ЕФЕКТИВНЕ СПІЛКУВАННЯ З ПАЦІЄНТОМ ЯК ЧАСТИНА СЕСТРИНСЬКОЇ ДОПОМОГИ

Автор(и)

  • М. Поповічова
  • М. Беловічова

DOI:

https://doi.org/10.32782/2077-6594.4.0.2020.220388

Ключові слова:

комунікація, догляд за хворим, сестра, пацієнт

Анотація

В основі надання медичної допомоги лежать три аспекти. Перший аспект – це лікар, який надає медичну допомогу, другий аспект – це медсестри, що забезпечують догляд. Третій аспект – це пацієнт. Між цими трьома аспектами повинна бути взаємозв'язок, який може бути встановлений лише за допомогою спілкування та процесу комунікації. У зв'язку з цим за допомогою досліджень ми аналізуємо поточний стан спілкування медсестер в сфері охорони здоров'я з точки зору пацієнтів, а також визначаємо рівень дотримання етичних аспектів спілкування медсестер у взаємодії з пацієнтом.
Методи. Для перевірки гіпотез ми використовували інструменти індуктивної статистики коефіцієнта кореляції Спірмена. Ми приймаємо рішення про значущість відмінностей на основі розрахованого значення і рівня значущості 0,05.
Результати. Аналізуючи результати ми виявили, що суб'єктивне сприйняття етичних аспектів спілкування безпосередньо пов'язане з віком. Пацієнти старшого віку оцінюють поведінку медсестер більш позитивно, ніж більш молоді пацієнти. У той же час, більш освічені пацієнти більш негативно ставляться до неетичної поведінки. Істотних відмінностей між чоловіками і жінками в оцінці етичних аспектів немає, а задоволеність спілкуванням безпосередньо залежить від віку – чим старше пацієнт, тим він більш задоволений.
Висновки. саме неправильне спілкування і підхід без емпатичних основи призводять до відмови пацієнтів від співпраці, почуттю тривоги, страху, недовіри, але також і агресії. Надання сестринської допомоги пов'язане з різними труднощами.

Посилання

Nemčeková, M. et al. 2008. Etika v ošetrovateľstve. 1. vyd. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity, 2008. pp. 142. ISBN 978-80-8068-812-7.

Kutnohorská, J. 2007. Etika v ošetřovatelství. 1.vyd. Praha : Grada Publishing a.s., 2007. pp. 164. ISBN 978-80-247-2069-2.

Kičinková, A. 2016. Etické aspekty komunikácie sestry s pacientom : diplomová práca. Bratislava : VŠZaSP sv. Alžbety, 2016. pp 92.

Bačišinová, J. – Bačišinová, A. 2005. Dôsledky nedostatočnej komunikácie medzi sestrou a pacientom. In MOLISA 2 : Medicínsko-ošetrovateľské listy Šariša. Zborník. Prešov :Prešovská univerzita, 2005. pp. 9 – 10. ISBN 80-8068-369-7.

Vozárová, J. 2011. Komunikácia sestry s geriatrickým pacientom. In Sestra. 2011, roč. X., č. 7-8, pp. 40. ISSN 1335-9444.

Morovicsová, E. – Semančíková, N. 2003. Využívanie komunikačných zručností v práci sestier. In Sestra. 2003, roč. II., č. 9, pp. 9-10. ISSN 1335-9444.

Bystřická, J. 2011. Odlišnosti v komunikaci a v přístupu k seniorum: diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, 2011. s. 117.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-25