ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ПЛАТФОРМ ЗДОБУВАЧАМИ ІСТОРИЧНОЇ ОСВІТИ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ ТА ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2025-10-1Ключові слова:
здобувачі, історія, інтерактивні платформи, педагогічна практика, освітній процесАнотація
У статті авторами акцентовано увагу на використанні інтерактивних платформах здобувачами історичної освіти. Проаналізовано зміст поняття «дистанційна освіта», «інтерактивна платформа». Наведено приклади використання здобувачами КЗ «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» ХОР інтерактивних платформ під час педагогічної практики. В Україні навчальні заклади ХХІ століття зумовлюють необхідність докорінного переосмислення освітніх завдань, актуалізації змісту навчання, створення проєктно-життєвого простору, технологій становлення індивідуальності здобувача як суб’єкта і проєктувальника життя, спрямованого на розвиток конкурентоспроможної, компетентної особистості, яка творчо підходить до розв’язування проблем, прагне змінити на краще своє життя й життя своєї країни.Оскільки головними фігурами в освітніх закладах є здобувач і викладач, які повинні творчо працювати, вчитися, самовдосконалюватися, а також працювати над виробленням і вдосконаленням методів навчання і виховання, зокрема інтерактивних.Сьогодні широкого поширення набувають активні та інтерактивні методи навчання. Тому, використання інтерактивних платформ під час онлайн навчання забезпечує цілковите занурення здобувачів у навчальний процес та є основним джерелом навчання. Радикальною відмінністю традиційного та інтерактивного навчання є те, що здобувач не тільки поповнює та зміцнює свої знання, але також доповнює та «конструює» нові. Використання інтерактивних платформ та методів навчання дозволяють організовувати навчальний процес таким чином, щоб всі здобувачі однаково брали участь у пізнавальному процесі, кожен із них сприяє навчанню інших, здобувачі обмінюються інформацією та ідеями. Такі відносини дозволяють здобувачам не тільки опанувати знання, але й розвивати комунікативні навички: вміння слухати інших, оцінювати різні точки зору, брати участь у дискусіях, приймати спільні рішення, розвивати толерантність тощо. При інтерактивному навчанні здобувачі беруть активну участь у навчальній діяльності, моделюють професійні ситуації, виконують творчі та дослідницькі завдання, ведуть обговорення з іншими здобувачами, навчаються обґрунтовувати свою точку зору та наводити аргументи, розробляють стратегії ефективної поведінки в різних ситуаціях.
Посилання
Гонтаренко Л. О., Демченко О. М., Хміль Н. А. Технології дистанційного навчання в контексті діджиталізації освітнього процесу: вибір інструментів, контроль якості. Академічні візії : електронний наук. журнал. Вип. 20. 2023. URL: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/400. (дата звернення : 25.10.2025). DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.8011073
Панько Д. Г. Використання технологій дистанційного навчання в закладах вищої освіти. Тернопіль : ЗУНУ, 2024. 52 с.
Методичні рекомендації для вчителів щодо організації дистанційного навчання учнів в період карантину. URL : https://medialiteracy.org.ua/metodychni-rekomendatsiyi-dlya-vchyteliv-shhodo-organizatsiyi- dystantsijnogo-navchannya-uchniv-v-period-karantynu/ (дата звернення: 25.10.2025)
Ніколенко К. В., Корнейко Ю. М., Добростан О. В. Інтерактивні технології та їхнє застосування в мобільному навчанні: відмінності, виклики та переваги. Академічні візії : електронний наук. журнал. 2023. Вип. 26. С. 1–13. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.10370221
Педагогічна практика : щоденник із практики / А. Харківська, Н. Галушко, А. Лисак, Е. Хряпін ; Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради. Харків : ФОП Петров В. В., 2023. 114 с.
Савчук В. Використання інтерактивних технологій в умовах дистанційного навчання. International scientific and practical conference «Synergy of knowledge: new horizons in global scientific research» (Vancouver, November 1–3, 2023). Vancouver, Canada : International Science Unity, 2023. С. 154–158. URL : https://isuconference.com/wp-content/uploads/2023/11/Synergy-ofknowledge_Nov_01_03_2023-Vancouver_Canada.pdf#page=155. (дата звернення : 05.10.2025).
Семеріков С., Теплицький І., Шокалюк С. Мобільне навчання : історія, теорія, методика,. URL : https://elibrary.kdpu.edu.ua/bitstream/0564/929/1/_Semerikov_Teplitsky_Shokalyuk_InfInfTeh2009_1.pdf (дата звернення: 25.10.2025).
Штихно Л. В. Дистанційне навчання як перспективний напрям розвитку сучасної освіти. URL : http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2016/6/121.pdf (дата звернення : 25.10.2025).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.





