ЛІКУВАЛЬНА ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА ЯК КОМПОНЕНТ РОЗВИТКУ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ У ДІТЕЙ З РОЗУМОВОЮ ВІДСТАЛІСТЮ
Abstract
Мета дослідження – розробити та застосувати комплекс спеціальних вправ для школярів, які мають відхилення у розумовому розвитку.
Методи дослідження. Обстеження проведені у 15 школярів віком 8-9 років, із них 7 хлопців і 8 дівчат, які навчаються в Часлівській допоміжній спеціалізованій школі-інтернат. Діти були направлені в школу-інтернат медико-педагогічною комісією. Переважна більшість всіх розумово відсталих дітей – учнів допоміжної школи – складають діти-олігофрени. Такі діти складають основний контингент допоміжної школи. Розвиваючий характер навчання у допоміжній школі полягає у сприянні загальному психічному і фізичному розвитку учнів. Однак розвиток розумово відсталих школярів без корекції їхнього мислення і порушення психофізичних функцій не може бути досить успішним. Тому навчання в допоміжній школі носить корекційно розвиваючий характер.
Результати дослідження. В результаті проведеного тестування 4 (26,7%) дітей завдання «застебни ґудзик» виконали самостійно, 9 (60,0%) – необхідна була допомога, 2 (13,3%) дітей не змогли виконати завдання. Завдання «шнурування» самостійно виконали 5 (33,3%) школярів, необхідна була допомога 7 (46,7%) пацієнтів, не змогли виконати завдання 3 (20,0%) дітей. Завдання «конструювання з паличок» виконали відповідно 3 (20,0%), 8 (53,3%) і 4 (26,7%) дітей.
References
Ареф’єв В.Г., Столітенко В.В. Фізичне виховання в школі: Навч. посібник. – К.: ІЗМН, 1997. - 152 с.
Блинова Л.Н. Диагностика и коррекция в образовании детей с задержкой психического развития: учеб. пособие / Л.Н. Блинова. – Биробиджан, 1996. – 142 с.
Маллер, А.Р. Обучение, воспитание, и трудовая подготовка детей с глубокими нарушениями интеллекта / А.Р. Маллер, Г.В. Цикото. – М.: АСТ, 2001. – 218 с.
Страковская В.Л. Подвижные игры в терапии больных и ослабленных детей. М.: Медицина, 1987. – с. 237.