ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2024-3-4

Ключові слова:

майбутній вчитель іноземних мов, компетентність, педагогічна діяльність, навчально- виховний процес, професійно-педагогічна спрямованість, студент, формування особистості.

Анотація

У статті розкрита проблема формування професійно-педагогічної спрямованості майбутніх викладачів іноземних мов. Ця ідея розкривається авторами по різному, але єдиної думки щодо визначеного поняття не існує. Сучасні дослідники педагогічної науки розкривають, що продуктивність професійно-педагогічної спрямованості забезпечується не лише творчими та інтелектуальними здібностями, а й визначається структурою професійної мотивації як основної системи особистості та професійної діяльності педагога. Зазвичай, під цим терміном розуміють сприйняття особистістю цілей, настанов переконань, які є показниками її рівня сформованості професійної діяльності. Виділено основні компетентності професійної спрямованості: позитивне сприйняття майбутньої професійної діяльності; відповідність майбутній професії вчителя іноземної мови; мотиваційна складова, інтерес до майбутньої педагогічної діяльності, психологічні та моральні цінності, готовність до майбутньої професійної діяльності вчителя іноземної мови. Визначено особливості педагогічної спрямованості, яка включає в себе особистісні якості майбутнього вчителя, що визначає усвідомлення цілей та завдань професійної діяльності в системі мотивації вчителя іноземної мови. Описано основні теоретико-методологічні фактори професійно-педагогічної спрямованості майбутніх учи- телів іноземних мов: навчально-педагогічний процес, зміст, форми, методи і засоби навчання на заняттях з іноземної мови; професійна мотивація майбутніх педагогів; планування навчально-виховного процесу студентів; високий рівень професійної компетентності викладачів та майбутніх спеціалістів; психолого-педагогічні фактори, які впливають на процес формування професійної компетентності майбутніх фахівців. Виділено основні мотиви, які впливають на процес формування професійно-педагогічної спрямованості майбутніх учителів іноземних мов: внутрішні мотиви (професійна діяльність, позитивне ставлення до майбут- ньої професії вчителя); зовнішні мотиви (особисті потреби індивіда, які задовольняються у майбутній професійній діяльності особистості та відображають певні аспекти професійної самосвідомості).

Посилання

Ільченко О.В. Теоретичні основи формування професійної спрямованості майбутніх учителів. Педагогічні науки. Суми, 2006, ч. 2. С. 246–250.

Комарова А. О. Особливості формування професійної - педагогічної спрямованості особистості майбутнього вчителя. Проблеми сучасно-педагогічної освіти. Сер.: Педагогіка i психологія : 36. статей. Ялта : РВНЗ КГУ, 2013. Вип. 40. Ч. 1. С. 249–256.

Майстерність педагога за ред. І.А. Зязюна. Київ: Вища школа, 1997. 349 с.

Шевченко Л.М. Професійна спрямованість: методологічний аспект. Науковий Вісник. Київ, 2005. Вип. 88. С. 204–215.

Шмоніна Т. А., Бойчук Ю. Д. Теоретико-методичні аспекти природничо-наукової підготовки іноземних студентів на підготовчих факультетах: монографія. Харків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2013. 168 с.

Яремчук С.В. Формування професійно-психологічної спрямованості особистості майбутнього вчителя: дис... канд. псих. наук: 19.00.07. Київ, 1999. 171 с.

Littlewood W. Teaching Oral Communication: a Methodological Framework. Oxford: Blackwell, 2002. 108 p.

Goleman D. Working with Emotional Intelligence. London: Bloomsbury Publishing, 2008. 385 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-07

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ОСВІТА ТА ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ