Взаємозв’язки мотивації та академічної успішності серед здобувачів вищої медичної та медсестринської освіти в умовах сучасних викликів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2077-6594/2024.1/22

Ключові слова:

здобувачі вищої медичної та медсестринської освіти, навчальний процес, мотивація, академічна успішність, сучасні виклики

Анотація

Мета – провести компаративний аналіз наукових джерел, пов’язаних із навчальною мотивацією та академічною успішністю здобувачів вищої медичної та медсестринської освіти в Україні та світі в умовах сучасних викликів. Матеріали та методи. Для аналізу наукових джерел були використано наукометричні бази даних (Google Scholar, PubMed), сайти наукових фахових видань, репозиторії закладів вищої освіти. Результати. У статті проаналізовано взаємозв’язок мотивації та академічної успішності здобувачів вищої медичної та медсестринської освіти. Академічна успішність значною мірою залежить від індивідуальної структури здобувача освіти, при цьому головну роль відіграє мотивація. Підвищена внутрішня мотивація позитивно впливає на академічну успішність студентів-медиків через глибоку стратегію навчання та більші зусилля у навчанні. Висновки. Умови сьогодення, що продиктовані реформуванням галузі вищої освіти, пандемією COVID-19 та воєнним станом в Україні, вимагають пошуку інноваційних підходів до підвищення академічної мотивації студентів-медиків.

Посилання

Ніколаєва ОВ, Сафаргаліна-Корнілова НА, Кузьміна ІЮ, Сулхдост ІА. Професійна мотивація як провідний фактор ефективності навчального процесу. Студентоцентрований навчальний процес як запорука забезпечення якості вищої медичної освіти : LIII навчально-методична конференція ХНМУ, м. Харків, 29 січня 2020 р. Харків : ХНМУ. 2020; 10: 143–6.

Марущак МІ, Криницька ІЯ, Антонишин ІВ. Компетентнісний підхід до навчання студентів у закладах вищої освіти медичного спрямування. Вісник Черкаського університету. 2018; 6: 92–6.

Choi MY, Park S, Noh GO. Social support for nursing students: A concept analysis study. Nurse Educ Today. 2024; 132: 106038.

Kusurkar RA, Ten Cate TJ, Vos CMP, et al. How motivation affects academic performance: a structural equation modelling analysis. Adv Heal Sci Educ. 2013; 18(1): 57–69.

Wu H, Zheng J, Li S, et al. Does academic interest play a more important role in medical sciences than in other disciplines? A nationwide cross-sectional study in China. BMC Med Educ. 2019; 19(1): 301.

Шевченко ОС, Петренко ВІ, Тодоріко ЛД, Овчаренко ІА, Погорєлова ОО. Дистанційне навчання у медичній освіті: світовий досвід. Туберкульоз, легеневі хвороби, ВІЛ-інфекція. 2020; 1: 97–101. DOI: 10.30978/TB2020-1-97.

Іванченко ОЗ, Мельнікова ОЗ, Малахова СМ. Особливості навчальної мотивації студентів медичного факультету. Актуальні проблеми сучасної медицини. 2017; 17(1): 268–71.

Wu H, Li S, Zheng J, Guo J. Medical students' motivation and academic performance: the mediating roles of self-efficacy and learning engagement. Med Educ Online. 2020; 25(1): 1742964.

Іванченко ОЗ. Мотивація навчальної діяльності у студентів першого курсу медичного факультету. Biomedical and biosocial anthropology. 2016; 26: 192–5.

Дужич НВ, Мялюк ОП, Марущак МІ. Аналіз чинників, які впливають на академічну успішність. Медична освіта. 2023; 3654–61.

Яніцька ЛВ, Стеченко ОВ, Оберніхіна НВ. Мотивація здобувачів вищої медичної освіти до вивчення вибіркової дисципліни «Патологічна біохімія». Scientific research in the modern world. Proceedings of the 8th International scientific and practical conference. Perfect Publishing. Toronto, Canada. 2023: 21–27. URL: https://sciconf.com.ua/viii-mizhnarodna-naukovo-praktichnakonferentsiya-scientific-researchin-the-modern-world-1-3-06-2023-toronto-kanada-arhiv/

Muntean LM, Nireștean A, Sima-Comaniciu A, Mărușteri M, Zăgan CA, Lukacs E. The Relationship between Personality, Motivation and Academic Performance at Medical Students from Romania. Int J Environ Res Public Health. 2022; 19(15): 8993.

Bin Abdulrahman KA, Alshehri AS, Alkhalifah KM, Alasiri A, Aldayel MS, Alahmari FS, Alothman AM, Alfadhel MA. The Relationship Between Motivation and Academic Performance Among Medical Students in Riyadh. Cureus. 2023; 15(10): e46815.

Баранова ІВ, Ільюк ІА, Постовітенко КП. Мотивація до навчання – запорука ефективності сучасної медичної освіти. Медична освіта. 2019; 2: 55–60.

Мишина НВ, Ільченко СІ, Єфанова АО. Динаміка показників навчальної мотивації студентів медичного ВНЗ на різних етапах навчання. Здоров'я дитини. 2019; 14(2): 96–102.

Дужич НВ, Марущак МІ. Взаємозв’язок академічної успішності та академічної мотивації серед студентів-медсестер. Україна. Здоров’я нації. 2023; 2(72): 31–35.

Аряєв МЛ, Капліна ЛЄ, Сенківська ЛІ, Павлова ВВ. Перший досвід дистанційного навчання в медичних вузах України в умовах COVID-19-карантину. Здоров’я дитини. 2020; 15(3): 195–9.

Піскур ЗІ, Костик ОП, Чуловська УБ, Галишич НМ, Сахелашвілі-Біль ОІ. Дистанційна форма навчання в умовах пандемії COVID-19 та війни в Україні за оцінюванням студентів медичного університету. Туберкульоз, Легеневі хвороби, ВІЛ-інфекція. 2023; 2: 98–104.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-18

Номер

Розділ

Організація і управління охороною здоров’я