ДОЦІЛЬНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ АВТЕНТИЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ НА ЗАНЯТТЯХ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВНЗ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2024-5-7

Ключові слова:

автентична література, критичне мислення, заняття з англійської мови, культурна обізнаність, контекстне навчання.

Анотація

У статті авторами розкрито актуальні проблеми щодо доцільності використання автентичної літератури на заняттях з англійської мови у закладах вищої освіти. Закцентовано на необхідності упровадження інновацій в освітній процес задля підготовки конкурентоспроможного фахівця, здатного вільно висловлювати думки та здійснювати аналітичну діяльність відповідно до викликів сучасності. Метою статті є дослідження ефективності використання автентичних літературних текстів на заняттях з англійської мови, що сприяє не тільки поглибленню мовних навичок, а й впливає на всебічний розвиток особистості здобувача освіти, формує культурну обізнаність та активізує критичне мислення. Вивчено сучасні зарубіжні дослідження, в яких розглянуто переваги використання літературних текстів, зокрема підтверджено їх роль у формуванні культурної обізнаності здобувачів освіти, сприянні розвитку критичного мислення та емоційного інтелекту, покращенні творчого письма на основі окремих завдань. Увагу дослідників зосереджено на доцільності використання сучасної літератури, враховуючи актуальність тематики та її різноплановість, що робить вивчення мови цікавим, усвідомленим та продуктивним. Авторами статті проаналізовано педагогічні переваги та практичне застосування сучасної літератури у навчальних програмах, зокрема вказано на їх результативності та ефективності. Проведено анкетування для здобувачів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти з метою з’ясування впливу автентичної сучасної літератури на розвиток мовних навичок та критичного мислення. Проаналізовано відповіді респондентів щодо питання ефективності використання зазначеної літератури на заняттях з англійської мови, розуміння авторської позиції та власного бачення проблематики твору. Підсумовано, що робота з автентичним текстом на занятті активізує навчальну діяльність здобувачів освіти, надає можливість вільно висловлювати власні думки, дискутувати, обґрунтовувати власну позицію.

Посилання

Arboleda-Arboleda A., & Castro-Garcés, A. Y. Fostering Language Learning in the University EFL Classroom through Literature: A Task-Based Approach. Gist Education and Learning Research Journal. No.19 (July – December, 2019). P. 101-127.

Collie, J., & Slater, S. Literature in the Language Classroom: A Resource Book of Ideas and Activities. Cambridge University Press, Cambridge, 1987. P.266.

Gomez-Galisteo M. Carmen. Introduction to the Special Issue: Teaching Literature in the EFL Classroom. Anglo Saxonica. No. 22, issue 1, art. 2, 2024. P. 1-4.

Hussein, S., Meena, R. S., & Ali, H. F. Integration of Literature in English Language Teaching: Learners’ Attitudes and Opinions. Canadian Journal of Language and Literature Studies, 1(1), 2021. P. 27–43.

Lazar G. Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers (Cambridge Teacher Training and Development). Cambridge: Cambridge University Press, 1993. 267 p.

McKay S. Literature as content for ESL/EFL. Teaching English as a second or foreign language. 3rd ed. Boston: Heinle & Heinle, 2001. P. 319-332.

Nad-Kolozhvari E. Teaching English literature in general educational institutions of Ukraine. Contemporary studies in foreign philology: Research paper collection. 2022. Issue 3-4 (21-22). P. 365-373.

Nanda D. S., & Susanto S. Using Literary Work as Authentic Material for the EFL Classroom in Indonesia. International Journal of Innovation, Creativity and Change. Vol. 12, Issue 12, 2020. P. 1057-1064.

Nuswantara K., Hermanto, Ratnasari V., Susilowati E. LITERATURE IN THE CLASSROOM: HOW LITERATURE WORKS IN A LANGUAGE CLASSROOM. Engaging with Literature Creatively, November 11-12, 2014, UKSW. P. 102-113.

Saleh, S. CRITICAL THINKING AS A 21st CENTURY SKILL: CONCEPTIONS, IMPLEMENTATION AND CHALLENGES IN THE EFL CLASSROOM. European Journal of Foreign Language Teaching. Volume 4, Issue 1. 2019. P. 1-16.

Savvidou C. An integrated approach to the teaching of literature in the EFL classroom. The Internet TESL Journal (12). 2004. URL: http://iteslj.org/Techniques/Savvidou-Literature.html

Tseng F. Introducing Literature to an EFL Classroom: Teacher’s Presentations and Students’ Perceptions. Journal of Language Teaching and Research. Vol. 1, No. 1, January 2010. P. 53-65.

Uddin Md Momin. Acquiring English in EFL Classroom: Role of Literature. English Language and Literature Studies. Vol. 9, No. 1. 2019. P. 17-23.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-07

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА НАВЧАННЯ