ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2024-3-14

Ключові слова:

діяльність, професійна діяльність, учитель фізичної культури, критичне мислення, інтерактивні методи навчання.

Анотація

У статті розглянуто теоретичні та практичні аспекти фахової підготовки майбутніх учителів фізичної культури до професійної діяльності. Охарактеризовано сучасні підходи науковців до означеної проблеми, з’ясовано зміст ключових дефініцій. Встановлено, що «діяльність» передбачає регульовану свідомістю людини активність, зумовлену потребами; мотивований процес досягнення мети та систему заходів і прийомів для її реалізації. «Професійна діяльність учителя» базується на створенні умов щодо її особистісного розвитку та підготовки до виконання соціальних ролей, визначених у суспільстві. Узагальнено, що творчий потенціал педагога ґрунтується на володінні комплексом фахових умінь і навичок, а також вирізняється здібністю до критичного аналізу ситуацій; здатністю до самовдосконалення. Сформульовано власне бачення професійної діяльності вчителя фізичної культури, що визначається сукупністю фахових умінь та навичок, належною фізичною підготовленістю й спрямуванням на розв’язання освітніх завдань, формування у здобувачів освіти здорового способу життя, усвідомлення ними важливості рухової активності для забезпечення життєдіяльності організму. Закцентовано увагу на необхідності застосування інтерактивних методів навчання у процесі викладання фахових дисциплін. Досліджено, що такий підхід сприяє мотивації здобувачів вищої освіти до глибокого аналізу ситуацій, розвиває критичне мислення й формує навички розв’язання педагогічних задач у подальшій професійній діяльності. Описано упровадження активних методів навчання під час проведення занять із дисципліни «Основи педагогічної майстерності». Зосереджено увагу на особливостях застосування лекції-діалогу, міні-лекції, лекції-прес-конференції. Наведено приклади їх використання у процесі вивчення окремих тем із курсу. Узагальнено, що впровадження активних методів навчання сприяє інтенсивності взаємодії педагога й слухачів, стимулює пізнавальну діяльність, розвиває дослідницькі навички, формує уміння аналізувати новітні наукові дослідження з метою подальшого їх використання у майбутній професійній діяльності.

Посилання

Безкопильний О. О. Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до здоров’язбережувальної діяльності в основній школі: теорія та методика : монографія. Черкаси : ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2020. 552 с.

Грибан Г. Л. Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої діяльності в загальноосвітній школі. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Випуск 3К (176) 2024. С. 190–194. DOI: https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.3K(176).41

Загальнонаціональна програма «Здорова Україна». URL: https://mon.gov.ua/ua/news/model-zdorovoyishkoli-skladova-programi-prezidenta-zdorova-ukrayina

Карасєвич С. А. Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-спортивної діяльності у закладах загальної середньої освіти, монографія. Уманський держ. пед. унів-т імені Павла Тичини. Умань: ВПЦ «Візаві», 2018. 204 с.

Кучай О. В., Біда О. А., Кучай Т. П. Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до групової взаємодії учнів. Актуальні питання у сучасній науці. № 2(20) 2024. С. 726–732. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6300-2024-2(20)-726-732

Приймак С.Г. Професійна діяльність учителя фізичної культури. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Педагогічні науки. Випуск 43. 2020. С. 131–140. DOI: 10.31376/2410-0897-2020-2-43-131-140

Словник-довідник з професійної педагогіки. За ред. А.В. Семенової. Одеса: Пальміра, 2006. 221 с.

Щекотиліна Н. Ф. Основи підготовки майбутніх учителів фізичної культури. Психолого-педагогічний супровід підготовки майбутніх фахівців у закладах вищої освіти: збірник наукових праць за матеріалами міжнародної науково-практичної конференції «Психолого-педагогічний супровід підготовки майбутніх фахівців у закладах вищої освіти», присвяченої 205-річчю Університету Ушинського, (6 червня 2022 р.) [редкол. : А. М. Богуш, Л. І. Березовська, Ю. А. Руденко]. Одеса: ФОП Бондаренко М. О., 2022. С. 101–105.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-10

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 4 ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА НАВЧАННЯ