ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ У МЕДИЦИНІ В КОНТЕКСТІ ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ ПІВДЕННОЇ КОРЕЇ

Автор(и)

  • Tetiana Ihorivna Khvalyboha Тернопільський національний медичний університет імені Івана Горбачевського Міністерства охорони здоров'я України https://orcid.org/0000-0003-2160-4535
  • Nadiia Orestivna Fedchyshyn Тернопільський національний медичний університет імені Івана Горбачевського Міністерства охорони здоров'я України https://orcid.org/0000-0002-0909-4424

DOI:

https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2025-10-25

Ключові слова:

англомовна комунікативна компетентність, доктор філософії, медична освіта, Південна  Корея, освітня політика, інтернаціоналізація, академічна мобільність, академічне письмо, менторство,  наукова комунікація

Анотація

У статті здійснено комплексний аналіз особливостей формування англомовної комунікативної компетентності майбутніх докторів філософії у галузі медицини в контексті освітньої політики Південної Кореї. На основі вивчення університетських політик, державних програм та стандартів доведено, що іншомовна підготовка є невід’ємною складовою системи вищої освіти країни та розглядається як стратегічний чинник інтернаціоналізації академічного простору. Показано, що англійська мова у корейських університетах виконує функції не лише навчального предмета, а й ключового інструмента наукової діяльності, професійного самовираження й міжкультурної комунікації. З’ясовано, що університети Південної Кореї характеризуються високим рівнем системності, гнучкості та орієнтації на міжнародні стандарти оцінювання. Вимога підтвердження рівня володіння англійською мовою через стандартизовані тести (TOEFL, IELTS, TEPS) забезпечує об’єктивність відбору та сприяє академічній мобільності. Значну роль у розвитку англомовної компетентності відіграє поєднання формальних вимог із практичними можливостями застосування англійської мови у навчально-дослідницькій діяльності. Показано, що значна частина дисертацій, публікацій та конференцій реалізується англійською, що стимулює розвиток навичок академічного письма, усного мовлення та міжкультурної взаємодії.Виявлено ефективність менторських систем і спеціалізованих курсів, спрямованих на вдосконалення академічного письма, підготовку наукових презентацій і розвиток навичок професійного спілкування. Наголошено, що інтеграція іншомовної підготовки з науковими дослідженнями сприяє формуванню функціональної комунікативної компетентності, яка безпосередньо підтримує наукову продуктивність аспірантів.Узагальнено, що модель іншомовної освіти Південної Кореї базується на поєднанні державної політики з автономією університетів, завдяки чому забезпечується гнучке пристосування мовної підготовки до потреб конкретних наукових напрямів, зокрема медичного. Зроблено висновок, що досвід Південної Кореї є ефективним прикладом інтеграційного підходу, у якому поєднуються академічна мобільність, практична орієнтованість і міжнародна співпраця. Перспективи подальших досліджень полягають у поглибленому аналізі педагогічних технологій, цифрових платформ, змішаних форм навчання та моделей наставництва, які забезпечують розвиток англомовної комунікативної компетентності у програмах на здобуття ступеня доктора філософії медичного профілю.

Посилання

Bolton K., Ahn H., Botha W., Bacon-Shone J. EMI (English-medium instruction) in South Korean elite universities. World Englishes. 2023. Vol. 42, No. 3. P. 465–486. DOI: https://doi.org/10.1111/weng.12623.

Bolton K., Botha W., Lin B. The Routledge handbook of English-medium instruction in higher education. London: Routledge, 2024.

Byun K., Chu H., Kim M., Park I., Kim S., Jung J. English-medium teaching in Korean higher education: Policy debates and reality. Higher Education. 2011. Vol. 62, No. 4. P. 431–449. DOI: https://doi.org/10.1007/ s10734-010-9397-4.

Chonnam National University. Graduate Admission Guide (2025 Spring Semester). URL: https://international. jnu.ac.kr/Data/tmpfiles/download/2024/2024-ad-1005-en.pdf (date of access: ___).

Kim Tae-Young. The L2 motivational self system of Korean EFL students: Cross-grade survey analysis. English Teaching. 2012. Vol. 67, No. 1. P. 29–56.

Korea University Graduate School. Admission Eligibility (English proficiency requirements). URL: https://graduate2.korea.ac.kr/admission/eligibility.html (date of access: ___).

Pohang University of Science and Technology (POSTECH). Graduate English Program & Language Education Center. URL: https://picl.postech.ac.kr/en/affiliated/language-center (date of access: ___).

Wijnen-Meijer M. Implications of internationalisation of medical education. BMC Medical Education. 2023. Vol. 23, No. 1. P. 640. DOI: 10.1186/s12909-023-04630-5.

Yonsei University Graduate School. Academic Guide: Language / International. URL: https://graduate.yonsei. ac.kr/graduate_en/academic/language.do (date of access: ___).

Yu P., Yao N., Cheng L. The reform process of English-medium instruction in Korean higher education. Journal of Contemporary Educational Research. 2023. Vol. 7, No. 11. P. 1–8. DOI: https://doi.org/10.26689/jcer.v7i11.5558.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-12-01

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ