OVERWEIGHT AND OBESITY OF CHILDREN AND ADOLESCENTS IN SLOVAKIA

Authors

  • B. Jozef

DOI:

https://doi.org/10.24144/2077-6594.1.2020.197495

Keywords:

innovative technologies, education, healthcare

Abstract

Purpose – to broaden the experience of using innovative methods of education in pre- and postgraduate training of health care managers (directors, deputy directors, medical directors) in the faculty of postgraduate education and in the training of interns of various specialties.
Materials and methods. The materials were: the results of the training “Nominal Group Technique”, acquired during an internship at the UAB Summer Institute (Birmingham, Alabama, USA), as well as the use of the “Problem Oriented Learning” (POL) methodology, learned in the framework of the BIHSENA project – “Combining Innovation, Health and Societies: Educational Capacity Development in Neighboring Eastern Europe”, led by Maastricht University.
The results testified to the effectiveness and expediency of using the techniques of “Nominal Group Technique” and POL in pre- and postgraduate education in identifying and discussing urgent problems, transformation of the health care system in the conditions of implementation of CPD (continuous professional development). These techniques develop the skills of free, democratic expression of their opinions and arguments on various aspects of managing the medical industry, and build communication for teamwork.

References

Білинська М. М., Радиш Я. Ф., редактори. Державна політика у сфері охорони здоров’я: кол. моногр.: ч. 1. К.: НАДУ; 2013. 396 с.

Корнійчук ОП, Нова система охорони здоров’я України та перспективи кадрової політики. Кубійда ВС, Князевич ВМ, Васюк НО, редактори. Матеріали щоріч. Всеукр. наук.-практ. конф. за між нар. участю. Кадрова політика у сфері охорони здоров’я в умовах загроз національній безпеці України; 2017 бер. 23; Київ. К.: ТОВ «ДСК-Центр»; 2017, с. 67-70.

Черешнюк ГС. Організаційні основи загальної практики – сімейної медицини. Донецьк: Заславський О. Ю.; 2014. 143 с.

Черешнюк ГС. Проблемні питання підготовки лікарів загальної практики-сімейної медицини в період реформування в пілотному регіоні. Сучаснi медичнi технології. 2013; 2(18): 125-128.

Комарницька НТ, Ігнащук ОВ, Малачкова НВ, Запровадження інтерактивних методів навчання на циклах тематичного вдосконалення керівників охорони здоров’я. Тези доповідей навчально-методичної конференції. Сучасні методичні технології керування навчальним процесом у вищих медичних навчальних закладах; 2018, с. 76-78.

Downloads

Published

2023-05-01