ОСВІТНІЙ КОМПОНЕНТ «МІЖНАРОДНИЙ ЕТИКЕТ ТА ПРОФЕСІЙНА ЕТИКА ФАХІВЦЯ В ГАЛУЗІ МІЖНАРОДНОЇ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ» У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ДРУГОГО (МАГІСТЕРСЬКОГО) РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Ірина Володимирівна Таможська Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0003-0865-2380

DOI:

https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2025-9-4

Ключові слова:

професійна підготовка, здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти, навчальна дисципліна «Міжнародний етикет та професійна етика фахівця в галузі міжнародної освітньої діяльності», загальні компетентності, фахові компетентності, завдання

Анотація

У запропонованій статті зазначено мету й завдання навчальної дисципліни «Міжнародний етикет та професійна етика фахівця в галузі міжнародної освітньої діяльності», яку вивчають здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти (спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки, 073 Менеджмент) денної та заочної форми навчання в Харківському національному університеті імені В. Н. Каразіна. Розкрито змістове наповнення модуля 1 «Міжнародний етикет» (теорії етикету в контексті соціокультурних особливостей; міжнародний етикет у системі ділових комунікацій європейських / азійських країн, Сполучених Штатів Америки, Австралії») та модуля 2 «Професійна етика фахівця в галузі міжнародної освітньої діяльності» (принципи національної освітньої діяльності як основа державної політики в освітній галузі; міжнародне співробітництво в освітній системі; морально-етичні поняття; види професійної етики; основні ідеї педагогічної етики у вітчизняній / зарубіжній науковій думці; етична складова іміджу педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників закладу вищої освіти; етичні засади міжособистісних комунікацій в міжнародній освітній діяльності; культура спілкування педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників закладу вищої освіти в галузі міжнародної освітньої діяльності; професійна етика керівника закладу вищої освіти в міжнародній освітній діяльності). Акцентовано увагу на загальних / фахових компетентностях, які формуються в магістрантів під час вивчення лекційного матеріалу, виконання практичних завдань, самостійної роботи з навчальної дисципліни «Міжнародний етикет та професійна етика фахівця в галузі міжнародної освітньої діяльності». Наголошено на ефективності завдань як дидактичного засобу для самостійної роботи здобувачів під час вивчення освітнього компонента «Міжнародний етикет та професійна етика фахівця в галузі міжнародної освітньої діяльності». Розроблено завдання до кожної теми навчальної дисципліни, ураховуючи предметний і науковий контексти професійної діяльності майбутніх фахівців із міжнародної освітньої діяльності.

Посилання

TamozhskaI., Rud O., Medynskyi S., Polukhtovych T., Kuzemko N., Rudenko-Kraievska N. The Educational Paradigm as a Conceptual Model of Developing Competencies During Learning. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 2024. 16 (2). 152–164. DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/16.2/851

Березовська Л. І. Формування професійно-етичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. 2023. (144). С. 128–134. DOI: https://doi.org/10.24195/2617-6688-2023-3-20

Василевська Т. Професійна етика в підтримці цінностей моралі. Університетська кафедра: альманах. Київ : КНЕУ, 2017. № 7. С. 55–64.

Горохолінська І., Бродецький О. Етична підготовка фахівців у закладах вищої освіти: ідейно-ціннісна мотивація та вимоги стандартів вищої освіти. Освітологія. 2021. Вип. 10. С. 15–23. DOI: https://doi.org/10.28925/2226-3012.2021.102

Іваненко І. Професійна підготовка аспірантів у закладах вищої освіти: морально-психологічний аспект. Молодий вчений. 2023. 10 (122). С. 135–139. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2023-10-122-27

Карпенко К. І., Дейнека В. В. Професійна етика вищої школи: навч. посібн. для здобувачів вищої освіти за спеціальністю «Освітні педагогічні науки». Харків : ХНМУ, 2024. 72 с.

Кузнецова І., О. Рубанець. Етичний складник комунікацій у мережевому освітньому середовищі. Вища освіта України. 2023. Ви. 1. С. 80–86. DOI: https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2023.1(88).10

Москаленко А. М. Моральна регуляція діяльності управлінців закладами освіти: структура та особливості. Академічні візії. 2025. Вип. 39. С. 1–12. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.14825155

Мястковська М., Кобилянська І. Етичні аспекти підготовки фахівців: відповідальність за якість освіти та розвиток професійної етики. Педагогіка безпеки. 2024. 9 (1). С. 24–30. DOI: https://doi.org/10.31649/2524-1079-2024-9-1-024-030

Столяренко О. В., Столяренко О. В., Московчук О. С. Формування мовної культури як основи професійної етики майбутнього фахівця. Наукові інновації та передові технології. 2025. 3 (43). С. 1464–1472. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2025-3(43)-1464-1472

Таможська І. В., Смирнова І. М., Перетяга Л. Є. Вплив цифрових технологій на формування академічної доброчесності майбутніх фахівців у закладах вищої освіти. Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука. Серія: Педагогіка та психологія. 2025. Вип. 2. С. 161–167. DOI: https://doi.org/10.32782/3041-2021/2025-2-24

Хоружа Л. Л. Новак М. А. Формування професійної етики викладача вищої школи у процесі розв’язання педагогічних задач. Молодий вчений. 2021. 10(98). С. 296–298. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2021-10-98-61

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-25

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 ОСВІТА ТА ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ