ДЕЯКІ АСПЕКТИ КОРЕКЦІЇ РОЗВИТКУ ШКОЛЯРІВ З ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2024-6-6Ключові слова:
учні з порушеннями інтелекту, корекційна робота, трудове навчання, планування, дрібна моторика.Анотація
У статті досліджено окремі питання корекції розвитку дітей з порушеннями інтелекту на уроках трудового навчання. Підкреслено необхідність формування в школярів з інтелектуальною недостатністю таких необхідних вмінь та навичок як усвідомлення завдання, планування діяльності, самоконтроль та самооцінка. Розглянуто етапи планування, види самоконтролю. Зазначено, що з метою корекції розвитку дітей з інтелектуальними порушеннями вчитель має проводити корекційну роботу системно та цілеспрямовано. Крім висвітлення питань корекції інтелектуальної сфери, стаття торкається можливостей уроків трудового навчання для стимуляції розвитку загальної та дрібної моторики. Зазначено доцільність використання з цією метою сучасних засобів художньої праці (вироби із бісеру, природніх матеріалів, специфічні вироби з паперу, квітникарство, писанкарство, лозоплетіння тощо).
Посилання
Гіренко Н. А. Спеціальна методика трудового навчання: навчальний посібник для здобувачів бакалаврського рівня вищих навчальних закладів за спеціальністю 016 «Спеціальна освіта» та вчителів початкових класів спеціальної школи Н.А. Гіренко. Слов′янськ: Вид-во Б. І. Маторіна, 2020. 103 с.
Левицький В.Е. Спеціальна методика викладання ручної праці: Курс лекцій. Кам’янець-Подільський, 2008. 72 с.
Молодід А.Б., Чеботарьова О.В. Корекція загальної і дрібної моторики в учнів з порушеннями інтелекту на уроках трудового навчання. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/715997/1/
Хохліна О.П. Проблема корекційної спрямованості трудового навчання дітей з інтелектуальними вадами. Актуальні питання корекційної освіти. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університеті імені Івана Огієнка / За ред. В.М.Синьова, О.В.Гаврилова. Вип.ІV. Кам'янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2014. С. 412-422.