Адаптація фармацевтичних компаній до технологічних інновацій: витрати на конкурентоспроможність (аналітичний огляд наукових інформаційних джерел)
DOI:
https://doi.org/10.32782/2786-7684/2024-1-28Ключові слова:
конкурентоспроможність, цифровізація, технологічні інновації, фармацевтичні компанії, інноваційні процесиАнотація
У статті проаналізовано адаптацію фармацевтичних компаній до технологічних інновацій з акцентом на пов’язані з цим витрати та наслідки для забезпечення конкурентоспроможності. Наукова новизна статті полягає в аналізі витрат, пов’язаних з адаптацією фармацевтичних компаній до технологічних інновацій з метою підтримки їх конкурентоспроможності. Мета статті – проведення комплексного аналітичного огляду джерел наукової інформації для вивчення викликів та витрат, з якими доводиться зустрічатись фармацевтичним компаніям при адаптації до технологічних інновацій, Методи. Під час написання статті було методи: біосемантичний, контент-аналізу та системного підходу. У межах аналізу розглянуто різні технологічні інновації, зокрема штучний інтелект, машинне навчання, аналіз великих даних та цифрову фармакологію, проте це не обмежується ними. В основу дослідження покладено визначення ключових факторів витрат, пов’язаних із технологічною адаптацією. Також у дослідженні вивчається, як ці витрати впливають на конкурентний простір фармацевтичних компаній з огляду на такі фактори, як розроблення продуктів, виробничі процеси, маркетингові стратегії та залучення клієнтів. Результати. Результати проведеного огляду свідчать, що інтеграція технологічних інновацій передбачає значні первинні інвестиції, але компанії, які ефективно здійснюють цей перехід, отримують довгострокові переваги з точки зору підвищення ефективності, якості продукції та позиціонування на ринку. Висновки, зроблені на основі аналізу, наголошують на вирішальній ролі стратегічного планування та інвестицій у технології для фармацевтичних компаній, які прагнуть досягти успіху в умовах зростаючої цифровізації. Також висновки свідчать про важливість балансу між короткостроковими витратами та довгостроковими вигодами для досягнення стійкої конкурентоспроможності. Висновки. Таким чином, аналіз витрат на технологічні інновації у фармацевтичних компаніях свідчить про значні фінансові інвестиції, необхідні для відкриття, розроблення та комерціалізації нових методів лікування. Внутрішні витрати на дослідження та інноваційні розробки охоплюють широкий спектр діяльності – від доклінічних досліджень до постмаркетингового нагляду, тоді як зовнішні витрати включають стратегічне партнерство, інвестиції та спільні зусилля, спрямовані на розширення інноваційних шляхів.
Посилання
Zaychenko G. V., Kozak D. O. Prospects for the development of the pharmacovigilance system in pediatrics based on studying the features of adverse drug reaction among children and adolescents. Ukrainian Journal of Military Medicine. 2022. Vol. 3 (2), 137–143. Doi: https://doi.org/10.46847/ujmm.2022.2(3)-137
Алєкперова Н. В., Губар М. А., Сахнацька Н. М. Дослідження використання концепції холістичного маркетингу в діяльності фармацевтичної компанії України. Фармацевтичний журнал. 2020. № 75 (1). С. 20–32. Doi: 10.32352/0367-3057.1.20.03
Алькема В., Cумець О. Управління якістю продукції як стратегічний вектор забезпечення конкурентоспроможності фармацевтичної компанії на міжнародному ринку. Вчені записки Університету «КРОК». 2023. № 2 (70). С. 83–92. Doi: https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-70-83-92
Артеменко Л. П., Пічугіна М. А., Артеменко О. Т. Бенчмаркінг конкурентоспроможності фармпідприємств на європейському ринку. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 2019. № 16. С. 152–161. Doi: https://doi.org/10.20535/2307-5651.16.2019.181840
Бараш А. Ю., Нараєвський С. В. Особливості оцінювання конкурентоспроможності фармацевтичних підприємств. Актуальні проблеми економіки та управління. 2019. № 13. С. 1–10.
Братішко Ю., Посилкіна О., Кубасова Г. Оцінка інноваційного розвитку фармацевтичних компаній. Молодий вчений. 2018. № 9 (61). С. 306–309.
Буднікевич I., Гончар В. Особливості монополістичної конкуренції на фармацевтичному ринку: глобальний та національний аспект. Вісник Хмельницького національного університету. Серія: Економічні науки. 2023. № 1. С. 246–253. Doi: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-314-1-37
Вікторов Б. В. Порівняльний аналіз розвитку інноваційних мережевих підприємств України та Польщі. Регіональна економіка. 2020. № 3. С. 101–108.
Голей Ю. М., Стасюк Ю. М., Крупський О. П. Дослідження світових тенденцій розвитку біотехнологій. Інноваційна економіка. 2022. № 1. С. 12–22.
Голишева Є. О., Грищенко О. Ф., Ілляшенко Н. С. Класифікація стратегічних напрямів науково-технологічного розвитку підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2018. № 3 (2). С. 128–131.
Голод В. Ю. Стратегія розвитку Китайської фармацевтичної галузі: перспективи для України. Китаєзнавчі дослідження. 2022. № 2. С. 66–78. Doi: https://doi.org/10.51198/chinesest2022.02.066
Копішинська К. О., Волошиновська І. В. Впровадження технологічних інновацій як ключовий чинник розвитку фармацевтичних підприємств. Актуальні проблеми економіки та управління. 2020. № 14. С. 1–9.
Копішинська К., Волошиновська І. Особливості впровадження технологічних інновацій на фармацевтичних підприємствах. Бізнес, інновації, менеджмент: проблеми та перспективи. 2020. С. 174–175.
Кричковська А. М., Паращин Ж. Д., Болібрух Л. Д., Заярнюк Н. Л. Інноваційні технології: імплементація досвіду країн ЄС для вирішення питань фармації в Україні. Publishing House Baltija Publishing2022. С. 138–161.
Літвінова О. В., Посилкіна О. В. Дослідження особливостей змін в моделях інноваційного розвитку фармацевтичних компаній. Тези доповідей співробітників НФаУ. 2019. С. 23–27.
Михайлюк М. О. Інноваційно-інтеграційна стратегія формування ресурсів розвитку об’єднання фармацевтичних підприємств. Бізнес-навігатор. 2018. № 2. С. 28–33.
Мульска О. П., Левицька О. О., Куцик В. І. Державна політика забезпечення інноваційних форм зайнятості в умовах цифровізації економіки. Регіональна економіка. 2020. № 3 (97). С. 81–90. Doi: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2020-3-9
Ольховська А. Б. Практичні аспекти використання інноваційних комунікативних технологій у роботі медичних (фармацевтичних) представників та шляхи їх удосконалення. Management, economy and quality assurance in pharmacy. 2018. № 2 (54). С. 30–38. Doi: https://doi.org/10.24959/uekj.18.9
Смірнова Г. Чинники формування кадрової політики на підприємствах фармацевтичної галузі. Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. 2022. № 26. С. 104–110. Doi: https://doi.org/10.35774/rarrpsu2021.26.104
Філіппова Л. В. Нові інформаційні технології у процесі вивчення хімічних дисциплін майбутніми фармацевтами. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія: Педагогічні науки : реалії та перспективи. № 75 (1). С. 191–195. DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.75.42.
Чмихало Н. В., Проскурова Я. О. Дослідження привабливості hr-бренду організації фармацевтичного профілю. Management, economy and quality assurance in pharmacy. 2020. № 3 (63). С. 75–80. Doi: https://doi.org/10.24959/uekj.20.20
Шандрівська О. Є., Цветковська А. В. Дослідження фармацевтичного ринку України: у фокусі концентрація ринку. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Проблеми економіки та управління. 2022. № 1 (9). С. 56–68. Doi: http://doi.org/10.23939/semi2022.01.056
Юринець З. В., Петрух О. А. Напрями державного регулювання інноваційного розвитку сфери охорони здоров'я України. Інвестиції: практика та досвід. 2018. № 22. С. 116–121. Doi: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2018.22.116
Юрків Р. Р. Адаптація іноземного досвіду формування і використання фінансового потенціалу інвестиційної діяльності суб’єктів малого підприємництва в Україні. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 10. С. 96–102. Doi: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2021.10.96
Ямненко Г. Тенденції та орієнтири розвитку бренду фармацевтичних компаній в Україні. Економічний аналіз. 2022. № 32 (1). С. 126 – 135.