ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У ПРОФЕСІЙНУ ПІДГОТОВКУ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ЛОГІСТИКИ

Автор(и)

  • Valentina Yevgenivna Volovnyk Військова академія (м. Одеса) https://orcid.org/0000-0002-6467-937X
  • Maksym Alexandrovich Shlenskovuy Військова академія (м. Одеса)

DOI:

https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2025-9-14

Анотація

Стаття присвячена одній із актуальних проблем якісної підготовки майбутніх офіцерів логістики Збройних сил України – визначенню й обґрунтуванню організаційно-педагогічних умов упровадження інноваційних методів навчання у професійну підготовку майбутніх офіцерів логістики під час навчання у вищому військовому навчальному закладі (ВВНЗ). За аналізом літературних джерел і за власним досвідом було визначено комплекс організаційно-педагогічних умов, що були покладені в основу авторської методики впровадження інноваційних методів навчання у професійну підготовку майбутніх офіцерів логістики у ВВНЗ, а саме: організація професійної підготовки майбутніх офіцерів логістики на засадах принципів, концептуальних положень і з використанням методів педагогічної (освітньої) логістики; проведення аналізу інноваційних методів навчання, доцільних для впровадження у професійну підготовку майбутніх офіцерів логістики у сучасний період воєнного стану нашої країни; активізація поза аудиторної роботи майбутніх офіцерів логістики та її організація за такими методами, як тьюторство, менторінг, коучинг, зокрема у курсантських наукових гуртках; організація заходів для викладачів щодо обміну досвідом упровадження інноваційних методів навчання у професійну підготовку майбутніх офіцерів логістики. Проаналізовано інноваційні методи навчання, доцільні для впровадження у професійну підготовку майбутніх офіцерів логістики під час навчання у ВВНЗ у сучасний період воєнного стану нашої країни. Виокремлено принципи і концептуальні положення педагогічної (освітньої) логістики, а також системи логістичного управління («ті, що виштовхують, штовхають» або “push – системи» і «ті, що тягнуть» або “pull – системи») та відповідні цим системам інноваційні методи навчання. Запропоновано нові методи активізації поза аудиторної роботи курсантів ВВНЗ.

Посилання

Bambrick-Santoyo P., Lemov D. Leverage Leadership 2.0. Wiley, 2018. 432 р.

Beier Fr. Logistyka / Fr. Beier, Kr. Rutkowski. Warszawa, SGH, 1993. 360 s.

Bloom B .S. All our children learning. N.Y., 1981. 262 p.

Bowersox D. J., Closs D. J. Logistical Management. The Integrated Supply Chain Progress. The McGRAWHILL Companies, inc. New York, 1996. P. 12–23.

Coe R. Why aren’t we doing coaching’ (even though everyone else seems to be)? Evidence Based Education. 2023. URL: https://evidencebased.education/ why-arent-we-doinginstructional-coaching-even-thougheveryone-else-seems-to-be/

Knight J. Why teacher autonomy is central to coaching success. Educational leadership. 2019. 77(3). URL: https://www.ascd.org/el/articles/why-teacher-autonomy-is-central-to-coachingsuccess

Newell A. Coaching for Teachers: What school leaders need to consider. URL: https://blog.irisconnect.com/uk/coaching-for-teachers.

Skinner B. F. Reflections on a decade of teaching machines. Current research on instruction. Englewood Cliffs. 1969. P. 22–32.

Dr. Uche J. Obidiegwu J. O. Ojo Ajibare. Blooms mastery learning theory: implications on adult education. 2007. URL: https://dl.icdst.org/pdfs/files1/ 3b3c79918ad75a1b2978742716506b44.pdf

Toit А., Reissner S. Experiences of Coaching in Team Learning. International Journal of Mentoring and Coaching in Education. 2012. 1(3). P. 177–190. URL: https://doi.org/10.1108/20466851211279448

Volovnyk V., Dedlovskaya М. & Nechayeva М. Innovations in management education: Logistic approach to the assessment of key competences of students in higher educational institutions. Actual problems of public administration: Studies digest of Оdessa regional institute for public administration (ISSN: 1993-8330), Issue 2. 2017. рр. 49–53.

Артемов В. Новітні інструменти позааудиторної діяльності вищого військового навчального закладу. Військова освіта: Зб. наук. праць Національного університету оборони України імені Івана Черняховського, м. Київ. 2024. № 2 (50). С. 8–14.

Артемов В. Ю., Гнатюк Т. І. Досвід організації науково-дослідного курсантського гуртка в умовах правового режиму воєнного стану. Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка». № 11 (45). 2024. С. 132–140.

Воловник В. Є., Лебедєв Б. В., Маслій О. М. Організаційно-педагогічні умови формування інформаційно-освітнього простору при підготовці майбутніх інженерно-військових фахівців. Інноваційна педагогіка: зб. наук. праць Причорноморського науково-дослідного інституту економіки та інновацій. 2022. Вип. 54. Т. 1. С. 106–110.

Горяїнов О. М. Логістика: конспект лекцій. Харків: ХНАМГ, 2009. 105 с.

Дерев’янчук А., Наливайко А., Чопа Д. Напрями розвитку і впровадження новітніх технологій викладання військово-технічних дисциплін у підготовку фахівців ракетних військ та артилерії. Військова освіта: Зб. наук. праць Національного університету оборони України імені Івана Черняховського, м. Київ. 2024. № 2 (50). С. 30–67.

Кива В., Баранова Т., Лучний В. Проблеми впровадження дистанційного навчання у вищому навчальному закладі. Військова освіта: Зб. наук. праць Національного університету оборони України імені Івана Черняховського, м. Київ.. 2023. № 2 (48). С. 97–107.

Концепція трансформації системи військової освіти в Україні, затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 15.12.1997 № 1410 «Про створення єдиної системи військової освіти» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1490).

Освіта України в умовах воєнного стану. Інноваційна та проєктна діяльність: Науково-методичний збірник / за загальною ред. С. М. Шкарлета. Київ-Чернівці «Букрек». 2022. 140 с.

Педагогічна (освітня) логістика. URL: http://logistics.cdtu.edu.ua/ index.php/2013-05-13-17-19-45/2013-05-13-22-35-18/2013-05-13-22-44-42

Подтергера Є. М. Організаційно-педагогічні умови військової підготовки студентів цивільних вищих навчальних закладів: дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / ПДПУ імені К. Д. Ушинського. Одеса, 2007. 191 с.

Пометун О. Активні й інтерактивні методи навчання: до питання про диференціацію понять. Шлях освіти. К.: Вид. «Педагогічна преса». 2004. № 3. С. 10–15.

Пономарьова Ю. В. Логістика : навч. посіб. К.: Центр навч. літ. 2005. 328 с.

Проблеми впровадження дистанційного навчання в освітньому процесі вищих військових навчальних закладів та можливі шляхи їх вирішення: зб. матеріалів III Міжнар. наук.-практ. конф. / Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, м. Київ. 2020. 121 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-25

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ