Педагогічні методи опанування термінології фізичної терапії, реабілітації під час викладання курсу ділової української мови
DOI:
https://doi.org/10.32782/2077-6594/2023.2/09Ключові слова:
ділова українська мова, методика викладання української мови. термінологія, фізична терапія, реабілітація, запозичення, лексикографіяАнотація
Мета дослідження – показати роботу з опанування навичок володіння науковою термінологією під час вивчення курсу «Ділова українська мова» студентами спеціальності «Фізична терапія. Реабілітація». Матеріали та методи. Студенти, які вивчають ділову українську мову, опрацьовують поняття фізична терапія, реабілітація, термін, термінологія, з’ясовують історію та принципи формування терміносистем в цілому та свого фаху зокрема, при цьому звертається вага на важливість володіння фаховою мовою. Застосовуються важливі лінгвістичні та педагогічні методи. Результати. Здобувачі освіти вивчають терміни фізичної терапії, реабілітації під час практичних занять та самостійної роботи, яка проводиться різними пе6дагогічними методами: креативними, відтворювальними, інтерактивними. Застосовуються рольові ігри, метод проектів, написання рецензій, етимологічний аналіз, пошукові методики. Методики спрямовуються на розвиток усного та писемного фахового мовлення, відзначається набуття відповідних компетентностей та м’яких навичок. Висновки. Внаслідок використання різних форм педагогічного впливу студенти демонструють уміння використовувати фахову термінологію, вживати слова усвідомлено, з дотриманням мовних норм, орієнтуються в походженні та особливостях окремих слів.
Посилання
Вацеба О. До питання понятійного тлумачення спеціалізованих термінів в освітньо-професійній сфері фізичної реабілітації. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. Луцьк. 2002:13–15.
Коваль Р. Топоніми в термінології фізичної й медичної реабілітації. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Філологія. Одеса. 2015; 15.(Т. 2):58–60.
Семеног О, Дейниченко Н. Методика викладання української мови у вищих навчальних закладах. Суми : Видавництво СумДПУ. 2014;220 с.
Бакалюк Т., укладач. Практичні навички фізичного терапевта : дидактичні матеріали. Київ. 2022:164 с.
Дубогай О.Д. Основні поняття й терміни здоров’язбереження та фізичної реабілітації в системі освіти : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки. 2011:296 с.
Кравченко А.І. Медико-біологічна та реабілітаційна термінологія для студентів спеціальностей «Фізична реабілітація», «Фізична культура». Суми : СумДПУ ім. А.С. Макаренка. 2002:212 с.