформованості лідерської компетентності у МОФФКіС. Статистичні розрахунки педагогічного експерименту вказали на достовірність експериментальних даних та підтвердили дієвість запроваджених нами педагогічних умов формування лідерської компетентності МОФФКіС в процесі професійно-педагогічної підготовки у ВВНЗ.
Посилання
Білошицький В. В. Критерії і показники діагностування лідерської компетентності майбутніх офіцерів – фахівців фізичної культури і спорту в процесі професійно-педагогічної підготовки. Військова освіта: зб. наук. пр. Національного університету оборони України. 2022. № 47. С. 19–29.
Білошицький В. В., Лиман Р. М., Веремієнко М. М. Результати констатувального етапу педагогічного експерименту щодо сформованості лідерської компетентності майбутніх офіцерів – фахівців фізичної культури і спорту. Інноваційна педагогіка : наук. журн., Причорноморський науково-дослідний інст. економіки та інновацій. Вип. 70. Т. 1. 2024. С. 87–91.
Бойко О. В. Теоретичні та методичні основи формування лідерської компетентності майбутніх офіцерів Збройних сил України у процесі професійної підготовки. Дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Нац. акад. пед. наук України. Київ, 2021. 827 с.
Гончаренко Семен. Український педагогічний словник. Київ: Либідь, 1997. 376 с.
Казакевич О. І. Формування лідерської компетентності майбутніх маркетологів у процесі міждисциплінарної підготовки: дис. … д-ра філософії: 015 Професійна освіта. Дніпро, 2022. 302 с.
Кирпенко Є. В. Статистичний аналіз та інтерпретація результатів педагогічного експерименту формування методичної компетентності у майбутніх офіцерів – фахівців фізичної культури і спорту у процесі їх професійно-педагогічної підготовки. Педагогічна Академія: наукові записки. 2024. № 11. URL: https://doi.org/10.5281/zenodo.14171733
Мараховська Н. В. Педагогічні умови формування лідерських якостей майбутніх вчителів у процесі навчання дисциплін гуманітарного циклу: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Харків, 2009. 20 с.
Москальов І. О., Лисенко Д. П. Застосування методів математичної статистики у психолого- педагогічних дослідженнях: навч. посіб. Київ : НУОУ, 2023. 184 с.
Наказ Міністерства оборони України “Про затвердження Положення про особливості організації освітнього процесу у вищих військових навчальних закладах Міністерства оборони України, військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти, закладах фахової передвищої військової освіти” № 120 від 15.02.2024 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0453- 24#Text
Нестуля С. І. Дидактичні основи формування лідерської компетентності майбутніх бакалаврів з менеджменту: монографія. Полтава: ПУЕТ, 2019. 798 с.
Торічний О. В. Формування лідерських компетентностей у майбутніх офіцерів-прикордонників у процесі навчання загальновійськових й військово-спеціальних дисциплін : зб. наук. пр. Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : педагогічні науки. Хмельницький : Вид-во НАДПСУ, 2018. № 2 (13). С. 468–480.
Тюріна В. О. Лідерська компетентність і визначення рівня її сформованості у курсантів як майбутніх офіцерів поліції. Інноваційна педагогіка: науковий журнал. 2020. Вип. 20(3).С. 90–92.
Ягупов В. В., Білошицький В. В. Сутність, структура і зміст лідерської компетентності майбутніх офіцерів – фахівців фізичної культури і спорту. Наукові записки. Серія: педагогіка: зб. наук. пр. Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. 2023. №1. С. 210–219.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.





