ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС
DOI:
https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2025-8-4Ключові слова:
технології, інновація, інноваційні технології, освітній процес, здобувачі освітиАнотація
На шляху до цифрової трансформації Україна активно впроваджує інноваційні технології в освітній процес, прагнучи створити сучасне та ефективне навчальне середовище. XXI століття – епоха стрімких технологічних змін, які безпосередньо впливають на кожен аспект нашого життя, в тому числі і на освіту. Інноваційні технології стають невід’ємною частиною навчального процесу, змінюючи його парадигму та відкриваючи нові горизонти навчання. Інноваційні технології стрімко змінюють світ, та освіта не залишається осторонь.Їх впровадження відкриває нові можливості для покращення якості навчання, підвищення мотивації здобувачів та адаптації до потреб сучасного суспільства. На основі розкритих основних понять та використаних самостійно нових технологій в освітній процес можна стверджувати, що в даний час дуже зручно планувати заняття з використанням інноваційних технологій. Студент і викладач повинні творчо працювати, вчитися, самовдосконалюватися. Викладачі працюють над виробленням і вдосконаленням методів навчання і виховання, зокрема інтерактивних.Інноваційні технології – це не просто інструмент, а шанс на революцію в освіті України. Це можливість створити систему, яка відповідає викликам XXI століття, готує молодь до майбутнього, робить навчання більш ефективним, доступним та привабливим. Важливо, щоб держава, освітяни, батьки та громадськість працювали разом, щоб реалізувати цей потенціал і зробити українську освіту конкурентоспроможною на світовому рівні. Впровадження інноваційних технологій вимагає від викладача: вивчення спеціальної літератури; аналізу педагогічного досвіду викладачів-новаторів; розробки плану запровадження нової техніки; оптимального поєднання гуманітарних, природничо-математичних та професійних знань. Отже, можна зробити висновок, що освітня інноваційна діяльність закладає основи інноваційної діяльності здобувачів в майбутньому. Саме викладач–новатор формує розвинену особистість, яка використовує набуті знання і вміє самостійно їх поповнювати, конкурентноспроможну різній сфері суспільного життя, відпо- відальну, здатну в ідеалі досягти найголовнішої мети життя людини – щастя.
Посилання
Алфімов Д. В. Інноваційна освітня система вищої школи: шляхи відродження. Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи : [зб. наук. пр.] [ред. кол. Л.І. Даниленко та ін.] Київ : Логос, 2000. С. 158–163.
Ващенко Л. М. Управління інноваційними процесами. Директор школи. № 23–24. С. 10–11.
Даниленко Л. І. Інноваційна педагогіка: до практики через теорію. Директор школи, ліцею, гімназії. № 1. С. 36–38.
Державна національна програма «Освіта» («Україна ХХІ століття»). Кабінет міністрів України. Постанова № 896 від 03.11.1993. URL: http://ua-info.biz/legal/baseri/ua-rmexzr/index.htm
Державний стандарт початкової загальної освіти. URL: http://mon.gov.ua/content/Освіта/chinn-stand-(1).pdf
Закон України «Про освіту» (Із змінами, внесеними згідно із Законами, останній: № 940-VIII від 26.01.2016, ВВР, 2016, № 10, ст.100 ). URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/
Закон України «Про інноваційну діяльність» URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/40-15#Text
Мозуль I. Впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес на уроках природознавства в початковій школі. Науковий збірник «Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка». Том 3, № 27, 2020. С. 258–261.
Радченко О. Я. Інноваційні технології як складова освітнього середовища сучасного закладу освіти. URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/17177/1/5_Radchenko.pdf
Смолюк С. Упровадження інноваційних технологій в освітній процес закладу дошкільної освіти. Acta Paedagogica Volynienses, 2022. 3, 3–8, doi: https://doi.org/10.32782/apv/2022.3.1
Хлєбнікова Т. М. Упровадження особистісно зорієнтованого навчання у навчально-виховний процес загальноосвітнього закладу. Управління школою. № 28–30. С. 41–45.
Хлєбнікова Т. М. Освітні технології (в схемах та таблицях) : навч.-метод. посіб. Харків : ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016. 100 с.





