ПРОГРАМА ДОСЛІДЖЕННЯ ПІДГОТОВКИ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО АКАДЕМІЧНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2025-9-1Ключові слова:
програма дослідження, науково-педагогічне дослідження, наукові принципи, методологічні підходи, етапи дослідження, науково-педагогічні працівники, підготовка науково-педагогічних працівників, академічне підприємництвоАнотація
На початку 21 століття університети не лише виконують освітні та наукові функції, а й стають центрами інноваційного розвитку та підприємницької діяльності. Академічне підприємництво сприяє комерціалізації наукових досліджень, розширенню співпраці між університетами та бізнесом, а також зміцненню економічного потенціалу суспільства. Це вимагає відповідної підготовки працівників університету до реалізації академічного підприємництва. У статті виконано аналіз науково-педагогічної літератури з дослідницької проблеми, що формує основу для розробки програми дослідження підготовки науково-педагогічних працівників до академічного підприємництва. Метою статті є висвітлення програми дослідження підготовки науково-педагогічних кадрів для академічного підприємництва. Зроблено висновок, що дослідницька програма розробляється відповідно до визначеної мети, а реалізація дослідницьких завдань базується на застосуванні комплексу теоретичних та прикладних наукових методів. Алгоритм дослідження розробляється через послідовні завдання, кожне з яких створює основу для вирішення наступного. Визначено етапи дослідницького процесу, серед яких: етап пошуково-проектувальний етап (формулювання проблеми, завдань, розробка дослідницької програми); теоретико-концептуальний етап (розробка теоретико-методологічних основ та концепції навчання); діагностико-технологічний етап (розробка діагностичного апарату, проведення педагогічного експерименту); аналітико-підсумковий етап (обробка та аналіз експериментальних даних). Методологічні основи дослідження базуються на принципах (об’єктивності, доказовості, цілісного вивчення, сутнісного аналізу, єдності історичного та логічного, наступності, системності, особистісно орієнтоване навчання) та підходах (термінологічного, системного, структурно-функціонального, синергетичного, особистісно-діяльнісного). Вони забезпечують стратегічний та тактичний напрямок дослідження.
Посилання
Бірта Г. О., Бургу Ю. Г. Методологія і організація наукових досліджень: навчальний посібник. Київ : «Центр учбової літератури». 2014. 142 с.
Дубасенюк О. А. Методологія та методи науково-педагогічного дослідження: навчально-методичний посібник. Житомир : Полісся. 2016. 256 с.
Лаппо В. В. Основи педагогічних досліджень: навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ : НАІР. 2021. 327 с.
Лузан П. Г., Сопівник І. В., Виговська С. В. Методологія та організація науково-педагогічних досліджень : підручник. Київ : Міленіум. 2016. 491 с.
Малигіна В. Д., Холодова О. Ю., Акімова Л. М. Методологія наукових досліджень : монографія. Рівне : НУВГП. 2016. 247 с.
Мукан Н. Дослідження професійного розвитку вчителів загальноосвітніх шкіл у системі неперервної педагогічної освіти Великої Британії, Канади, США. Studies in Comparative Education. 2012. Вип. 3. URL: http://pps.udpu.edu.ua/article/view/18800/16524
Мукан Н., Гаврилюк М. Методологія педагогіки: сутність, принципи, підходи. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2021. Вип. 2 (106). С. 121–128.
Мукан Н., Морська Н. (2022). Дослідження ставлення викладачів до організації професійного розвитку у дистанційному форматі (на прикладі Національного університету «Львівська політехніка»). Молодь і ринок. 2022. Вип. 1/199. С. 33–38.
Сисоєва С. О., Кристопчук Т. Є. Методологія науково-педагогічних досліджень : підручник. Рівне : Волинські обереги. 2013. 360 с.
Шейко В. М., Кушнаренко Н. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності : підручник. Київ : Знання. 2004. 307 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.





