Оцінка задоволеності населення ставленням медичного персоналу в конфліктних ситуаціях

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2077-6594/2023.3/01

Ключові слова:

конфлікт у медицині, причини конфлікту, задоволеність населення, якість надання медичної допомоги.

Анотація

Мета – визначити рівень задоволеності населення м. Чернівці та Чернівецької області медичним обслуговуванням у медичних закладах у разі виникнення конфліктних ситуацій. Матеріали і методи. Основним завданням дослідження було визначення ступеня задоволеності пацієнтів якістю медичної допомоги на рівні первинної ланки. Дослідження проводили шляхом анкетування. У вибірку включено 1146 осіб віком 18 років і старших – жителів м. Чернівці та Чернівецької області. Результати. Практично половина респондентів (42,5%) дала нейтральну загальну оцінку якості надання медичних послуг на рівні первинної ланки (оцінка «Частково задоволений(а)»). Позитивну оцінку дали лише 25,5% респондентів (оцінка «Задоволений(а)» та «Дуже задоволений(а)»); 32% висловились негативно (оцінки «Не задоволений(а)» та «Дуже незадоволений(а)») стосовно якості отриманих медичних послуг. Учасники опитування проаналізували свій останній візит до їхнього сімейного лікаря. Серед труднощів, з якими стикалися пацієнти під час звернення до сімейного лікаря, найпоширенішими є довгі черги на прийом до лікаря, некомфортні зони очікування та незручний графік прийому. На думку респондентів, для покращення якості надання медичної допомоги в медичних закладах можна зробити таке: надати можливість онлайн-запису до лікаря та отримання попередньої консультації за допомогою відеозв’язку, узгодити графіки прийому сімейних лікарів, вузьких спеціалістів та робочі години лабораторії, можливість здати аналізи безпосередньо в амбулаторії, збільшити кількість медичного персоналу, покращити матеріально-технічні умови. Даючи загальну оцінку якості медичної допомоги на рівні первинної ланки, 11,5% респондентів вибрали варіант «дуже добре»; 40% – «добре»; задовільною якість медичних послуг вважають 36,9% опитаних; незадовільною – 6,2% та абсолютно незадовільною – 5,4% опитаних. Висновки. Більшість респондентів дала позитивну загальну оцінку якості надання медичних послуг на рівні первинної ланки. На думку респондентів, поліпшити якість послуг можна шляхом ширшого використання технологій для покращення комунікації між медичним закладом та пацієнтами (наприклад, можливість онлайн-запису на прийом та контакту з лікарем за допомогою відеозв’язку).

Посилання

Асанова А, Хаустова О. Типові складні ситуації у взаємодії лікар-пацієнт в залежності від особистісних особливостей і психічного стану реагування пацієнта. Психосоматична медицина та загальна практика [Інтернет]. 2018 [цитовано 27 черв 2023];3(3): e0303125. Доступно на: http://ir.librarynmu.com/bitstream/123456789/1055/1/Typovi_syt.pdf. doi: 10.26766/pmgp.v3i3.125

Возняк О. Правові аспекти захисту прав пацієнтів у випадку надання неякісної медичної допомоги психіатрами. Вища школа. 2019;5:78-96.

Ганжа Ю, Шкарівська І. Лікар VS пацієнт: на чиєму боці правда? Управління закладом охорони здоров’я. 2019;2:17-21.

Герасімчук ТС. Взаємодія лікар – пацієнт. У: Соціально-етичні та деонтологічні проблеми сучасної медицини (немедичні проблеми в медицині); 20-21 лют. 2020; Запоріжжя. Запоріжжя; 2020. с. 15-6.

Герц АА. Договірні зобов’язання у сфері надання медичних послуг [дисертація]. Львів; 2016. 421 с.

Кацьора ОВ, Новосад КЯ. Врегулювання конфліктів та медіація. Ужгород; 2022. 55 с.

Копіна А, Калениченко Т. Результати опитування щодо розуміння конфліктів та способів їх подолання всередині державних установ в 2021 році. НАДС, 2021. Київ: ОБСЄ Координатор проектів в Україні; 2022. 14 с.

Невінська ЛМ, Кульчицький ВЙ. Роль медичного працівника як медіатора у врегулюванні конфліктів. Медсестринство. 2019;4:35-7. doi: 10.11603/2411-1597.2019.4.10836

Остапчук Д. Шляхи запобігання та розв’язання організаційних конфліктів. Вісник Київського інституту бізнесу та технологій. 2017;2:94-7.

Савичук ОВ, Зайцева ЄМ, Шаповалова ГІ. Відносини в медичних колективах – «лікар-лікар». Аспекти виникнення конфлікту, шляхи вирішення. In: Proceedings of the iv international scientific and practical conference Education and science of today: intersectoral issues and development of sciences; 2021 Oct 29; Cambridge, UK. Cambridge; 2021. p. 86-8. doi: 10.36074/ logos-29.10.2021.v2.25

Степурко ТГ. Задоволеність доступністю та якістю медичної допомоги в Україні, Польщі та Угорщині. Наукові записки Національного університету «Києво-Могилянська академія». Серія: Соціологічні науки. 2016;187:82-9.

Телєгіна ДМ, Цимбал АВ, Шевчук ОА. Соціальні аспекти профілактики конфліктів в організації. Актуальні проблеми економіки та управління. 2020;14:1-7.

Чубко ОБ. Конфліктні ситуації у роботі лікаря як одна з причин професійного вигорання. НейроNews. Психоневрологія та нейропсихіатрія. 2015;8:10-1.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-13