Оцінка результатів дослідження окремих показників фізичного розвитку здобувачів, що навчаються за спеціальністю 227 Терапія та реабілітація

Автор(и)

  • Д.В. Попович Тернопільський національний медичний університет імені І.Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України https://orcid.org/0000-0002-5142-2057
  • В.І. Бондарчук Тернопільський національний медичний університет імені І.Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України https://orcid.org/0000-0001-6906-2494
  • У.П. Гевко Тернопільський національний медичний університет імені І.Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України https://orcid.org/0000-0001-5265-2842
  • А.В. Гавриленко Тернопільський національний медичний університет імені І.Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України https://orcid.org/0009-0006-2296-8858
  • Н.О. Давибіда Тернопільський національний медичний університет імені І.Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України https://orcid.org/0000-0002-7746-4829

DOI:

https://doi.org/10.32782/2077-6594/2024.3/02

Ключові слова:

фізична терапія, обстеження, фізичний розвиток, опорно-руховий апарат

Анотація

Мета: оцінити показники фізичного розвитку здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Матеріали та методи. У рамках проведення дослідження щодо встановлення стану фізичного розвитку здобувачів вищої освіти нами було обстежено 27 дівчат і 15 хлопців. Віковий діапазон – 17–19 років. Оцінювання фізичного розвитку проводили за індексами Кетле, Брока, Ерісмана, Піньє, силовим індексом. Статистичну обробку показників проводили за допомогою MS Excel XP. Результати. Дослідження оцінювання фізичного розвитку здобувачів першого року навчання в університеті за індексами Кетле, Брока, Ерісмана, Піньє та силовим індексом правої та лівої кистей були важливими для оцінювання фізичної активності, сили та розвитку різних груп м’язів як у хлопців, так і дівчат. У дослідженні цих показників для хлопців і дівчат нами було враховано можливу різницю у фізичному розвитку за ґендером, що може виникати через біологічні та соціокультурні чинники. За результатами середнього значення індексних показників варто відмітити, що у хлопців індекс Кетле становив 25,27 ± 1,24, індекс Брока – 69,40 ± 1,14, індекс Ерісмана – 6,66 ± 1,15, індекс Піньє – 17,46 ± 2,82, силовий індекс правої кисті – 72,94 ± 7,70, силовий індекс лівої кисті – 66,21 ± 3,50. За індексом Кетле у хлопців ми спостерігаємо незначну надлишкову масу тіла, яка може згодом проявитися в імовірності розвитку захворювань серцево-судинної системи (середня ймовірність). Також за індексом Піньє та кистьовою динамометрією у хлопців встановлено, що в більшості з них нормальна статура та нормально розвинені м’язи рук (кисті). У дівчат індекс Кетле становив 22,41 ± 0,84, індекс Брока – 61,55 ± 1,23, індекс Ерісмана – 5,52 ± 0,66, індекс Піньє – 22,03 ± 1,47, силовий індекс правої кисті – 65,03 ± 5,03, силовий індекс лівої кисті – 64,07 ± 5,31. Варто відмітити, що за індексом Піньє в дівчат установлено, що в більшості з них помірна статура, проте показники за силовим індексом правої та лівої рук вказують на перевищення норми, що свідчить про силу м’язів рук (кисті). Висновки. Більшість здобувачів вищої освіти за показниками індексів мали добрі результати, проте є частина результатів, яка свідчить про дисгармонійний фізичний розвиток.

Посилання

Пантік В, Захожа Н. Фізичні навантаження та відпочинок як фактори впливу на фізичний розвиток студентської молоді. Молодіжний науковий вісник. 2010: 36–40.

Марченко О, Бричук М. Характерні особливості ставлення до власного здоров’я та вибору факторів здорового способу життя школярів різного віку. Спортивна медицина, фізична терапія та ерготерапія. 2023; 1: 62–69. DOI: 10.32652/spmed.

Grygus I, Petruk L. Оцінка показників фізичного розвитку та функціонального стану студенток спеціальної медичної групи = Assessment of indices of physical development and functional status of female students of a special medical group. Journal of Education, Health and Sport. 2015; 5 (10): 158–169. ISSN 2391-8306. DOI: 10.5281/zenodo.32585.

Armstrong T, Bull F. Development of the World Health Organization Global Physical Activity Questionnaire (GPAQ). J Public Health. 2006; 14: 66–70. https://doi.org/10.1007/s10389-006-0024-x.

Бакалюк Т, Барабаш С, Бондарчук В. та ін. Практичні навички фізичного терапевта: дидактичні матеріали. Київ. 2022: 164. ISBN 978-617-7492-16-9.

Автомонів М. Математична обробка та аналіз медико-біологічних даних. 2-ге вид. Київ: Медінформ; 2018. 579.

Басанець Л, Іванова О. Вплив мікросоціального середовища на фізичний розвиток і стан здоров’я дітей та підлітків. Довкілля та здоров’я. 2010: 1 (52): 52‒55.

Кий О, Волкова С. Підготовка майбутніх фізичних терапевтів до роботи з клієнтами, що мають відхилення у роботі серцево-судинної системи. PCS. 2023; (3(161): 90–4. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2023.03(161).21.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-22

Номер

Розділ

Громадське здоров’я