Використання принципів анотації карієсу для оцінки каріозних уражень на внутрішньоротових сканах з метою підтримки якості клінічно-орієнтованого стоматологічного навчання

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2786-7684/2023-3-7

Ключові слова:

цифрова стоматологія, стоматологічна освіта, карієс, внутрішньоротові скани

Анотація

Вступ. Враховуючи чисельну різноманітність інструментів, які можуть бути використані під час онлайн-навчання, існує значна кількість можливостей покращити його якість в цілому, а також певною мірою компенсувати відсутність належної клінічної складової. Мета. Розробити алгоритм впровадження принципів анотації карієсу на основі внутрішньоротових сканів в онлайн-режим навчального процесу для підтримки якості клінічно-орієнтованого стоматологічного навчання в цілому. Матеріали та методи. Внутрішньоротові скани були отримані від стоматологічних пацієнтів Університетської стоматологічної клініки (стоматологічний факультет, ДВНЗ «Ужгородський національний університет») за допомогою апарату Medit I500. Exocad view використовувався як додаток для перегляду внутрішньоротових сканів пацієнтів. Для анотації карієсу використовували класифікацію карієсу за Блеком та за Mount & Hume, а також студентів просили анотувати локалізацію карієсу по поверхням та його поширення за ознаками, візуалізованими на інтраоральних сканах. Результати та обговорення. Використання принципів анотації карієсу для оцінки каріозних уражень на інтраоральних сканах допомагає ознайомити студентів із сучасними цифровими стоматологічними технологіями, починаючи з рівня доклінічного курсу навчання. Реалізація такого підходу допоможе ознайомити студентів з особливостями внутрішньоротових сканів як тривимірних графічних об’єктів та принципами роботи з ними, сприятиме формуванню розуміння процесу внутрішньоротового сканування в цілому, та розширить їхні знання щодо внутрішньоротових сканів як об’єктивних даних пацієнта, які можуть бути використані з метою діагностики та планування лікування. Висновок. Використання принципів анотації карієсу для оцінки каріозних уражень на внутрішньоротових сканах сприяє підвищенню якості викладання тем, присвячених вивченню карієсу, студентам-стоматологам, і частково компенсує обмеження, спричинені онлайн-режимом навчання в умовах війни, що триває в Україні. Цифровізація деяких компонентів клінічно-орієнтованої стоматологічної освіти з формулюванням так званої концепції цифрового стоматологічного пацієнта допомагає підтримувати належний рівень клінічної складової процесу стоматологічного навчання в цілому, та поглибити клінічні знання на основі використання сучасних цифрових технологій.

Посилання

Paudel P. Online Education: Benefits, Challenges and Strategies During and After COVID-19 in Higher Education. International Journal on Studies in Education. 2021. Vol. 3(2). P. 70-85.

Teymori A. N., Fardin M. A. COVID-19 and educational challenges: A review of the benefits of online education. Annals of Military and Health Sciences Research. 2020. Vol. 18(3). P. In press.

Armitage R., Pavlenko M. Medical education and war in Ukraine. British Journal of General Practice. 2022. Vol. 72(721). P. 386-386.

Impact of war on foreign students’ satisfaction with quality of dental and medical education in Ukraine / M. Goncharuk-Khomyn, V. Kaliy, R. Pohorilyak et al. Brazilian Oral Research. 2023. Vol. 37. P. e026.

Medical education in times of war: a mixed-methods needs analysis at Ukrainian medical schools / A. Mayer, O. Yaremko, T. Shchudrova et al. BMC Medical Education. 2023. Vol. 23(1). P. 804.

War on Ukraine: Impact on Ukrainian medical students / B.S. Srichawla, M.A.K. Tabari, M.A. Găman et al. International journal of medical students. 2022. Vol.10(1). P. 15.

Pei L., Wu H. Does online learning work better than offline learning in undergraduate medical education? A systematic review and meta-analysis. Medical education online. 2019. Vol. 24(1). P. 1666538.

Digital undergraduate education in dentistry: a systematic review / N.U. Zitzmann, L. Matthisson, H. Ohla et al. International journal of environmental research and public health. 2020. Vol. 17(9). P. 3269.

Saghiri M. A., Vakhnovetsky J., Nadershahi N. Scoping review of artificial intelligence and immersive digital tools in dental education. Journal of Dental Education. 2022. Vol. 86(6). P. 736-750.

Park J. C., Kwon H. J. E., Chung C. W. Innovative digital tools for new trends in teaching and assessment methods in medical and dental education. Journal of Educational Evaluation for Health Professions. 2021. Vol. 18. P. 13

Digital technology in dental education during COVID-19 pandemic: worldwide experience of professors and students / E.D. Costa, D.M. Brasil, G.M. Santaella et al. Odovtos International Journal of Dental Sciences. 2021. Vol. 23(3). P. 179-208.

A review of dental caries classification systems / M. Shruthi, D. Srinivasan, S. Eagappan et al. Research Journal of Pharmacy and Technology. 2022. Vol. 15(10). P. 4819-4824.

Deep learning for caries detection and classification / L .Lian, T. Zhu, F. Zhu et al. Diagnostics. 2021. Vol. 11(9). P. 1672.

Self-supervised learning methods for label-efficient dental caries classification / A. Taleb, C. Rohrer, B. Bergner et al. Diagnostics. 2022. Vol. 12(5). P. 1237.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-22

Номер

Розділ

Статті