ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ФІЗКУЛЬТУРНО-СПОРТИВНИХ КАДРІВ
Ключові слова:
заклади вищої освіти, професійна компетентність, педагогічна компетентність, фізкультурно- спортивні кадриАнотація
Мета: розкрити сутність, особливості та дослідити основні фактори впливу на процес формування фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової професійної компетентності фізкультурно-спортивних кадрів.
Об’єкт і методи дослідження. Об’єктом дослідження стали професійні компетенції фізкультурно-спортивних кадрів у вищих навчальних закладах. Основними методами дослідження були бібліосемантичний та метод контент-аналізунормативно правових документів України у сфері підготовки фізкультурно-спортивних кадрів.
Результати дослідження та їх обговорення. Досліджено стан наукового обгрунтування процесу формування професійної компетентності фізкультурно-спортивних кадрів, розглянуто основні факторів впливу, мотивації та функцій, що впливають на формування фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової компетентності. Розкрито специфіку форм, які визначають сучасний зміст фізичного виховання у ВНЗ та забезпечують його у професійній діяльності. Встановлено тенденції розвитку системи освіти, та виявлено фактори, що впливають на рівень підготовки спортивних менеджерів та їх професійну компетентність.
Висновки. Визначальними напрямками формування професійних комптентностей спортивних кадрів є: загальна спрямованість діяльності закладу вищої освіти на формування професійної компетентності спортивних менеджерів відповідно до ринкової економічної ситуації; необхідності урахування усталених традицій у справі залучення населення до занять фізичною культурою і спортом.
Посилання
Головченко Г. Т. Формирование личности специалиста средствами физического воспитания: [учеб. пособие] / Г. Т. Головченко,Т. В. Бондаренко. – Харьков : ИВМО «ХК», 2001. – 156 с.
Журавський В. С. Болонський процес: головні принципи входження в Європейський простір вищої освіти / В. С. Журавський, М. З. Згуровський. – К. : ІВЦ в-во «Політехніка», 2003. – 200 с.
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: бібліотека з освітньої політики / Н.М.Бібік [та ін.]; ред. В.Овчарук; М-во освіти і науки України. – Київ: К.І.С., 2004. – 112 с.
Криштанович С.В. Педагогічні стандарти формування професійної компетентності спортивних менеджерів: зарубіжний досвід / Криштанович С.В. // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота.» - 2017. – випуск 2 (41).
Клімова А. Соціальний статус сучасного менеджера: суспільні виклики та професійні вимоги / А. Клімова // Гуманітарний вісник. – 2014. – № 35. – C. 56–63.
Криштанович С. Процес формування професійної компетентності майбутніх менеджерів фізичної культури і спорту / Криштанович С. // Нова педагогічна думка. – 2017. - № 3 (91) – с. 65-70.
Мічуда Ю. Проблеми розвитку підприємництва у сфері спорту для всіх / Ю. Мічуда // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2007. – № 1. – С. 82–86.
Професійна освіта: Словник: [навч.посіб.] / уклад. С. У. Гончаренко та ін., за ред. Н. Г. Ничкало. – К. : Вища школа, 2000. – 380 с.