СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ В ЕКОЛОГІЧНІЙ ОСВІТІ ТА ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2024-4-12Ключові слова:
природа, сталий розвиток, інтегративне навчання, неформальні методи, мультимедійні технологіїАнотація
У статті проаналізовано низку актуальних методів викладання англійської мови як іноземної, запропонованих західними та вітчизняними освітянами. Основна увага приділяється підходам, які допомагають викладачам створити комфортне навчальне середовище для українських студентів, які потерпають від війни з Росією. Потреба у міждисциплінарному навчанні обґрунтовується з погляду засвоєння знань. Інтегруючи міждисциплінарний контент, спів-викладачі сприяють поглибленому опануванню матеріалу, удосконалюють дослідницькі та творчі навики студентів, а також розвивають їх здатність досліджувати предмет, що вивчається, з різних точок зору. Показовий приклад спільного навчання демонструє, як представники різних спеціальностей працювали разом над проектом зі збереження морської природи. Разом з ідеєю сталого розвитку, взаємовідносини з природою відіграють ключову роль у створенні комфортного та позитивного навчального середовища. Ставлення суспільства до природи часто визначається міркуваннями економічного зростання та особистими цілями людей. У сучасній освіті переосмислюються питання ставлення до природи як такої, пристосування колективного та індивідуального життя до її потреб, а також проблеми надмірного споживання та виробництва товарів. Низка прикладів ілюструє, як інтегрувати екологічно-доцільну діяльність у вищу освіту. Як частина неформальної освіти, навчання на свіжому повітрі та в Інтернеті аналізується як засіб розвитку творчого та інтроспективного пізнання. Хоча онлайн-навчання не замінює спілкування віч-на-віч, воно дозволяє багаторівнево презентувати навчальний контент за допомогою сучасних технологій, таких як платформи Zoom, Skype, Google meets тощо. Розвиток навиків, які дозволяють студентам здобувати освіту самостійно, є однією з основних ознак сучасної освіти.
Посилання
Гнатюк В.В., Щербакова Н.М., Різак Г.В. Екологічна освіта та формування екологічної свідомості: шлях до гармонії з природою. Перспективи та інновації науки. 2024. No 5(39). С. 143–154. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-5(39)-143-154
Орденов С. С. Формування екологічної свідомості в умовах глобалізації. Вісник НАУ. 2021. No 2 (34). С. 46–50. URL: https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPK/article/view/16314/23504
Питання екології – в центрі уваги нашої молоді. URL: https://nuft.edu.ua/news/podiyi/pitannya-ekologiyi-%E2%80%93-v-czentri-uvagi-nashoyi-molodi
Психологічне дослідження творчих перцептивних процесів на різних вікових рівнях. За ред. В.О. Моляко. Кіровоград, 2012. 210 с.
Саєнко Т. Екологічна освіта – основа екобезпеки та сталого розвитку. Вища освіта України. 2020. No 2. С. 30–36. https://doi.org/10.31392/NPU-VOV.2020.2(77).06
Хачатурян Х. В. Навчання іноземним мовам через активізацію мовних можливостей людини на основі музичного сприйняття. К., 1998. 200 с.
Ченбай Н. А. Формування екологічної свідомості як відповідь на виклики сьогодення. Вісник НАУ. 2021. No 2 (34). С. 71–76. URL: https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPK/article/view/16319/23508
Ardoin, N. M., Bowers, A. W., Gaillard, E. Environmental education outcomes for conservation: A systematic review. Biological conservation. 2020. No 241. Р. 108224. https://doi.org/10.1016/j.biocon.2019.108224
Berigny, W. (onacloV), Woolsey, E., & Cook, J. Climate change education: fostering dialogs between Science and Art. The International Journal of Climate Change: Impact and Responses. 2012. vol. 3 (2), 145–155. URL: http://www.Climate-Journal.com
Bonnett, M. Environmental education and the issue of nature. Journal of Curriculum Studies. 2007. 39(6), 707–721. https://doi.org/10.1080/00220270701447149
Filho, W. L., Shiel C., & Paço A. Implementing and operationalizing integrative approaches to sustainability in higher education: the role of project-oriented learning. Journal of Cleaner Production. 2016. 133. 126–135. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2016.05.079
Jacobson, S. K., Seavey, J. R., & Mueller, R. C. Integrated Science and Art Education for Creative Climate Change Communication. Ecology and Society. 2016. vol. 21, no. 3, 2. http://www.jstor.org/stable/26269971.
Kelly, J., McCright, A., & Dietz, T. Climate Change and Society: Toward Online Pedagogy. Human Ecology Review. 2015. 21(2), 49–64. http://www.jstor.org/stable/24875132.
Lowell, C. Beyond “The Lorax?” the Greening of the American Curriculum. The Phi Delta Kappa. 2008. 90(3), 218–222. http://www.jstor.org/stable/20493594
Misawa, K. The pervasiveness of the rational-conceptual: an educational-philosophical perspective on nature, world and ‘sustainable development’, Ethics and Education. 2021. 16 (3). 289–306. https://doi.org/10.1080/17449642.2021.1908647
Popova M. Alan Alan Lightman on the Longing for Absolutes in a Relative World and What Gives Lasting Meaning to Our Lives. URL: https://www.themarginalian.org/2018/03/27/alan-lightman-searching-for-stars-on-anisland-in-maine/
Pulkki, J. Humility imparts the wonders of nature: a virtue-ethical elaboration of some of Michael Bonnett’s thoughts. Environmental Education Research. 2023. 29 (6). 852–862. URL: https://doi.org/10.1080/13504622.2022.2083082
Samnidze, N., Didmanidze, I., Diasamidze, M., Akhvlediani, D. & Kirvalidze, N. Critical Factors Influencing Classroom Participation in Online Learning. Platforms. 2023. 1 (1). 26–33.
Trencher, G., Terada, T., & Yarime, M. Student participation in the co-creation of knowledge and social experiments for advancing sustainability: experiences from the University of Tokyo. Current Opinion in Environmental Sustainability. 2015. No16. 56–63.