Factors affecting the adolescents health culture formation

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32782/2077-6594/2023.3/07

Keywords:

adolescents, healthy lifestyle, beliefs, health culture, behavioral factors.

Abstract

Purpose is to analyze scientific and literary sources regarding probable factors that influence beliefs about health among young people and form their motivation to preserve and strengthen their own health. Materials and methods. To achieve the goal of the research, the bibliosemantic method and the method of system analysis were used. The materials of the research were the results of research, the methodological work of foreign and domestic scientists on the issues of forming beliefs and motivating young people to maintain health and a healthy lifestyle. Results. It was determined that childhood and adolescence are the most favorable for the formation of values and beliefs, including regarding the culture of health. The formation of beliefs about health among teenagers is influenced by: parents or persons who replace them, friends, educators, teachers, information from the mass media, social networks, and the Internet. Conclusions. In order to form positive beliefs of adolescents regarding health, a systematic approach is necessary and the involvement of not only the health care sector, but also education, culture, social work, etc. It is also important to create favorable conditions for the formation of positive behavior in adolescents regarding their own health.

References

Andrew MB, Joanne EJ. The importance of health literacy in physiotherapy practice. Journal of Physiotherapy. 2010;56 (3):149-151. doi: https://doi.org/10.1016/S1836-9553(10)70018-7

Башара ДІ. Роль соціального працівника у формуванні здорового способу життя підлітків [магістерська робота]. Миколаїв: ЧНУ ім. Петра Могили; 2023. 90 с.

Педоренко ГМ. Формування навичок здорового способу життя підлітків. 2022. с. 2-17. Доступно на: https://nenc.gov. ua/education/wp-content/uploads/2022/10/Pedorenko.pdf

Овчарук В. Здоров’я, здоров’язбереження та здоров’язберігаюча компетентність у контексті поглядів вітчизняних та зарубіжних вчених. Порівняльна професійна педагогіка. 2018; 8(4):98-105.

Карпова ОЮ. Особливості поведінки підлітків під час війни. У: Освіта і наука – 2023; 3-7 квіт. 2023; Київ. Київ: УДУ імені Михайла Драгоманова; 2023. с. 113-114.

Марченко О, Бричук М. Характерні особливості ставлення до власного здоров’я та вибору факторів здорового способу життя школярів різного віку. Спортивна медицина, фізична терапія та ерготерапія. 2023;1:62-69. doi: https://doi. org/10.32652/spmed

Мехед ОБ, Рябченко СВ, Жара ГІ. Аналіз факторів, що впливають на формування здорового способу життя молоді. Сучасні проблеми здоров’я та здорового способу життя у педагогічній освіті. 2019;3(159):262-266. doi: 10.5281/zenodo. 3477733

Даниленко АВ. До питання про формування у підлітків мотивації до здорового способу життя. У: Соціальна робота в громаді: сучасні виклики та перспективи розвитку; 24 берез. 2023; Дніпро. Дніпро: ДНУ імені Олеся Гончара; 2023. 288 с.

Про Національну молодіжну стратегію до 2030 року, Указ Президента України № 94/2021 [Інтернет], 12 берез. 2021 [цитовано 15 верес. 2023]. Доступно на: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/94/2021#n13

Сухомлинська ОВ. Нариси історії українського шкільництва. Київ: Заповіт; 2006. 304 с.

Боєцька АС. Особливості діяльності з формування здорового способу життя учнів в умовах нової української школи. У: Науковий вимір соціально-педагогічних проблем сьогодення; 25 травня 2022; м. Ніжин (Україна). Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя; 2022. с. 139-141.

Сергета ІВ., Теклюк РВ. Провідні компоненти індивідуальної концепції здоров’я у контексті формування здоров’язберігаючої компетентності дівчат і юнаків. Гігієна населених місць. 2022; 72: 152-161. https://doi.org/10.32402/ hygiene2022.72.152

Ткачук ЮМ. Вплив неформальних підліткових груп на особистісний розвиток підлітка [курсова робота в Інтернеті]. Київ: Київ. нац. лінгв. ун-т; 2023 [цитовано 15 верес. 2023]. 48 с. Доступно на: http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/ handle/787878787/4227

Зимівець НВ. Соціально-педагогічні технології формування відповідального ставлення до здоров’я в учнівської молоді [дисертація в Інтернеті]. Київ: Інститут проблем виховання Академії педагогічних наук України; 2008 [цитовано 15 верес. 2023]. 247 с. Доступно на: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/1574.

Теклюк РВ, Сергета ІВ. Проблеми моніторингу здоров’язберігаючої компетентності сучасних підлітків. Довкілля та здоров’я. 2019;1(90):17-22. doi: 10.32402/dovkil2019.01.017

Koreniev MM, Danylenko HM. Health of school-aged children: problems and solutions. Journal of the Academy of Medical Sciences of Ukraine. 2007;3:526-32.

Вакуленко ОВ. Здоровий спосіб життя як соціально-педагогічна умова становлення особистості у підлітковому віці [автореферат дисертації]. Київ: Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова; 2001. 20 с.

Kazokiene L, Stravinskiene J. Criteria for the evaluation of Public Relations effectiveness. Engineering Economics. 2011;22.1.:91-105. 19. Крупник З. Здоров᾽язберігаюча культура підлітків як необхідна умова їх особистісного становлення. Communication as a factor of transparency of social interaction: psychological, historical, legal, economic and political dimensions. 2022. с. 137-144.

Campbell S, Campbell-Phillips S, Phillips D. Lack of Communication between Management and Employees. SIASAT. 2020; 5.3.:32-39. 21. Спіріна ТП. Формування мотивації до здорового способу життя у підлітків як соціально-педагогічна проблема. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка [Інтернет]. 2012 [цитовано: 31 серп. 2023]. с. 193-201. Доступно на: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vlup_2012_22%288%29__26

Published

2023-11-13