АКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ 10-11 КЛАСІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ ЗА ДОПОМОГОЮ МЕДІАОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2025-10-21Ключові слова:
активізація пізнавальної діяльності учнів, медіаосвітні технології, освітній процес, старшокласники, уроки математикиАнотація
Проблема розвитку пізнавальної діяльності школярів є однією з ключових у сучасних психолого-педагогічних дослідженнях. Активізація пізнавальної діяльності передбачає формування позитивного ставлення до навчання та стимулювання прагнення учнів до глибшого опанування предмета. Незважаючи на широкий доступ до інформаційних ресурсів, її надлишок часто призводить до пасивності: учні перестають проявляти ініціативу, шукати нові знання та творчо працювати. Навчальний матеріал нерідко сприймається як «сухий» і нецікавий, тому вчителю важливо знайти способи мотивувати й зацікавити учнів. Зростання інтелектуального навантаження на уроках математики спонукає педагогів шукати способи підтримання інтересу учнів до предмета та забезпечення їх активності протягом усього заняття. Використання навчальної інфографіки дає змогу створити інформаційне середовище, яке формує пізнавальний інтерес і зацікавленість, а також полегшує засвоєння матеріалу завдяки реалізації принципу наочності. Сучасні педагогічні технології повинні забезпечувати не лише необхідний рівень теоретичних і практичних знань, але й орієнтувати освітній процес на розвиток особистості учня, враховувати його інтереси та мотиви, створювати умови для досягнення запланованого рівня компетентностей. Активізація пізнавальної діяльності сприяє появі стійкого інтересу до навчання, формуванню позитивних емоцій, застосуванню отриманих знань на практиці, доступному опрацюванню складного матеріалу, диференціації завдань відповідно до індивідуальних можливостей учнів, а також ефективному використанню медіаосвітніх технологій. Сучасна система освіти має відповідати рівню розвитку науки й техніки, готувати учнів до життя та діяльності в інформаційному суспільстві, що зумовлює необхідність підвищення ефективності навчального процесу. Отже, актуальність проблеми полягає в потребі розвитку пізнавальної активності школярів та недостатньому використанні існуючих можливостей для вдосконалення цього процесу. Важливим завданням залишається пошук оптимальних умов для формування та розвитку пізнавальної діяльності учнів.
Посилання
Бурцева О.Г. Курс за вибором здобувачів освіти спеціальності 014. Середня освіта (Математика) «Медіаосвітні технології в професійній діяльності вчителя математики». 2-е вид., переробл. та допов. Мелітополь: ФОП Однорог Т.В., 2021. 96 с.
Забранська Н. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках математики. Математика. 2004. серпень № 31– 32. С. 13–15.
Медіаосвіта та медіаграмотність: підручник/ Ред.-упор. В. Ф. Іванов, О. В. Волошенюк; За науковою редакцією В. В. Різуна. Київ: Центр вільної преси, 2012. 352 с.
Миколаєнко А.Є. Сутність формування засобами медіаосвіти технологічних понять в учнів професійно- технічного навчального закладу. Наукові записки. Серія: Педагогіка. 2013. №3, С.147–151
Онкович Г.В. Технології медіаосвіти. «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору: моніторинг якості освіти». 2007 (л). № 3. Додаток 3 (т.5). Тем. вип. С.357–363
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.





