ВПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ МЕТОДІВ У ВИКЛАДАННІ ПРОМЕНЕВОЇ ДІАГНОСТИКИ ТА ПРОМЕНЕВОЇ ТЕРАПІЇ НА КАФЕДРІ ОНКОЛОГІЇ ТА РАДІОЛОГІЇ БДМУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2025-10-13Ключові слова:
променева терапія, студенти-іноземці, комп’ютерна томографія, ультразвукова діагностика, магнітно-резонансна томографіяАнотація
У процесі викладання студентам-іноземцям променевих методів діагностики: флюорографія, бронхографія, ангіопульмонографія, пневмомедіастінографія, плеврографія, фістулографія, рентген, рентгеноскопія, ультразвукова діагностика, радіонуклідна діагностика, комп’ютерна томографія, КТ-ангіографія, КТ-високороздільна, динамічна КТ, експіраторна КТ, полі позиційна КТ, магнітно-резонансна томографія, ми хочемо поділитися практичним досвідом та звернути увагу наших колег на проблеми, які найчастіше виникають у іноземних студентів з огляду на їх складну адаптацію в українському освітньому просторі. Зокрема, В. І. Мілько та ін. стверджують, що «методики рентгенологічного дослідження органів грудної порожнини поділяють на безконтрастні, контрастні та рентгенофункціональні» [8, c. 34]. Ми дійшли висновку, що при правильній організації навчального процесу, а саме наявності комп’ютерного оснащення, дає можливість іноземним студентам перейти від простого заучування матеріалу підручника та лекцій до більш раціонального застосування своїх навичок згідно потреб пацієнтів та ринку праці на сьогодні. Однією з основних умов підготовки майбутнього лікаря є формування професійної компетентності, комунікативної здатності, можливість використовувати набуті знання у подальшій практичній діяльності. Умови сьогодення вимагають підго товки конкурентоспроможних фахівців, здатних ефективно застосовувати свою теоретичну та практичну підготовку у різних професійних ситуаціях.Під час навчального процесу студенти-іноземці мають можливість отримати наступні практичні навички: інтерпретувати рентгенівські знімки для виявлення патологій, розшифрування дисків КТ-обстежень, ультразвукових сканограм, для формування медичних висновків та планування подальших схем променевої терапії.
Посилання
Братусь В. Д., Фомін П. Д. Шляхи інтеграції медичних університетів у систему медичної освіти країн Заходу. Журнал сучасного лікаря. Мистецтво лікування. 2003. № 6. С. 23–40.
Вибрані лекції з радіонуклідної діагностики та променевої терапії: навч. посіб. / за ред. А. П. Лазаря. Вінниця: Нова книга, 2006. 200 с.
Казаков В. М., Талалаєнко О. М., Первак М. Б. Новітні тенденції розвитку європейської медичної освіти. Медична освіта. 2009. № 2. С. 30–44.
Ковальский О. В., Мечев Д. С., Данилевич В. П. Радіологія. Променева терапія. Променева діагностика: підруч. для студ. вищ. мед. навч. закл. IV рівня акредитації. 2-ге вид. Вінниця: Нова Книга, 2017. 512 с.
Кравчук С. Ю. Радіологія: підруч. для студентів, лікарів-інтернів мед. закл. вищ. освіти. Київ : ВСВ Медицина, 2019. 296 с.
Променева діагностика захворювань грудної клітини: навчальний посібник для студентів, за спеціальністю «Медицина», «Педіатрія», лікарів-інтернів та лікарів за спеціальністю «Радіологія» / уклад.: Мягков С. О., Туманська Н. В., Нордіо О. Г. Запоріжжя: ЗДМФУ, 2024. 103 с.
Радіонуклідна діагностика та променева терапія / за ред. А.П. Лазаря. Вінниця: Нова книга, 2006. 200 с.
Рентгенодіагностика: навчальний посібник / за ред. В. І. Мілька. Вінниця: Нова книга, 2005. 352 с.
Туманська Н. В. Барська К. С., Нордіо О. Г., Джос І. П. Томографічні методи променевої діагностики: навч. посібник. Запоріжжя: ЗДМУ, 2017. 91 с.
Фізичні основи променевої діагностики: навч. посібник / Туманська Н. В., Мягков С. О., Нордіо О. Г., Сиволап Д. В. Запоріжжя: ЗДМУ, 2021. 118 с.
Якубовська О. М. та ін. Навчальний процес очима студентів: результати анкетування після завершення вивчення дисципліни «радіологія». Вісник проблем біології і медицини. 2018, Вип. 3(145), C. 231–233.
Dimitrova, T., Borisova, R. Bringing Up-To-Date Radiotherapy Training For MSc Students: A Methodological Approach. Науковий збірник за матеріалами ХІ Міжнародної конференції «Медична фізика – сучасний стан, проблеми, шляхи розвитку. Новітні технології». Київ, 2024. P. 34–42. DOI: https://doi.org/10.17721/3041-1491/2024.11
Julkevich, I., Galaychuk, I. Educational Programme in Radiology for International Students. 2025. 23 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.





