PREREQUISITES FOR SUCCESSFUL INCLUSION
Abstract
Перед батьками постає питання: що я вибираю для своєї дитини: інклюзивне чи спеціалізоване навчання? Право на інклюзивне навчання є правом, а не обов’язком. Є можливість навчати дитину у спеціалізованому закладі. Дітям із комплексними вадами, які потребують складного догляду, терапевтичної підтримки та базального стимулювання розвитку, управлінням освіти рекомендується навчання у спеціалізованих закладах. Загально-освітні школи не облаштовані для надання таких освітніх послуг. Це саме стосується і дітей із спеціальними емоційними та соціальними потребами, які так заважають у класі, що від цього страждають інші діти. Такі діти потребують тимчасового або тривалого навчання у спеціалізованих класах із невеликою кількістю дітей. Діти із синдромом Дауна, навпаки, за сприятливих умов можуть успішно і щасливо провести час навчання у звичайній школі. Але, в цілому, перед кожним початком навчання на місці слід вияснити, які перспективи у навчанні та розвитку має конкретна дитина конкретно у цьому класі із цими вчителями, сокласниками та батьками, у цих приміщеннях. Найпізніше, коли починають говорити про професію, слід подумати чи не доцільнішим буде перехід у спеціалізовану школу, яка краще пристосована і обладнана для майбутньої професійної підготовки дітей з інвалідністю.