МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ВДОСКОНАЛЕННЯ РІВНЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК, ЯК НЕВІД’ЄМНА СКЛАДОВА ОСВІТИ ЛІКАРІВ-СТОМАТОЛОГІВ
Ключові слова:
оптимізація, клінічне мислення, формування фахівець, свідомість, студентиАнотація
Метою представленого в публікації підходу є апробація шляхів вдосконалення стоматологічної освіти, шляхом впровадження в навчання конкурсів професійної майстерності, як активної форми, що оптимізуватиме поглибленню професійних знань, розвитку творчої ініціативи і є своєрідним контролем за рівнем навчання. В публікації приведені можливі шляхи набуття та вдосконалення практичних навичок студентів стоматологічного факультету, орієнтуючись на інтегрований досвід роботи співробітників кафедр стоматологічного профілю ДВНЗ України «Ужгородський національний університет» МОН України та ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет МОЗ України».
Апробована та репрезентована методика проведення конкурсів професійної майстерності студентів-стоматологів забезпечує можливість формування та поглиблення клінічного мислення, удосконалення рівня володіння практичними навичками шляхом впровадження особистісно-зорієнтованої моделі навчання.
Посилання
Гасюк Н. В. Стимулювання навчально-пізнавальної діяльності студентів-медиків в рамках роботи студентського наукового товариства / Н. В. Гасюк, В. В., Черняк // Збірник матеріалів Всеукраїнської навчально-наукової конференції з міжнародною участю «Реалізація Закону України «Про вищу освіту» у вищій медичній та фармацевтичній освіті України». – Тернопіль, 2015. – С. 160.
Впровадження новітніх технологій в навчальний процес – запорука якісної підготовки лікарів-стоматологів в умовах Європейської інтеграції / П. А. Гасюк, Н. В. Гасюк, Д. Д. Кіндій, В. Є. Пудяк // Збірник матеріалів навчально-методичної конференції «Європейський вибір – невід’ємна складова розвитку вищої медичної освіти України». – Полтава, 2013. – С. 31–32.
Дискусія як один із методів стимулювання навчально-пізнавальної діяльності студентів-медиків в рамках роботи студентського наукового товариства / Т. О. Петрушанко, Н. В. Гасюк, І. Ю. Попович, Т. Д. Бублій. // Світ медицини та біології. – 2013. – № 3 (39). – С. 164–166.
Іваницький І. О. Студентське наукове товариство як фундамент наукового світогляду студента / І. О. Іваницький, Н. В. Гасюк // Світ медицини та біології. – 2011. – № 4. – С. 155–157.
Кашлев С. С. Современные технологии педагогического процесса / С. С. Кашлев. – Мн.: Университетское, 2000. – 95 с.
Кларин М. В. Инновации в мировой педагогике: обучение на основе исследования, игры, дискуссии (анализ зарубежного опыта) / М. В. Кларин. – Рига, 1995. – 205 с.
Краснов Ю. Э. Игра как педагогическая форма / Ю. Э. Краснов // Психология. – 1996. – № 5. – С. 84–103.
Немова Н. В. Управление методической работой в школе / Н. В Немова. – М. : «Сентябрь», 1999. – С. 223–227.
Нагірний Я. П. Поліпшення якості стоматологічної освіти майбутніх фахівців шляхом впровадження в традиційну систему особистісно-зорієнтованої моделі навчання / Я. П. Нагірний, Н. В. Гасюк, Н. В. Чорній // Медична освіта. – 2014. – № 3 (63). – С. 111–115.
Обучаем иначе. Стратегия активного обучения / Е. К. Григальчик, Д. И. Губаревич, И. И. Губаревич, С. В. Петрусёв. – Мн. : «БИП-С», 2003.
Поліпшення якості освіти студентів на кафедрі терапевтичної стоматології шляхом впровадження в традиційну систему навчання колективних інноваційних занять / Т. О. Петрушанко, Н. В. Гасюк, Е. В. Ніколішина, І. Ю. Попович, І. О. Іваницький // Світ медицини та біології. – 2013. – № 4 (42). – С. 136–138.
Поліпшення якості стоматологічної освіти шляхом упровадження в навчальний процес конкурсів професійної майстерності як активних форма навчання / Іваницький І. О., Іваницька О. С., Гасюк Н. В., Попович І. Ю. // Матеріали Всеукраїнської навчально-наукової конференції з міжнародною участю «Основні напрямки удосконалення підготовки медичних кадрів у сучасних умовах». – Полтава, 2015. – С. 46–47.
Реджис Мак Намара «Почему они не делают того, чему мы их учим?» / Мак Намара Реджис // TRAINING. − 1991. − № 7. – С. 56–59.
Турнер Д. Ролевые игры. Практическое руководство / Д. Турнер. – СПб. : Питер, 2002. – С. 123–136.