АКСІОЛОГІЧНИЙ КОМПОНЕНТ У ЗМІСТІ ЗДОРОВ’ЯФОРМУЮЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • В.О. Кашуба
  • Н.М. Гончарова

Ключові слова:

здоров’я, діти, молодший шкільний вік, цінність, аксіологічний компонент

Анотація

Умови сьогодення вимагають перегляду сформованої за тривалий термін системи фізичного виховання дітей молодшого шкільного віку. Дослідники звертають увагу на необхідність формування ціннісного відношення у дітей до власного здоров’я, як запоруки подальшого впровадження засад здорового способу життя у життєдіяльність дитини. У змісті здоров’яформуючої діяльності активізація ціннісного відношення у дітей до власного здоров’я є ключовим компонентом що забезпечує формування активної позиції дитини.
Мета дослідження – визначити значущість формування ціннісного ставлення до здоров’я у дітей молодшого шкільного віку в процесі здоров’яформуючої діяльності.
Об’єкт і методи дослідження. Об’єктом дослідження визначено процес здоров’яформуючої діяльності дітей молодшого шкільного віку. В процесі проведення дослідження було використано групу теоретичних методів дослідження, серед яких: аналіз та синтез даних науково-методичної літератури, ресурсів мережі Інтернет з питань необхідності формування ціннісного ставлення до власного здоров’я у дітей молодшого шкільного віку та місця здоров’яформуючих технологій у процесі фізичного виховання учнів початкових класів на сучасному етапі розвитку освіти; абстрагування, контент-аналіз теоретичних та методичних робіт, конкретизація та класифікація дослідження, прогнозування було покладено в основу діяльності щодо обґрунтування сутності аксіологічного компоненту у змісті здоров’яформуючої діяльності дітей молодшого шкільного віку.
Результати дослідження. Під час розгляду категорії «цінності» у науковій літературі слід звернути увагу, що її ототожнюють з культурною та соціальною значущістю для людини певних предметів і явищ дійсності. Запропоновано формування у дітей ціннісного ставлення до здоров’я розглядати як обов’язкову складову здоров’яформуючої діяльності в процесі фізичного виховання через аксіологічний її компонент. Визначено схему реалізації аксіологічного компоненту технологій здоров’яформуючої спрямованості в процес фізичного виховання.

Посилання

Башавець НА. Концепція дослідження щодо формування культури здоров’язбереження як світоглядної орієнтації студентів вищих економічних навчальних закладів. Педагогічна освіта: теорія і практика. 2012;(11): 13-8.

Гончарова НМ. Концептуальні підходи здоров’яформуючої діяльності в процесі фізичного виховання дітей молодшого шкільного віку. Український журнал медицини, біології та спорту. 2018;6(15). Т. 3:334-8.

Гончарова НМ. Теоретико-методичні основи здоров’яформуючих технологій в процесі фізичного виховання дітей молодшого шкільного віку [автореферат]. Київ: НУФВСУ; 2019. 48 с.

Гончарова НМ. Теоретико-методичні основи здоров’яформуючих технологій в процесі фізичного виховання дітей молодшого шкільного віку [дисертація]. Київ: НУФВСУ; 2019. 541 с.

Єжова ОО. Формування ціннісного ставлення до здоров’я в учнів професійно-технічних навчальних закладів : монографія / Єжова Ольга. – Суми, 2011. – 412 c.

Кашуба ВА, Бондарь ЕМ, Гончарова НН, Носова НЛ. Формирование моторики человека в процессе онтогенеза: монография. Луцк: Вежа-Друк; 2016. 232 с.

Лисенко О. Моральні цінності у контексті фахової підготовки майбутнього педагога. Педагогічний дискурс. 2016;21:80-86.

Симонов СН, Копаева ОП. Синергетический подход в педагогике. Теория и практика физической культуры. 2007;8:29-31.

Шукатка О. Аксіологічний підхід до формування культури здоров’язбереження майбутніх економістів. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота [Інтернет]. 2012 [цитовано 2017 Лют 13];24:206-9. Доступ: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Nvuuped_2012_24_67.

Яковлев ЕВ, Яковлева НО. Педагогическая концепция: методологические аспекты построения. Москва: Гуманитар. изд. центр ВЛАДОС; 2006. 239 с.

Kashuba V, Goncharova N, Butenko H. Practical Implementation of the Concept of Health-Forming Technologies into the Process of Physical Education of Primary School Age Children. Education, Health and Sport formerly Journal of Health Sciences. Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz. [Інтернет]. Bydgoszcz, Poland; 2018;8(6):469-77. Доступно: http://www.ojs.ukw.edu.pl/index.php/johs/article/view/6579.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-03