Цифрові інструменти Google Таблиць як засіб оцінювання фізичного стану учнів у шкільному фізичному вихованні

Автор(и)

  • В.П. Черненко Комунальний заклад вищої освіти «Кременчуцька гуманітарно-технологічна академія» Полтавської обласної ради https://orcid.org/0000-0002-2728-6876
  • Є.О. Карабанов Комунальний заклад вищої освіти «Кременчуцька гуманітарно-технологічна академія» Полтавської обласної ради https://orcid.org/0000-0001-5420-0583
  • О.В. Костенко Комунальний заклад вищої освіти «Кременчуцька гуманітарно-технологічна академія» Полтавської обласної ради https://orcid.org/0000-0002-6402-6504

DOI:

https://doi.org/10.32782/2077-6594/2025.2/10

Ключові слова:

цифрові технології, фізичне виховання, Google Таблиці, фізичний стан, оцінювання, автоматизація, шкільна освіта

Анотація

Мета дослідження – визначити ефективність застосування цифрових інструментів Google Таблиць для автоматизованого комплексного оцінювання фізичного стану учнів у процесі шкільного фізичного виховання.Матеріали та методи. У дослідженні використано методи аналізу наукової літератури, педагогічного спостереження, вимірювання фізіологічних та антропометричних показників учнів, а також статистичну обробку даних з використанням t-критерію Стьюдента (SPSS).Результати. Встановлено, що цифрова система «ФізExpress+», розроблена на базі Google Таблиць, автоматизує розрахунки параметрів фізичного стану учнів, зменшує суб’єктивність оцінювання, прискорює обробку даних та покращує моніторинг фізичного стану. Система базується на узагальненій моделі комплексної оцінки, що включає індекси гармонійності, фізичного розвитку, Руф’є, максимальне споживання кисню та індекс функціональних змін. «ФізExpress+» забезпечує введення даних, автоматизоване обчислення показників, візуалізацію результатів та формування звітів.Порівняльний аналіз підтвердив скорочення часу на розрахунки, зменшення помилок, підвищення точності та оперативності звітності, а також індивідуалізацію підходів до учнів. Висновки. Отримані результати підтверджують доцільність впровадження цифрової системи «ФізExpress+» в освітню практику для підвищення ефективності фізичного виховання школярів. Дослідження підтвердило ефективність розробленої системи на базі Google Sheets як інструменту комплексної оцінки фізичного стану учнів. Її використання забезпечує автоматизацію обчислень, об’єктивність і точність оцінювання, зручну візуалізацію результатів. Застосування «ФізExpress+» знижує навантаження на вчителів, мінімізує помилки та сприяє диференційованому підходу до навчання. Система також покращує комунікацію між педагогами, учнями та батьками. Подальший розвиток «ФізExpress+» доцільно здійснювати шляхом розширення функцій, інтеграції з іншими платформами та створення мобільного застосунку.

Посилання

Кудряшова Т, Кравченко Т. Концепція використання комп’ютерних технологій у галузі фізичної культури і спорту. Науково-методичні основи використання інформаційних технологій в галузі фізичної культури та спорту. 2023;7: 67–74. [Інтернет]. Доступно на: https://journals.uran.ua/itfcs/article/view/285816 (цитовано 25.03.2025).

Попович Д, Гевко У, Бойко В, Миндзів К, Бай А, Вайда О. Оцінка фізичного розвитку здобувачів вищої освіти. Україна. Здоров’я нації. 2024;4:11–16. DOI: https://doi.org/10.32782/2077-6594/2024.4/02.

Борисова ЮЮ, Власюк ОО, Новак ТЯ. Оцінка фізичного розвитку школярів 7–17 років. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. 2023;3К(162):69–73. DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2023.3K(162).14.

Sotnikova-Meleshkina Z, Zinchuk O, Mikhalchuk O. Modern approaches to assessing physical development of children and adolescents. Child’s health. 2021;16(1):33–39. DOI: https://doi.org/10.22141/2224-0551.16.1.2021.226452.

Andrieieva O, Yarmak O, Palchuk M, Hauriak O, Dotsyuk L, Gorashchenco A, Kushnir I, Galan Ia. Monitoring students’ morphological and functional state during the transition from middle to high school during the physical education process. Journal of Physical Education and Sport. 2020;1(20):2110–2117. DOI: https://doi.org/10.7752/jpes.2020.s3284.

Galan Y, Yarmak O, Kyselytsia O, Paliichuk Y, Moroz O, Tsybanyuk O. Monitoring the physical condition of 13-year-old schoolchildren during physical education. Journal of Physical Education and Sport. 2018;30(97):663–669. DOI: https://doi.org/10.7752/jpes.2018.02097.

Кашуба ВО, Гончарова НМ. Сучасні підходи до моніторингу фізичного стану школярів у процесі фізичного виховання. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2010;1:71–73. [Інтернет]. Доступно на: https://www.sportpedagogy.org.ua/html/journal/2010-01/10kvappe.pdf (цитовано 30.03.2025).

Borysova Y, Vlasyuk E. Computer technology as a pedagogical innovation in physical education of schoolchildren. Pedagogics, Psychology, Medical-Biological Problems of Physical Training and Sports. 2014:18(11):8–12. DOI: https://doi.org/10.15561/18189172.2014.1102.

Сороколіт НС, Римар ОВ, Кудрявець ДС. Комп’ютерні програми як засіб моніторингу фізичного стану школярів. Вісник Прикарпатського університету. Серія: Фізична культура. 2024;42:78–84. DOI: https://doi.org/10.15330/fcult.78-84.

Jarnig G, Jaunig J, Kerbl R, Lima RA, van Poppel MNM. A novel monitoring system (AUT FIT) for anthropometrics and physical fitness in primary school children in Austria: а cross-sectional pilot study. Sports. 2022;10(4). DOI: https://doi.org/10.3390/sports10010004.

Hamdani SMZH, Zhuang J, Hadier SG, Khurram H, Hamdani SDH, Danish SS, Fatima SU, Tian W. Establishment of health-related physical fitness evaluation system for school adolescents aged 12–16 in Pakistan: a cross-sectional study. Public Health. 2023;11:1212396. DOI: https://doi.org/10.3389/fpubh.2023.1212396.

Fan Ch. The Physical health evaluation of adolescent students based on big data. Mobile information systems. 2021. DOI: https://doi.org/10.1155/2021/2356869.

Janko V, Cvetković B, Gradišek A, Luštrek M., Štrumbelj B., Kajtna T. e-Gibalec: Mobile Application to Monitor and Encourage Physical Activity in Schoolchildren. Journal of Ambient Intelligence and Smart Environments. 2017;5(9): 595–609. DOI: https://doi.org/10.3233/AIS-170453.

Жерновнікова ЯВ, Пятисоцька СС. Особливості впровадження диференційованого підходу у процес фізичного виховання з метою збереження здоров’я школярів. Фізична реабілітація та рекреаційно-оздоровчі технології. 2017;2:54–59. [Інтернет]. Доступно на: https://journals.uran.ua/frir_journal/article/view/120743/ (цитовано 30.03.2025).

Денисовець Т, Квак О, Гогоць В. Сучасні проблеми фізичного виховання та шляхи підвищення професійної підготовленості майбутніх вчителів фізичної культури. Педагогічні науки. 2024; Спецвипуск: 70–76. DOI: https://doi.org/10.33989/2524-2474.2024.1.308729.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-30

Як цитувати

Черненко, В., Карабанов, Є., & Костенко, О. (2025). Цифрові інструменти Google Таблиць як засіб оцінювання фізичного стану учнів у шкільному фізичному вихованні. Україна. Здоров’я нації, (2), 66–73. https://doi.org/10.32782/2077-6594/2025.2/10

Номер

Розділ

Громадське здоров’я