МУЛЬТИМЕДІЙНІ ПРЕЗЕНТАЦІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ КЛІПОВОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2024-3-9

Ключові слова:

кліпове мислення, мультимедіа презентація, навчання створення презентацій, особливості сприйняття інформації, формування кліпового мислення.

Анотація

Сучасний освітній процес важко уявити без використання мультимедіа презентацій. Адже саме мультимедіа презентаціям надається перевага, при виборі методу візуалізації уроку. Вони значно покращують засвоєння інформації студентами, під час викладання нової теми. Також допомагають систематизувати вже наявні знання у студентів та перевірити рівень знань студентів із вже вивченої теми. Тому, важливо розуміти та враховувати всі принципи функціонування, створення та можливості впливу мультимедіа презентацій на учня. Однією з таких характеристик мультимедіа презентацій може бути вплив на формування кліпового мислення в учня. Саме для дослідження таких можливостей у статті розглядаються характеристики кліпового мислення, причини його прояву та особливості сприйняття інформації людиною з кліповим мисленням. Також досліджено властивості мультимедіа презентацій і наведено помилки при створенні презентацій такого виду. Спираючись на помилки при оформленні презентацій, проведено обґрунтування впливу кожної окремої помилки на вплив різних характеристик кіпового мислення. Це дало змогу виокремити загальні причини впливу мультимедіа презентацій на формування кліпового мислення у студентів. Було виділено такі причини впливу: намагання швидкого вивчення інформації без її аналізу; тривалий одночасний вплив на всі органи чуттів; подання інформації лише на основі картинки; використання тезисного оформлення презентацій, без пояснення цих тез; представлення навчальних матеріалів у форматі коротких інформаційних блоків; перенасичення слайдів візуальною та текстовою інформацією. Всі ці причини виникають лише за неправильного використання мультимедіа презентацій, під час проведення лекційних занять. Тобто, дотримуючись правил оформлення та представлення візуальних матеріалів, можна уникнути впливу мультимедіа презентацій на формування кліпового мислення у студентів.

Посилання

Васильєва Г. Киц Г. Використання мультимедіа в навчальному процесі вищої школи з метою підвищення якості освіти. Нова педагогічна думка. 2013. (1.1). С. 281–283.

Годлевська К.В. Особливості використання мультимедіа презентацій у процесі професійної підготовки майбутніх вчителів початкових класів. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету ім. Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія. 2013. (40). С. 182–186.

Дементієвська Н. П., Морзе Н. В. Проектування, створення та використання навчальних мультимедійних презентацій як засобу розвитку мислення учнів [Електронний ресурс]. Інформаційні технології і засоби навчання. 2007. № 1 (2). Режим доступу до журналу : http://journal.iitta.gov.ua/- index.php/itlt/article/view/284

Жалдак М. І., Шут М. І., Жук Ю. О., Дементієвська Н. П., Пінчук О. П., Соколюк О. М., Соколов П. К. Мультимедійні системи як засоби інтерактивного навчання: посібник. Жук Ю. О. (ред.) Київ: Педагогічна думка. 2012. 112 с.

Іжевська, О. Особливості навчання дітей з кліповим мисленням засобами ІКТ. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка, 2019 (31). 91–95. вилучено із https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/253.

Краліна Г.С. Технології мультимедіа в освітньому процесі: переваги, недоліки, перспективи використання. Молодий вчений. 2019. (9(1)). С. 1–5.

Літвінова М.Б. Досвід діагностування кліпового мислення. Збірник наукових праць [Херсонського державного університету]. Педагогічні науки. 2017. 76(3). С.140–145.

Соломко С.Т. Використання презентацій на лекційних заняттях. Оновлення змісту, форма та методів навчання і виховання в закладах освіти. 2012. (5). С. 77–85.

Удовицька Т. А. «Кліпове мислення» молоді: особливості прояву в процесі навчання (до постановки проблеми). Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часопис. Дод. 1. Вип. 31. VIII(50). Ін-т вищої освіти НАПН України. 2013. С. 407–416.

Шатирко Л.О. Психологічні особливості розвитку дитини в умовах викликів сучасного освітнього простору. Інноваційні трансформації в сучасній освіті: виклики, реалії, стратегії. І. М. Савченко, В. В. Ємець (ред.). (с. 342). 2021, Київ : Національний центр «Мала академія наук України».

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-07

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 4 ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА НАВЧАННЯ