ЕФЕКТИВНІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ СПОРТИВНО-ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ЗАСОБУ ОПТИМІЗАЦІЇ ФІЗИЧНОГО СТАНУ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2025-10-29Ключові слова:
фізичне виховання, здобувачі освіти, оптимізація фізичного процесу, спортивно-ігрова діяльність, рухова активністьАнотація
У реаліях сьогодення етап розвитку системи вищої освіти країни характеризується суттєвим підвищенням вимог до рівня інтелектуальної активності здобувачів освіти, що досить часто супроводжується підвищенням ефективності навчального процесу, зростанням психоемоційного навантаження та гіподинамією. Такий дисбаланс між руховою активністю та розумовою діяльністю негативно позначається на загальному фізичному стані молодого організму, знижує рівень стійкості до стресових ситуацій, погіршує адаптаційні можливості, тим самим негативно впливає на працездатність. З огляду на вищезазначене, перед фахівцями фізичного виховання у закладах вищої освіти постає питання про необхідність модернізації освітнього процесу, що вимагає пошуку інноваційних та гнучких педагогічних методів, які будуть здатні ефективно протидіяти негативним тенденціям та забезпечать комплексний розвиток організму. У статті розглянуто вплив спортивно-ігрової діяльності на фізичний стан здобувачів вищої освіти. Проаналізовано основні підходи до організації освітнього процесу з використанням ігрових методів, визначено їх вплив на показники витривалості сили, швидкості, координації і, особливо, на психоемоційний стан молоді. Автори вважають, що спортивно-ігрова діяльність має нереалізований потенціал, поєднуючи в собі такі важливі складові як фізичне навантаження, емоційне залучення та можливість формування соціально важливих навичок всіх учасників освітнього процесу. Дослідниками обґрунтовано теоретичні аспекти впровадження спортивно- ігрової діяльності у фізичному вихованні, розроблено методику інтеграції елементів гри у навчальний процес, а також проведено педагогічне спостереження динаміки впливу спортивно-ігрової діяльності на стан розвитку основних фізичних якостей та мотиваційної сфери здобувачів вищої освіти. Практична цінність даної публікації полягає у розробці конкретних, науково-обґрунтованих методичних рекомендацій, які фахівці фізичного виховання зможуть інтегрувати в освітній процес з метою забезпечення особистісно-орієнтованого підходу до фізичного виховання молоді у закладах вищої освіти, що, у свою чергу, дозволить оптимізувати зміст, форми та методи фізичного виховання, роблячи його більш релевантним до індивідуальних потреб.
Посилання
Гончар В.В. Вплив занять настільним тенісом на когнітивні функції у здобувачів вищої освіти. Актуальні питання фізичного виховання, спорту, здорового способу та якості життя різних верств населення: зб. тез II Всеукр. наук.-практ. конф. (електронне видання), 22 березня 2024 року. Харків: Національний аерокосмічний університет імені М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», С. 58–60.
Малахова Ж. В. Рухова активність і мотиваційні пріоритети студентської молоді. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. пр. / за ред. О. В. Тимошенка. Київ : Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022. Вип. 2 (146) 22. С. 83–88.
Рядова Л., Корчагін М., Мкртічян О., Коновалов В.. Ефективність використання спортивних ігор на заняттях із фізичного виховання. Спортивні ігри, 2024. (3(33), С. 62–83.
Цюпак Ю., Швай О., Іваніцький Р. Методика навчання основних технічних прийомів ігри в баскетбол: метод. реком. Луцьк: Волинський національний університет імені Лесі Українки. 2021. URL: https://evnuir.vnu.edu.ua/bitstream/123456789/20246//basket_metod.pdf/
Щекотиліна Н.Ф., Павлюк А., & Щекотилін Г.А. Розвиток фізичних якостей студентів засобом гри у футбол. Інноваційна педагогіка, 2018. 4, 1, С.88–92.
Pišot, R., & Kropej, V. L. (2006). Correlation between percived quality of life and healthy environment in youth facta universitatis. Physical Education and Sport, 2006. 4, 2, р. 115–123.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.





